Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäiset naiset! Onko teilläkin lähtenyt noin puolet hiusten paksuudesta?

Vierailija
20.09.2023 |

Kun vertaa hiuksiinne 15-vuotiaana?

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksia lähtee (eikä kasva takaisin usein enää) hormonitasapainon muutosten seurauksena n 2-3 kk hormoniheilahduksen jälkeen. Mikä hormoni vain vaikuttaa, vaikka kilpirauhashormoni tai ehkäisypillerien aloitus tai lopetus tms. Eli jos haluaa säilyttää hiukset, kannattaa välttää kaikkia heilahduksia hormonitasapainossa.

Vierailija
62/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tällä palstalla kannata. Tää on täynnä rypyttömiä ja hehkeitä ikinuoria tuuheat, luonnostaan kauniin väriset hiukset päässä, joiden tutuista KUKAAN ei rypistynyt vaikka olis lähelle 90 v.

Nämä kommentit ei koskaan vastaa todellisuutta. En suosittele aloittamaan näitä aloituksia.

Minä olen lihava ja ryppyinen kuin rusina, päässä on muutama haiven ja hampaitakin on lähtenyt monta. Tuliko nyt jotenkin parempi mieli?

Ei. Eikä mun mieltä hetkauta mihinkään suuntaan nämä. En vaan ymmärrä, mikä pointti käydä keskustelua, joka ei todellakaan vastaa todellisuutta. Eniten saan itse irti keskustelusta, joka kytkeytyy edes jollain tavalla realismiin.

Tietysti voihan olla, että juuri ne harvat poikkeukset ovat kaikki täällä just samaan aikaan, mutta vähän epäilen nyt kyllä...

Kiinnostaisi kyllä tietää millaisessa ympäristössä elät? Tunnen itse yhden keski-ikäisen tai vanhemman naisen, jolla hiukset ovat merkittävästi ohentuneet. Ehkä 0,1% tuntemistani. Kun katselen ympärilleni täällä suurehkon kaupungin hyvinvoivalla alueella, naiset on yläkoululaisten vanhempainilloissa normaalipainoisia, liikkuvan ja freesin oloisia. Ei keski-ikä ole mikään automaattinen rapistumistuomio jos on terve. Joskus lähellä eläkeikää alkaa näkyä muutoksia ja vaihdevuodet ehkä joillakin vaikuttaa.

No jopas oli kommentti. Mistä tiedät, kuinka paljon jollain random-tutulla on nuorempana ollut hiuksia - ja onko sillä mitään merkitystä ? Minulla on lapsesta saakka ohuet ja hennot hiukset, eivätkä ne iän myötä ole runsastuneet. Ainakaan minulle ei tämä espoolainen hyvinvointi, kaksi korkeakoulututkintoa ja kokoomuksen äänestäminen tuo lisää hiuksia päähän, muuta geeniperimääni tai venytä jalkojani yhtään pitemmiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tällä palstalla kannata. Tää on täynnä rypyttömiä ja hehkeitä ikinuoria tuuheat, luonnostaan kauniin väriset hiukset päässä, joiden tutuista KUKAAN ei rypistynyt vaikka olis lähelle 90 v.

Nämä kommentit ei koskaan vastaa todellisuutta. En suosittele aloittamaan näitä aloituksia.

Minä olen lihava ja ryppyinen kuin rusina, päässä on muutama haiven ja hampaitakin on lähtenyt monta. Tuliko nyt jotenkin parempi mieli?

Ei. Eikä mun mieltä hetkauta mihinkään suuntaan nämä. En vaan ymmärrä, mikä pointti käydä keskustelua, joka ei todellakaan vastaa todellisuutta. Eniten saan itse irti keskustelusta, joka kytkeytyy edes jollain tavalla realismiin.

Tietysti voihan olla, että juuri ne harvat poikkeukset ovat kaikki täällä just samaan aikaan, mutta vähän epäilen nyt kyllä...

