Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyys ja työttömyysetuudella opiskelu

Vierailija
20.09.2023 |

Olen ollut työttömänä kolme viikkoa. Sain vasta ensi viikolle ajan työllistymissuunnitelman tekoon, jonka joudun mennä tekemään oman valmentajani kanssa. Sain tiedon , että pääsisin opiskelemaan. Mitähän nyt. Ilmoitin, että otan paikan vastaan sen enempää miettimättä. Voinko enää kysyä tukea tähän vai kannattaako vaan mennä opintotuella. Teen siis keikkatöitä, että sinänsä rahallisesti ei hätää

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko ylipäätään kovin helppoa saada puoltavaa lausuntoa opintoihin?

Vierailija
2/29 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kai ensin täytyisi kysyä lupa ennen ilmoittautumista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu hankalalta

Vierailija
4/29 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet ollut noin lyhyen aikaa työttömänä en usko, että työkkäri puoltaa uudelleenkouluttautumista työttömyystuella.

Vierailija
5/29 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olet ollut noin lyhyen aikaa työttömänä en usko, että työkkäri puoltaa uudelleenkouluttautumista työttömyystuella.

Juu, tätä mietin itsekin. Sinänsä hyvä, että pääsen toistaiseksi tuosta puljusta eroon. :D

Vierailija
6/29 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on aika pitkiäkin prosesseja, viivettä ym. Voi olla, että asia ei edes hoidu ennen kun opintosi alkaa

Vierailija
7/29 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pitäisi ehtiä. Minä otin paikan vastaan ennen kun olin kertonut TE-toimistolle edes aikeistani hakea opiskelemaan. Tuki myönnettiin vaikka olin vielä määräaikaisessa työsuhteessa hakuhetkellä. Minulla tosin on ollut pitkä työttömyystausta ja vain lyhyt aikaisia työsuhteita.

Vierailija
8/29 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei oo edes suunnitelmaa niin ei varmaan päätöstä saa

Vierailija
9/29 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten ennen tuon suunnitelman Sai tehdä itse? Joudun tosiaan mennä tekeen ohjaajan kanssa.

Vierailija
10/29 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavalta kiellettiin opiskelu ennen kuin asia on selvitetty ja siihen menee kuukausi ainakin. Tutkinto käytännössä takaisi vakituisen työn saamisen. Lainalla opiskelu ei ole mahdollista

Vierailija
11/29 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten ennen tuon suunnitelman Sai tehdä itse? Joudun tosiaan mennä tekeen ohjaajan kanssa.

En tiedä, minä mielelläni annan toisen tehdä ja käyn vain kuittaamassa sen. Eiköhän tuon voi puhelimessakin tehdä mutta jos on ensimmäinen kerta niin sitten haluavat paikan päälle haastatteluun.

Vierailija
12/29 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut, kurssikaveri (kirjoilla eri kunnassa) sai. Nostin asuntolainaa ja opiskelin sillä.

Vierailija
13/29 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, minä mielelläni annan toisen tehdä ja käyn vain kuittaamassa sen. Eiköhän tuon voi puhelimessakin tehdä mutta jos on ensimmäinen kerta niin sitten haluavat paikan päälle haastatteluun.

En ole ensimmäistä kertaa työttömänä. Joskus ollut ennenkin... Nyt kuulun johonkin kokeiluun. No, tässä tätä aikaa sitten menee kun ei saa edes asiaa hoidettua

Vierailija
14/29 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saanut, kurssikaveri (kirjoilla eri kunnassa) sai. Nostin asuntolainaa ja opiskelin sillä.

En ookkaan ennen kuullut, että asuntolainalla voi opiskella

Vierailija
15/29 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako työkkäri muka tietää opiskeluista

Vierailija
16/29 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin saanut opiskella työttömyysetuudella. Oli tosin erittäin hyvä syy siihen myöntöön. Opiskelin sitten kuitenkin kuntoutusrahalla kun sain sen ja oli paljon parempi.

Vierailija
17/29 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että on tosi tapauskohtaista. Kaverini ei saanut rahoitusta vuoden kestäviin lisäopintoihin. Mä sain.

Vierailija
18/29 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos opinnot ehtii alkaa ennen kun päätöstä on tullut? Voinko aloittaa

Vierailija
19/29 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut muuta mahdollisuutta. Opintolainaa ei saa, jos ei saa opintotukea.

Vierailija
20/29 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut muuta mahdollisuutta. Opintolainaa ei saa, jos ei saa opintotukea.

Eikö opintotukea muka saa? Miksi et saanut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän