Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäiset naiset! Onko teilläkin lähtenyt noin puolet hiusten paksuudesta?

Vierailija
20.09.2023 |

Kun vertaa hiuksiinne 15-vuotiaana?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Syö paremmin, ota monivitamiini ja nuku enemmän, niin ne hiuksetkin toipuu. Olen tiputtanut hiukseni stressin ja elämäntapojen vuoksi 3-kymppisenä, mutta sittemmin kasvoivat yhtä hyviksi kuin ennen.

Vierailija
22/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiusten määrä vähenee toisilla mikä johtuu geeniperimästä, sen näkee äidiltään. Jonkin verran hius myös ohenee ikääntyessä, aiheuttaa kihartumista jos on taipuisa luonnostaan. 

Äidilläni on ollut aina vähän hiuksia, isälläni tuuhea.

Kilpirauhasen toimintahäiriö vähensi hiuksiani ja nykyään lääkityksen myötä pysyvät päässä.

Geeneistä kiinni ja ravinto jos syö vain hiilareita eikä huolehdi vitamiineista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on taas jänniä mammoja kun monilla suorastaan lisääntyy hiukset. 😅

No, antaa heidän unelmoida, eihän niitä hiustuppia mistään lisää tule kenellekään.

Jaa, itse olin aliravittu lapsi ja nuori ja aikuisiällä hiukseni alkoivat voimaan paremmin ravinnon parannuttua, tupet tuskin lisääntyivät. Nyt kuusikymppisenä pidän edelleen pitkiä hiuksia, koska ovat paksut ja terveet.

Vierailija
24/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin rice shampoo bar... tiedä mikä on suomeksi, mutta siis tilasin ulkomailta. Sillä on pesee niin hiukset ainakin tuntuu ja näyttää paksummilta, ehkä eivät ole mutta sellainen fiilis itselle tulee. Olen 40.

Vierailija
25/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ovat runsaat, mutta pälvikaljua kai ohimolla. Äidillä oli paksut ja harmaat hiukset sitten lopuksi. En tosin parina viimeisenä vuonna laittanut hänelle rullia eli saattoivat lopuksi lähteäkin.

Vierailija
26/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jonkin verran ohentuneet. Ihme, että näinkin paljon on päässä stressin määrä kun on ollut pitkään suuri. Ei nyt vielä tarvitse leikata lyhyttä tukkaa vaan näyttävät pitkinä ihan hyvältä.

N42

Vierailija
27/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin liian hoitavien shampoiden ja hoitoaineiden käytön, jotka tekivät hiuksista päätä pitkin valuvat lirut. Nyt kun shampoo on mahdollisimman mieto ja hoitoainetta laitan ehkä kerran viikossa, hiukset ovat ilmavammat ja tuuheamman näköiset. Kiilto ja hyvä kunto tulee ravinnosta ja siitä, että en rasita hiusta. Pesu, kuivuminen omia aikojaan ja harjaus, ei muuta.

Vierailija
28/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksissani ei ole tapahtunut muutosta sitten teini-iän. Ohuet, hennot, mutta pitkät. Ohimoraja alkoi karata viisikymppisenä, mutta nyt parin vuoden biotiinin syönnin jälkeen niihin on taas kasvanut haituvia. Isompi murhe on hiuspyörteet, joiden vuoksi en voi pitää hiuksiani koskaan vapaana.

Vierailija
29/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsalta on vetäytynyt, muuten suunnilleen sama kuin aikuisiällä, eli ohut.

Mutta lapsena oli paksut hiukset, 15-vuotiaana ei enää.

Vierailija
30/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin liian hoitavien shampoiden ja hoitoaineiden käytön, jotka tekivät hiuksista päätä pitkin valuvat lirut. Nyt kun shampoo on mahdollisimman mieto ja hoitoainetta laitan ehkä kerran viikossa, hiukset ovat ilmavammat ja tuuheamman näköiset. Kiilto ja hyvä kunto tulee ravinnosta ja siitä, että en rasita hiusta. Pesu, kuivuminen omia aikojaan ja harjaus, ei muuta.

Föönatut hiukset on kyllä tuhat kertaa ilmavamman näköiset kuin itsekseen kuivuneet.

Vierailija
31/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiuksissani ei ole tapahtunut muutosta sitten teini-iän. Ohuet, hennot, mutta pitkät. Ohimoraja alkoi karata viisikymppisenä, mutta nyt parin vuoden biotiinin syönnin jälkeen niihin on taas kasvanut haituvia. Isompi murhe on hiuspyörteet, joiden vuoksi en voi pitää hiuksiani koskaan vapaana.

Näitä pyörteitäkö ei muka pesu ja fööni taltuta?

Vierailija
32/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikymppinen olen, hiukset paksut edelleen ja niitä on paljon. Se ärsyttää, että hiukseni kihartuvat lisää iän myötä ja mielestäni luonnonkihara näyttää helposti vähän homssuiselta.

Vierailija
33/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksia lähtee päästä kun pesen tukkaa. Selvisi että kärsin ferritiinin puutoksesta.

Vierailija
34/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. On tosi paksut edelleen. Ainoa muutos mikä on niin ennen mulla oli paljon loivemmat kiharat. Nyt nämä on sellaiset tosi säkkärät pienet kiharat ja muistuttaa sellaista afrikkalaista pörröä. Kuivana ei voi harjata, koska olisin sitten Viki Eerikkälä kertaa sata näillä pitkillä pörröhiuksillani. 

Vierailija
35/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhkean grillimakkaran paksuinen tyvestä ponnari, jos kokeilee ympärystä. Ihan riittävän paksut itselleni.

Miten muilla? Vaikea hahmottaa mitkä on paksut kenenkin mielestä. :)

Vierailija
36/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on taas jänniä mammoja kun monilla suorastaan lisääntyy hiukset. 😅

No, antaa heidän unelmoida, eihän niitä hiustuppia mistään lisää tule kenellekään.

Stressi vaikuttaa hiuskasvuun ja voi vähentää sitä myös hetkellisesti. Jos elämä rauhottuu lasten kasvettua, voi hiukset hyvin tuuheutua siitä mitä olivat.

Vierailija
37/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 49 vuotias ja hiukset ulottuvat lähes vyötärölle. Ne ovat olleet paksut vielä puoli vuotta sitten, mutta nyt niitä tuntuu lähtevän. Tottakai näyttää, että irtoavia hiuksia olisi paljonkin, kun niissä on pituutta ja muutamasta hiuksesta tulee jo aikamoinen nyytti hiusharjaan, mutta kyllä niitä lähtee enemmän kuin ennen.

Vierailija
38/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tämä naistyyppi, jonka pitää jatkuvasti valittaa itsensä ja muiden ulkonäköä ja jota harmittaa, jos muut ovatkin omaansa ihan tyytyväisiä? Hirveä rikoos totuutta vastaan jos tuntee itsensä hoikaksi, hyväihoiseksi tai paksuhiuksiseksi, ei sellainen käy :D!

Vaikea nähdä mitään positiivisia seurauksia siinä, että näkee kaiken rumimman kautta.

Vierailija
39/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti piti mun hiuksia aina lapsenakin niin onnettoman ohuina ja surkeinta, etten saanut koskaan kasvattaa pitkiä hiuksia. Äidillä itsellään oli vielä vanhana syöpäpotilaana ihanat paksut hiukset. Omat hiukseni tuuhenivat joskus teini-iässä ja aina raskausaikoina ja ohenivat taas imetysaikoina. Sairastin syövän muutama vuosi sitten, hiukset lähtivät ja kasvoivat sitten runsaina ja kiharana. Nyt ne ovat taas ohuet lirut, pitkänä olisi varmaan sormen paksuinen poninhäntä.

Vierailija
40/77 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Vaihdevuodet vei mun hiukset. Nuorena oli upeat ja paksut, nyt luiru hiirenhäntä. Syön biotiinia, että pysyisi edes viimeiset karvat päässä.

Sama paitsi että kun luonnostaakin on ohut hius niin nyt se todella näkyy kun niitä on vähemmän :( nuorena vielä oli ok kun määrä riitti. Mutta sama kaikissa karvoissa; kulmakarvat, ripset ja jopa alapään karvat harvenneet. Suren tukkaani todella, se on surkea. Sanoisin että sellaisella jolla on luonnostaan paksu tukka ei ole hätää vaikka vähän lähtisikin, ei sitä kukaan huomaa, mutta meillä joilla muutenkin vähän niin päälaki paistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi