Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pissahädän tunne, vaihdevuodet meneillään, mikä avuksi?

Vierailija
19.09.2023 |

Vaihdevuodet meneillään, ikää 53. Perjantaina alkoi pissahädän tunne. Tää tunne on tosi ärsyttävä ja tuntuu erityisesti istuma-asennossa ja juuri sen jälkeen kun olen käynyt pissalla. Kävin just viikko sitten gynekologilla ja silloin ei tätä vaivaa ollut vielä. Sanoi kyllä, että emättimen limakalvot ovat ohuet. Nyt minulla on vagifem päivittäin käytössä, tänään viides peräkkäinen päivä menossa. Milloinkohan voisi alkaa helpottamaan? Ja tietääkö kukaan kuinka monta peräkkäistä päivää vagifemia uskaltaa laittaa? Huomenna menen antamaan pissanäytteen ihan varmuuden vuoksi

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vagifemin käyttöohjeissa lue? Muistaakseni 2 vkoa päivittäin ja sitten ylläpito pari kertaa viikossa.

Vierailija
2/22 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vagifemia käyttänyt tässä jo muutaman vuoden ajan 2 krt viikossa. Mutta nyt siis tehokuuri meneillään. Ehkä uskaltaa kahden viikon ajan päivittäin?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla virtsatieinfektio? Kannattaa jättää virtsanäyte varmuuden vuoksi.

Vagifemia voi käyttää teholuurina, erityisesti jos käytössä on ollut taukoa välissä.

Vierailija
4/22 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaiva ja gynen mukaan johtuu ohuista limakalvoista. Minulle kirjoitti Vagifemia reseptillä vain 2 x viikossa. Olen itsekin miettinyt, josko käyttäisin sitä pari viikkoa kokeeksi päivittäin.

Rakkoni ei tyhjene kunnolla vessassa käydessä ja siksi ennen jonnekin lähtöä joudun käymään jopa yhteensä kolme kertaa "tiristämässä". Silti saattaa tulla pissahädän tunne heti kun autoon istuu. Tosi tylsää.

Vierailija
5/22 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karpalo+maitohappobakt.?

Tyrni-mustaherukanöljyvalmiste?

Ootko kokeillut?

Vierailija
6/22 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ylipainoa kertynyt?liikutko paljon?

Vierailija
7/22 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuon samaisen oireen aiheutti hiivatulehdus. Hävisi, kun kävin apteekista Canesten hoidon.

Vierailija
8/22 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hoikka ja liikun oikeastaan päivittäin

Ap

Vierailija
9/22 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Limakalvot eivät ohene hoikilla vaihdevuosi-ikäisillä naisilla? Miten liikunta sitä estää muutenkaan? Te vatun painonkyylääjät olette urpoja.

Vierailija
10/22 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä Vagifemiä uskaltaa käyttää. Jotkut tarvitsevat sitä useammin kuin  pari kertaa viikossa. As you know, sitä saa ilman reseptiäkin, mutta mulle gyne kirjoitti jopa sellaisen reseptin, että 5-6 kertaa viikossa.

Vierailija
11/22 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasarjat? Kysta aiheutti jatkuvan pissatarpeen. Ultrasko gyne munasarjat?

Vierailija
12/22 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita kokemuksia? Miten nopeasti vagifem on alkanut auttaa tällaiseen vaivaan?

Vierailija
13/22 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up vielä

Vierailija
14/22 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä nosto

Vierailija
15/22 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munasarjat? Kysta aiheutti jatkuvan pissatarpeen. Ultrasko gyne munasarjat?

Minulla myös näkyi ultrassa kysta, jolle ei vielä tarvitse kyllä tehdä mitään. Gynen mukaan se oireilee juuri niin että tuntuu kuin olisi vessahätä ja varsinkin istuessa.

Vierailija
16/22 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kystia siellä ja täällä. Lisäksi sain kehoituksen lisätä d-vitskun määrän 100 yksikköön. Ennen otin 20 tai 40.

Lisäksi pitää juoda reilusti vettä ei toki liikaa ettei kaliumit romahda.

Siksi vissyä välillä.

Vierailija
17/22 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kystat kait melko harvinaisia vaihdevuosi-ikäisillä. Te joilla kystia niin oletteko vaihdevuosi-ikäisiä jo?

Vierailija
18/22 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta. Vatsalihakset, erityisesti alavatsalihakset. Kyykyt, reisi-ja pepputreenit.

Vierailija
19/22 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pissatulehdusta, sain juuri tulokset. Ehkä tässä voi vielä joitakin päiviä seurailla ja odotella jos vagifem alkaisi auttaa? Gynellä ultrattu viimeksi puoli vuotta sitten. Viime käynnillä noin viikko sitten ei ultrattu kun edellisestä oli niin vähän aikaa. Ja viime käynnillä ei tämä pissavaiva ollut vielä ajankohtainen

Ap

Vierailija
20/22 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni käytössä Ovestin 2x viikossa. Tämän kuun alussa epäilin myös virtsatietulehdusta mutta kokeilinkin sitten viikon ajan Ovestinia ja se hillitsi tilannetta. Tosin nyt öisin ollut kuukauden sisään useampi vessaan herääminen ja tavallista enemmän yöhikoilua. Ja nukun karmean vähän. (Tämä on hirveää). Kun ei ole ovestinpäivä, yritän pitää limakalvot muuten kosteina ihan Aqualan L käyttämällä ja Pimafucinia virtsaputken suulle (jälkimmäinen ehkä vain psykologinen apu?). Huomaan myös että hiilihappoisia juomia ei kannattaisi juoda, pahentaa vessassa ravaamista. Vaan mitä sitä huonosti nukkunut ei tekisi selvitäkseen työpäivästä? Energiajuomaa kurkusta alas, kun en ole kahvinjuoja.

N48

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme