Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri taas kipeänä töissä

Vierailija
18.09.2023 |

Ehkä työkaveri kokee velvollisuudekseen tulla töihin räkäisenä ja yskivänä, koska päiväkoti-ikäisten lasten kanssa poissaoloja kertyy. Harmittavaa, että siinä tulee tartuttaneeksi jatkuvasti meitä lähimpänä olevia työkavereita. Räkätauteja saa tietysti mistä vaan, mutta varmimmin niitä jakaa eteenpäin tulemalla sairaana työyhteisöön.
Lapset ovat pieniä vain kerran ja melkein kaikki päiväkoti-ikäisten lasten perheet käyvät tautikierteen läpi, joten myötätuntoa niin huoltajille kuin pienille potilaillekin. Hoitakaa itsenne ja pienokaisenne hyvällä omallatunnolla kotona kuntoon, koska melko varmasti lasten kasvaessa tautikierteet helpottavat.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti käyttää maskia ja itse voit ainakin suojautua.

Vierailija
2/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee varmaan yleistymään, jos ensimmäinen poissaolopäivä on jatkossa palkaton. Minun pienellä palkallani ei ole varaa edes yhteen palkattomaan, joten jos käy kuten kaavaillaan, niin aivan varmasti olen kipeänä töissä jos vaan jaloilleni pääsen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee varmaan yleistymään, jos ensimmäinen poissaolopäivä on jatkossa palkaton. Minun pienellä palkallani ei ole varaa edes yhteen palkattomaan, joten jos käy kuten kaavaillaan, niin aivan varmasti olen kipeänä töissä jos vaan jaloilleni pääsen. 

Sama täällä. Toki olen kaikkien onneksi todella harvoin kipeä, hyvä kun kerran kymmenessä vuodessa.

Vierailija
4/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt enää maskia käyttää, ellei sitä työssä ihan erikseen vaadita? Johan siinä työtehokin lähes poikkeuksetta kärsii, eikä sellaisesta mahda työnantaja tykätä. Samoin työhyvinvointi ja työmukavuus kärsii.

Vierailija
5/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei flunssa ole mikään syy olla töistä pois. Eikä kipu.

Vierailija
6/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nykyään palkkataso on sellainen että palkattomasti ei ole varaa olla pois töistä ja kipeänä olosta ei makseta mitään palkkioita, joten on pakko tulla kipeänä töihin aina.

Vierailija
7/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei flunssa ole mikään syy olla töistä pois. Eikä kipu.

Eikä täit, eikä kihomadot eikä norovirus.

Vierailija
8/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin nykyään palkkataso on sellainen että palkattomasti ei ole varaa olla pois töistä ja kipeänä olosta ei makseta mitään palkkioita, joten on pakko tulla kipeänä töihin aina.

Helposti päivän palkka pois, niin ei saa vuokraa maksettua.

Päivän palkka voi olla 40-70e

Melkoinen summa ja kerrottuna kolmella tekee jo henkilökohtaisessa elämässä konkurssin.

Vierailija
9/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos työkaveri jäisi kotiin niin valittaisit täällä miten se taas on saikulla.

Vierailija
10/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt enää maskia käyttää, ellei sitä työssä ihan erikseen vaadita? Johan siinä työtehokin lähes poikkeuksetta kärsii, eikä sellaisesta mahda työnantaja tykätä. Samoin työhyvinvointi ja työmukavuus kärsii.

Se on niitä harvoja keinoja sääliä ymmpäristöä, jos on "pakko" mennä pärskivänä töihin. Siten voi myös suojautua pärskeiltä, jos on pakko tehdä töitä samassa tilassa kuin roiskija.

Vierailija
11/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen määrä- aikaisena päiväkodissa töissä. Olen jatkuvasti jossain räkätaudissa, enterorokossa tms. En enää koskaan mene päiväkotiin töihin, kun tämä työsuhde päättyy. Onneksi enää 2vk jäljellä. Menen takaisin vanhuspuolelle tai sairaalaan, siellä saa käyttää maskeja, en ollut ikinä sairas vanhuspuolella, enkä sairaalatöissä.

Vierailija
12/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on vähän sellainen do and you're damned and don't do and you're damned-tilanne.

Kipeänä kotona sairastavaa työkaveria pidetään lusmuilijana, kun eihän nyt flunssa/kipu/you name it estä töihin tuloa.

Ja sitten kun flunssainen kollega sinnitteleekin töissä, sekään ei käy, kun se tarttuu.

Tarttuuhan se, varsinkin päiväkodeissa ihan pienimpien ryhmässä on AINA jokin kulkutauti kiertämässä. Osa aikuisista sairastuu helpommin kuin toiset ja näille ei mitään voi.

Vierailija
13/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä itseäni haittaa, vaikka päivän palkan menetän. Sairaana en tee töitä. Haen pidemmän sairausloman.

Vierailija
14/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on niitä harvoja keinoja sääliä ymmpäristöä, jos on "pakko" mennä pärskivänä töihin. Siten voi myös suojautua pärskeiltä, jos on pakko tehdä töitä samassa tilassa kuin roiskija.

Miksi sinun mielestäsi on oikeus eriarvoistaa ihmisiä, että toisen pitäisi maski naamalla kärsien tehdä töitä, kun toinen voi tehdä ilman? Jos on hengitys normaalia ahtaammalla, niin silloin jo ihan ilman maskiakin on tarpeeksi epämukavaa. Sitä pitäisi vieläkin epämukavammaksi tehdä, en ymmärrä ollenkaan!

Vierailija
15/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein tuota aikanaan, anteeksi. Johtui siitä, että sain moitteita "jatkuvasta" saikuttamisesta. Korona-aika korjasi tämän. Varmaan taas hiljalleen liukuu siihen, että olen taas kipeänäkin töissä. Mulla ei nouse kuume kovin herkästi, niin saatan olla tosikin oireinen, mutta en uskalla jäädä kotiin, koska kuumeettomana on lintsari.

Vierailija
16/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on niin huonokeuhkoinen, ettei kykene hengittämään normaalisti maskin läpi, tuskin pystyy muutoinkaan töihin täysipainoisesti.

Kuitenkin vaadit, että hoitajalla on maski, jos esim. joudut sairaalaan teholle.

Vierailija
17/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa duunarit painavat töitä oli flunssaa, keuhkokuumetta, ebolaa, keuhkokuumetta, sydänkohtaus, rabies, norovirusta tai ihan mitä tahansa tarttuvaa ja tappavaa. Kuolleena tulevat myös töihin! Tämä on teidän tulevaisuutta.

Vierailija
18/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten näiden pärskivien pitää vielä tuppautua seuraan. Yksinkin voi luonastaa, jos tuntee olonsa kipeäksi. 

Vierailija
19/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos työkaveri jäisi kotiin niin valittaisit täällä miten se taas on saikulla.

Jep, tän takia mä olin tänäänkin töissä nuhaisena. Ei pelkän nuhan takia edes saa saikkua.

Vierailija
20/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä itseäni haittaa, vaikka päivän palkan menetän. Sairaana en tee töitä. Haen pidemmän sairausloman.

Eihän sua haittaa myöskään vuotuiset veronkorotukset, tai vaikka autoilun ja ruuan kallistumiset, jotka ovat usein paljon pienempiä, kuin tulomenetys palkattoman saikkupäivän vuoksi? Ainakin monella ihmisellä nuo 3 edellä mainittua saavat vuodesta toiseen kiukun pintaan, vaikka tosiaan ovat paljon pienempiä, kuin mitä palkattoman saikkupäivän vuoksi menettää.