Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Orpo haluaa että ei asuta liian isoissa asunnoissa yksin ja saada tukea..

Vierailija
18.09.2023 |

Ihan oikein,mutta mutta itse olen asunut vantaalla samassa asunnossa 30vuotta vuokralla ja samassa töissä koko-aikaisena 35vuotta nyt olen työttömänä ja luottotiedot menneet eli asun yksin 56 neliötä jos joudun pienempään vaihtamaan etten menetä tukea niin en saa sitten ollenkaan asuntoa,koska luottotiedot menneet
en varmasti ainoa kenellä sama edessä .

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voisi pahemmaksi mennä köyhän elämä. Siitä asti kun olen 60 luvulla syntynyt, niin elämä on ollut rankkaa. Mitähän yllätyksiä sitä vielä tulee elämässä eteen? Köyhät kyykkyyn.

Vierailija
42/44 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voisi pahemmaksi mennä köyhän elämä. Siitä asti kun olen 60 luvulla syntynyt, niin elämä on ollut rankkaa. Mitähän yllätyksiä sitä vielä tulee elämässä eteen? Köyhät kyykkyyn.

Aika surkeaa, jos 60-luvulla syntyneellä menee huonosti, sillä se oli paras aika syntyä. Kullan hinta oli fiksattu, vain 35 dollaria unssilta 1971 asti, jolloin Nixon irrotti dollarin kultakannasta (nykyään n. 2000 dollaria unssi). Helpon omaisuuden olisi tehnyt silloin. Myös paperiteollisuus yms. olivat nousussa, jolloin Helsingin pörssissä olisi voinut sijoittaa ja tehdä helppoa rahaa ennen 90-lukua. 90-luvun alussa olisi voinut jatkaa ostamalla Nokian osaketta ja sitäkin nousukautta olisi kestänyt 2007 asti. Tämän lisäksi työhön pääsi ennen vain kävelemällä työpaikkaan sisään, nykyään taas on hemmetin vaikea löytää työtä. 60-luvulla myös joutui maksamaan vain 5 % TyEL-maksua, joten työnantajalla oli enemmän rahaa palkata työntekijöitä ja myös enemmän varaa maksaa palkkaa. Nykyään TyEL-maksu on jo 25 % ja suurin osa siitäkin menee kädestä suuhun "huonoista" eläkkeistä valittaville marisijoille, jotka maksoivat vain 1/3 omasta eläkkeestään. Se sama marisija olisi voinut tehdä nuo mainitsemani sijoitus-peliliikkeet ja olisi ilman eläkettäkin nyt miljonääri, eikä köyhä marisija...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nytkin Vantaalla on 28 asuntoa alle 100 000 eurolla siis yksiötä. Ap olisi sellaisen maksanut 35 vuoden aikana vaikka olisi ollut pienituloinen.

Ja nyt olis viimeistään kalliit rempat edessä. Ei se, että olet asunnon maksanut, tarkoita et asuminen olisi halpaa 

Vierailija
44/44 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nytkin Vantaalla on 28 asuntoa alle 100 000 eurolla siis yksiötä. Ap olisi sellaisen maksanut 35 vuoden aikana vaikka olisi ollut pienituloinen.

Riippuu työstä. Jos olen pääkaupunkiseudulla pienituloinen, esim. myyjä, joka ei saa täysiä tunteja, ei välttämättä pankki lainaakaan myönnä. Ja vuokrat taas on sitä luokkaa, että säästöön ei jää mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi