Työkaveri taas kipeänä töissä
Ehkä työkaveri kokee velvollisuudekseen tulla töihin räkäisenä ja yskivänä, koska päiväkoti-ikäisten lasten kanssa poissaoloja kertyy. Harmittavaa, että siinä tulee tartuttaneeksi jatkuvasti meitä lähimpänä olevia työkavereita. Räkätauteja saa tietysti mistä vaan, mutta varmimmin niitä jakaa eteenpäin tulemalla sairaana työyhteisöön.
Lapset ovat pieniä vain kerran ja melkein kaikki päiväkoti-ikäisten lasten perheet käyvät tautikierteen läpi, joten myötätuntoa niin huoltajille kuin pienille potilaillekin. Hoitakaa itsenne ja pienokaisenne hyvällä omallatunnolla kotona kuntoon, koska melko varmasti lasten kasvaessa tautikierteet helpottavat.
Kommentit (44)
Mä ja työkaverini oltiin viimeviikolla molemmat kipeinä töissä. Niiskutukset ja yskimiset eivät ole yksistään mikään syy olla pois töistä.
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa duunarit painavat töitä oli flunssaa, keuhkokuumetta, ebolaa, keuhkokuumetta, sydänkohtaus, rabies, norovirusta tai ihan mitä tahansa tarttuvaa ja tappavaa. Kuolleena tulevat myös töihin! Tämä on teidän tulevaisuutta.
Rabies ei tartu ihmisestä toiseen ja milloinkas sydänkohtaus on ollut tarttuva tauti ylipäänsä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti käyttää maskia ja itse voit ainakin suojautua.
Kuka nyt enää maskia käyttää, ellei sitä työssä ihan erikseen vaadita? Johan siinä työtehokin lähes poikkeuksetta kärsii, eikä sellaisesta mahda työnantaja tykätä. Samoin työhyvinvointi ja työmukavuus kärsii.
Se on niitä harvoja keinoja sääliä ymmpäristöä, jos on "pakko" mennä pärskivänä töihin. Siten voi myös suojautua pärskeiltä, jos on pakko tehdä töitä samassa tilassa kuin roiskija.
Miksi sinun mielestäsi on oikeus eriarvoistaa ihmisiä, että toisen pitäisi maski naamalla kärsien tehdä töitä, kun toinen voi tehdä ilman? Jos on hengitys normaalia ahtaammalla, niin silloin jo ihan ilman maskiakin on tarpeeksi epämukavaa. Sitä pitäisi vieläkin epämukavammaksi tehdä, en ymmärrä ollenkaan!
Ei sinua kukaan pakota mihinkään. Kysymys on siitä, haluaako tehdä jotain omaksi tai muiden hyväksi tilanteessa, josta ei pääse pakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt enää maskia käyttää, ellei sitä työssä ihan erikseen vaadita? Johan siinä työtehokin lähes poikkeuksetta kärsii, eikä sellaisesta mahda työnantaja tykätä. Samoin työhyvinvointi ja työmukavuus kärsii.
Jos on niin huonokeuhkoinen, ettei kykene hengittämään normaalisti maskin läpi, tuskin pystyy muutoinkaan töihin täysipainoisesti.
Kuitenkin vaadit, että hoitajalla on maski, jos esim. joudut sairaalaan teholle.
No, mä olen niin huonokeuhkoinen, että saan maskista hengenahdistusta ja allergiaa. Ilman maskia taas teen työni ihan normaalisti.
Mää menin töihin 39 asteen kuumeessa. Tiiminjohtaja lähetti kotio. Seuraavana päivänä iso pomo oli haukkunut hänet koska "pieni kuume ei ole esteenä sisätöille". Näin Stockalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei flunssa ole mikään syy olla töistä pois. Eikä kipu.
Eikä täit, eikä kihomadot eikä norovirus.
Noista muista en tiedä mutta ihan työterveyslääkäri on näin mulle sanonut että flunssaan ja/kipuun voi ottaa kipulääkkeet että kuume laskee ja kipu helpottaa. Sit eikun vaan töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa duunarit painavat töitä oli flunssaa, keuhkokuumetta, ebolaa, keuhkokuumetta, sydänkohtaus, rabies, norovirusta tai ihan mitä tahansa tarttuvaa ja tappavaa. Kuolleena tulevat myös töihin! Tämä on teidän tulevaisuutta.
Rabies ei tartu ihmisestä toiseen ja milloinkas sydänkohtaus on ollut tarttuva tauti ylipäänsä?
Kyllä rabies tarttuu, jos päästät sen vesikauhuisen työkaverin puremaan. XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on niin huonokeuhkoinen, ettei kykene hengittämään normaalisti maskin läpi, tuskin pystyy muutoinkaan töihin täysipainoisesti.
Kuitenkin vaadit, että hoitajalla on maski, jos esim. joudut sairaalaan teholle.
No, mä olen niin huonokeuhkoinen, että saan maskista hengenahdistusta ja allergiaa. Ilman maskia taas teen työni ihan normaalisti.
Ettei olis piikkihaitta tuo?
Vierailija kirjoitti:
Mä ja työkaverini oltiin viimeviikolla molemmat kipeinä töissä. Niiskutukset ja yskimiset eivät ole yksistään mikään syy olla pois töistä.
On ne. Osa työntekijöistä sairastuu pahemmin ja te niiskuttajat aiheutatte työnantajalla hirveän laskun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskeja ei ole suunniteltu fyysiseen työhön tai jatkuvaan käyttöön fyysisessä työssä. Siihen on työturvallisuudessa raja-arvot eli 3 tuntia maksimissaan vuorokauden aikana.
Korona-aikaan ei puhuttu raja-arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettei olis piikkihaitta tuo?
Toki. Suvussa kulkeva astma ja allergiat sekä hengitysteiden synnynnäiset rakenneviat johtuu vaan ja ainostaan rokotuksista. Mistäpä muustakaan.
Jos haluat olla vihattu työpaikalla, mene sairaana töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskeja ei ole suunniteltu fyysiseen työhön tai jatkuvaan käyttöön fyysisessä työssä. Siihen on työturvallisuudessa raja-arvot eli 3 tuntia maksimissaan vuorokauden aikana.
Korona-aikaan ei puhuttu raja-arvoista.
Mutta eipä niistä puhuta normaalistikaan kun kukaan ei käytä maskeja fyysisessä työssä tai koronan aikana fyysisessä työssä. Mutta sille on omat raja-arvonsa, vaikuttaa hapensaantiin. Voi lyhyellä aikavälillä johtaa tajunmenetykseen, pidemmällä aikavälillä voi aiheuttaa aivovaurioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei flunssa ole mikään syy olla töistä pois. Eikä kipu.
Eikä täit, eikä kihomadot eikä norovirus.
Noista muista en tiedä mutta ihan työterveyslääkäri on näin mulle sanonut että flunssaan ja/kipuun voi ottaa kipulääkkeet että kuume laskee ja kipu helpottaa. Sit eikun vaan töihin.
Sama..raskaana ollessa iski flunssa ja kuume. Ei voinut vetää perussärkylääkkeitä niin kuin yleensä ja lisäksi vielä pahoinvointi päälle. Työterveyslääkärin mielestä olin työkykyinen. Vanhempi hoitaja katsoi lääkäriä, ja sanoi, oletko tosissasi. Pitkin hampain lääkäri kirjoitti saikkua 3 päivää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ne. Osa työntekijöistä sairastuu pahemmin ja te niiskuttajat aiheutatte työnantajalla hirveän laskun.
Osoitapa ennemmin valituksesi niiden työnantajien suuntaan, jotka painostavat tulemaan kipeänä töihin sekä niiden työterveyslääkärien suuntaan, joiden mielestä saikulle ei ole perusteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. On kiva kuulua niihin, jotka sairastaa jokaisen flunssa vaikeimman kautta ja se pelkkä nuha vie jo hengitystiet niin tukkoon, että ei saa happea.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä ne mulle on syy olla pois töistä ja tulee aina olemaan..
Vierailija kirjoitti:
Ja jos työkaveri jäisi kotiin niin valittaisit täällä miten se taas on saikulla.
Tuskinpa vaan, koska aloitajahan juuri toivoi, että olisi saikulla itsensä ja muiden takia. Taisit nyt paljastaa oman ajatuksesi, säälittävää kokea kateutta toisten sairauslomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma on muuttunut tälläiseksi, että koko aika on jotain virusta ja tautia. Puolet työpäivistä vuodessa olisi sitten saikulla, kun koko aika jokin iskee.
Eipä meidän lisäksi muita työntekijöitä firmassa ole.