Autokoulun simulaattoritunnit on kyllä ihan yhtä tyhjän kanssa
Varmaan huvipuiston törmäilyautoissakin oppii enemmän.
Poika oli käynyt kuusi simulaattorituntia ja kun kokeiltiin parkkipaikalla oikean auton ajamista niin eihän se osannut edes vaihdetta vaihtaa!
Kommentit (26)
Minä vasta tänään huomasin kun työpaikan viereisellä parkkipaikalla joku selkeästi opetti jotakuta tai itse opetteli ajamaan, kierteli valopylväitä ja toisia autoja ja peruutti ruutuun.
Autossa ei ollut valkoista kolmioita niin soitin 112 ja kerroin että epäilen että julkisella tiealueella ajetaan ilman korttia. En jäänyt odottamaan tuliko poliisit paikalle vai ei, häken päivystäjä kuulosti vähän tympiintyneeltä joten ei välttämättä laittanut hälytystä eteenpäin vaikka lupasi.
Samaa mieltä, järkyttävä vehje koko simulaattori, ei lähellekään sama kuin autolla ajaminen. Kuulemma kallis laite, no eipä lohduttanut.
Vierailija kirjoitti:
Minä vasta tänään huomasin kun työpaikan viereisellä parkkipaikalla joku selkeästi opetti jotakuta tai itse opetteli ajamaan, kierteli valopylväitä ja toisia autoja ja peruutti ruutuun.
Autossa ei ollut valkoista kolmioita niin soitin 112 ja kerroin että epäilen että julkisella tiealueella ajetaan ilman korttia. En jäänyt odottamaan tuliko poliisit paikalle vai ei, häken päivystäjä kuulosti vähän tympiintyneeltä joten ei välttämättä laittanut hälytystä eteenpäin vaikka lupasi.
Häh? Sehän voi olla just joku kortin saanut jolla epävarmuutta vielä pysäköinnistä yms. Itse menen varmaan peruutuksia ja ruutuun ajoja harjoittelee jonnekin hiljaiselle parkkikselle yksin sit kun ja jos on kortti. Niin vähän tullu harjoiteltua nyt opetusluvan aikana.
Voisin kyllä sen kolmion laittaa varuiksi taakse ettei kukaan soita häkeen 😄 saakohan se kolmio takana ajella alkuun vaikka onkin kortti..ja pidän jarrupolkimenkin niin aina josmies mukana niinku varmaan onkin usein alkuun on turvallisempaa kun se voi tarvittaessa jarruttaa 😬
Vierailija kirjoitti:
Mä taisin olla ihan palikka mut mulla kesti siihen auton käynnistämiseen ihan tajuttomasti aikaa simussa. Tais varattu aikakin ehti loppua. Sit oon tällainen pätkä niin sain tyyliin makoilla että yletyin mihinkään. Ei auttanut ku ottaa lisää ajo-opetusta.
Ihanaa, kohtalotoveri! Mulla meni pimeän ajo ihan penkin alle, kun en saanut simulaattorissa autoa käyntiin. Oikeassa autossa ongelmaa ei ollut, mutta simulaattoria oli vaikeaa käsitellä leikkien että se olisi ollut oikea auto. Ja sitten kun ne grafiikat oli vielä sellainen tuulahdus 90-luvun alusta, jotenkin ei pystynyt keskittymään siihen tehtävään vaan oli olo että pelasi jotain huonoa peliä. Ajo-opettajan naama oli kyllä näkemisen arvoinen, kun antoi tunnista palautetta.
Tänään kävin maantienajon riskit ja se meni jo vähän paremmin, kun oli jo vähän tutuksi tullut se simulaattori ja oli kivan valoisaa ajaa (vrt. pimeäajo, joka siis ennen tuota). Mikshän se oli vikana, kun olis helpompi opetuslupalaisena tulla ajaa simulla ensin tuo tunti ja sitten vasta pimeä- ja liukasajo. Mut ihmeen kapeat ajokaistat, sai keskittyä kunnolla, et auto pysyy kaistalla. Ja kun ajoin 80 alueella 40-60 vauhtia, niin menihän se ihan hyvin läpi, kun tiesi et tulee kaikkea eteen, niin parempi ajaa hiljaa ja pystyä väistää, mitä ajaa pahki ja joutuu aina aloittaa uudestaan.
Nyt sit vielä olis yksi ajotunti autokoulun autolla; liekö se samanlainen vempula kuin simulaattori? Jos on, niin menee siinäkin sitten aikaa kytkimen opetteluun ym. Jospa ei olis.. Onneksi inssi omalla, tutulla autolla.
Näytä minulle auto, joka kasvaa pituutta ajon aikana.