Kiinnostaisi kyllä tietää millaisessa ympäristössä elät? Tunnen itse yhden keski-ikäisen tai vanhemman naisen, jolla hiukset ovat merkittävästi ohentuneet. Ehkä 0,1% tuntemistani. Kun katselen ympärilleni täällä suurehkon kaupungin hyvinvoivalla alueella, naiset on yläkoululaisten vanhempainilloissa normaalipainoisia, liikkuvan ja freesin oloisia. Ei keski-ikä ole mikään automaattinen rapistumistuomio jos on terve. Joskus lähellä eläkeikää alkaa näkyä muutoksia ja vaihdevuodet ehkä joillakin vaikuttaa.

En ole muuten rapistunut. Näytän ihan ok:lta. Ap

Täytän keväällä 50 vuotta ja mielestäni olen ihan kivan näköinen vieläkin. Tukkaa on päässä lähes saman verran kuin ennenkin ja koska ne ovat pitkät, niin saan kivan letin tai ponihännän helposti.

Olimme miehen kanssa viime viikolla reissussa ja mieheni otti minusta maisemien ohella aika paljon kuvia. En ole ikinä tykännyt olla valokuvissa, mutta nyt yllätyin, että näytin niissä mukavan näköiseltä, rennolta ja iloiselta ikäiseltäni naiselta.

Vierailija
64/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Täytän keväällä 50 vuotta ja mielestäni olen ihan kivan näköinen vieläkin. Tukkaa on päässä lähes saman verran kuin ennenkin ja koska ne ovat pitkät, niin saan kivan letin tai ponihännän helposti.

Olimme miehen kanssa viime viikolla reissussa ja mieheni otti minusta maisemien ohella aika paljon kuvia. En ole ikinä tykännyt olla valokuvissa, mutta nyt yllätyin, että näytin niissä mukavan näköiseltä, rennolta ja iloiselta ikäiseltäni naiselta.[/quote]

Ihanaa, kun joku osaa puhua itsestään kauniisti!

Vierailija
65/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa todella katkera kirjoitus. Mikä sinun ongelmasi on?

Tunnen paljon naisia iältään 45-65 ja itsekin kuulun tuohon ikähaarukkaan. Joka ikinen nainen heistä valittaa joskus ties mistä vanhenemiseen liittyvästä asiasta, milloin rypyistä, milloin hiuksista ja niiden lähtemisestä, harmaantumisesta tai muuttumisesta, milloin aiheena on iho, vaihdevuosien aikaan saamat kymmenet jutut, nivelrikot, vaivasenluut, jäykkyys, näköasiat ja kaikki mahdollinen, mutta silti nämä naiset ovat ihan sinut itsensä kanssa.

Ei kukaan toisen ryppyjä jeesustele tai ihmettele niitä ja itse asiassa en edes muista miten ystävilläni ja työkavereillani on jotain ryppyjä. He ovat sen näköisiä kuin ovat ja huumori loistaa aina, vaikka välillä se onkin vähän itseään kohtaa julmaa.

Vierailija
66/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole täysin suomalainen, mikä vaikuttaa hiusten paksuuteen ja vahvuuteen kohdallani. Hiuksia on jopa vähän liikaa ja ikä 50.

Vierailija
67/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tosin käytän korvaushoitoa.

Vierailija
68/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Teininä oli ohuet hiukset kun kaikki energia meni pituuskasvuun. Nykyään hiukset ja kynnet kasvavat todella nopeasti.

Minullakin oli teininä ja nuorena aikuisena aika ohuen lirut hiukset ja kynnet säleiset, jotka eivät kasvaneet hyvin koskaan, mutta nyt hiukset kasvavat hyvin ja kynnet samoin. Luultavasti syön nyt monipuolisemmin kuin nuorena, kun ei oikein ehtinyt keskittyä syömiseen, kouluruoka ei maistunut, mutta herkut maistuivat. Nyt syön monipuolisesti ja hyvin, joten se ei ainakaan ole pahaksi.

Vierailija
69/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Syö paremmin, ota monivitamiini ja nuku enemmän, niin ne hiuksetkin toipuu. Olen tiputtanut hiukseni stressin ja elämäntapojen vuoksi 3-kymppisenä, mutta sittemmin kasvoivat yhtä hyviksi kuin ennen.

Kannattaa tosiaan huolehtia monipuolisesta ravinnosta ja sopivasta vitamiinien saamisesta. Stressittömyyteen ei aina pääse, mutta voihan sitä yrittää rauhoittaa elämänsä edes osin, niin koko kroppa kiittää varmasti. Nukkuminen on aina hyvä ohje.

Vierailija
70/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä. Ikää 49 ja vaihdevuodet päällä. Ei enää edes kasva lyhyttä polkkatukkaa pidemmäksi tämä ohut haituvainen tukka. 

Vierailija
71/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jopas oli kommentti. Mistä tiedät, kuinka paljon jollain random-tutulla on nuorempana ollut hiuksia - ja onko sillä mitään merkitystä ? Minulla on lapsesta saakka ohuet ja hennot hiukset, eivätkä ne iän myötä ole runsastuneet. Ainakaan minulle ei tämä espoolainen hyvinvointi, kaksi korkeakoulututkintoa ja kokoomuksen äänestäminen tuo lisää hiuksia päähän, muuta geeniperimääni tai venytä jalkojani yhtään pitemmiksi. 

Siitä kun olen sen tietyn henkilön tuntenut pitkään, ja mikä tärkeämpää, valittelee hiuksiaan säännöllisesti. Tuskin muuten kiinnittäisin asiaan mitään huomiota tai muistaisin oliko ennen tai nyt tuuheampi tukka.

Vierailija
72/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet hiuksista lähti kilpirauhasen vajaatoiminnan vuoksi ja loppu tukka on ohutta lirua. Äitini on kasikymppisenä melkein kalju, joten sama on tulevaisuudessa vastassa, jos nyt niin pitkään elän. Ei ole ollut apua mistään luontaistuotteista, hivenaineista tai vitamiineista sen enempää kuin minoxidilin käytöstä.

Vierailija
73/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52, menkat tulee vielä joka kuukausi ja hiuksia lienee yhtä paljon kuin ennenkin. Tosin tuntuu siltä kuin niitä olisi enemmän, koska harmaa ja värjätty hius on minulla paksumpi ja korkeampi. Kampaaja saa ohentaa ja kerrostaa reilusti, etten näytä ihan metsänpeikolta.

Vierailija
74/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 52, menkat tulee vielä joka kuukausi ja hiuksia lienee yhtä paljon kuin ennenkin. Tosin tuntuu siltä kuin niitä olisi enemmän, koska harmaa ja värjätty hius on minulla paksumpi ja korkeampi. Kampaaja saa ohentaa ja kerrostaa reilusti, etten näytä ihan metsänpeikolta.

Miksi värjäät?

Vierailija
75/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oleäe. Päin vastoin karvaa pukkaa enemmän, etenkin kasvoissa näkyy ikään kuin viikset. Ja hiukset senkun kasvaa ja vaatii parturia joka toinen kuukausi.

Olisin toivonut että karvankasvu lakkaisi menopaussin jälkeen mutta näköjään kiihtyy.

Vierailija
76/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi värjäät?

No olipas taas järkevä kysymys. Varmaan samasta syystä kuin muutkin. Harmaa tukka voi sinänsä olla ihan kaunis. Mutta fakta on, että ensisilmäyksellä harmaatukkainen näyttää kuusikymppiseltä. En halua vielä näyttää kuusikymppiseltä. Siksi.

Vierailija
77/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut mitään eroa, eikä kai kukaan muukaan. Ikää 59v. En ole tehnyt hiuksilleni paljoakaan, nuorena hennasin pari kertaa ja kerran otin pehmennyksen. En tiedä vaikuttaako se asiaan, vai geenitkö vain. Meidän suvussa ei ole kaljuja miehiäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän