Työttömyys ja työttömyysetuudella opiskelu
Olen ollut työttömänä kolme viikkoa. Sain vasta ensi viikolle ajan työllistymissuunnitelman tekoon, jonka joudun mennä tekemään oman valmentajani kanssa. Sain tiedon , että pääsisin opiskelemaan. Mitähän nyt. Ilmoitin, että otan paikan vastaan sen enempää miettimättä. Voinko enää kysyä tukea tähän vai kannattaako vaan mennä opintotuella. Teen siis keikkatöitä, että sinänsä rahallisesti ei hätää
Kommentit (29)
Yleensä kai ensin täytyisi kysyä lupa ennen ilmoittautumista
Kun olet ollut noin lyhyen aikaa työttömänä en usko, että työkkäri puoltaa uudelleenkouluttautumista työttömyystuella.
Vierailija kirjoitti:
Kun olet ollut noin lyhyen aikaa työttömänä en usko, että työkkäri puoltaa uudelleenkouluttautumista työttömyystuella.
Juu, tätä mietin itsekin. Sinänsä hyvä, että pääsen toistaiseksi tuosta puljusta eroon. :D
Nuo on aika pitkiäkin prosesseja, viivettä ym. Voi olla, että asia ei edes hoidu ennen kun opintosi alkaa
Vielä pitäisi ehtiä. Minä otin paikan vastaan ennen kun olin kertonut TE-toimistolle edes aikeistani hakea opiskelemaan. Tuki myönnettiin vaikka olin vielä määräaikaisessa työsuhteessa hakuhetkellä. Minulla tosin on ollut pitkä työttömyystausta ja vain lyhyt aikaisia työsuhteita.
Jos ei oo edes suunnitelmaa niin ei varmaan päätöstä saa
Miksi muuten ennen tuon suunnitelman Sai tehdä itse? Joudun tosiaan mennä tekeen ohjaajan kanssa.
Tuttavalta kiellettiin opiskelu ennen kuin asia on selvitetty ja siihen menee kuukausi ainakin. Tutkinto käytännössä takaisi vakituisen työn saamisen. Lainalla opiskelu ei ole mahdollista
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten ennen tuon suunnitelman Sai tehdä itse? Joudun tosiaan mennä tekeen ohjaajan kanssa.
En tiedä, minä mielelläni annan toisen tehdä ja käyn vain kuittaamassa sen. Eiköhän tuon voi puhelimessakin tehdä mutta jos on ensimmäinen kerta niin sitten haluavat paikan päälle haastatteluun.
En saanut, kurssikaveri (kirjoilla eri kunnassa) sai. Nostin asuntolainaa ja opiskelin sillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, minä mielelläni annan toisen tehdä ja käyn vain kuittaamassa sen. Eiköhän tuon voi puhelimessakin tehdä mutta jos on ensimmäinen kerta niin sitten haluavat paikan päälle haastatteluun.
En ole ensimmäistä kertaa työttömänä. Joskus ollut ennenkin... Nyt kuulun johonkin kokeiluun. No, tässä tätä aikaa sitten menee kun ei saa edes asiaa hoidettua
Vierailija kirjoitti:
En saanut, kurssikaveri (kirjoilla eri kunnassa) sai. Nostin asuntolainaa ja opiskelin sillä.
En ookkaan ennen kuullut, että asuntolainalla voi opiskella
Saako työkkäri muka tietää opiskeluista
Mä olisin saanut opiskella työttömyysetuudella. Oli tosin erittäin hyvä syy siihen myöntöön. Opiskelin sitten kuitenkin kuntoutusrahalla kun sain sen ja oli paljon parempi.
Tuntuu, että on tosi tapauskohtaista. Kaverini ei saanut rahoitusta vuoden kestäviin lisäopintoihin. Mä sain.
Mitä jos opinnot ehtii alkaa ennen kun päätöstä on tullut? Voinko aloittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut muuta mahdollisuutta. Opintolainaa ei saa, jos ei saa opintotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut muuta mahdollisuutta. Opintolainaa ei saa, jos ei saa opintotukea.
Eikö opintotukea muka saa? Miksi et saanut?
Ja onko ylipäätään kovin helppoa saada puoltavaa lausuntoa opintoihin?