Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Orpo haluaa että ei asuta liian isoissa asunnoissa yksin ja saada tukea..

Vierailija
18.09.2023 |

Ihan oikein,mutta mutta itse olen asunut vantaalla samassa asunnossa 30vuotta vuokralla ja samassa töissä koko-aikaisena 35vuotta nyt olen työttömänä ja luottotiedot menneet eli asun yksin 56 neliötä jos joudun pienempään vaihtamaan etten menetä tukea niin en saa sitten ollenkaan asuntoa,koska luottotiedot menneet
en varmasti ainoa kenellä sama edessä .

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnistin ne elämän realiteetit jo parikymppisenä lähihoitaja opiskelijana enkä lähtenyt kilpavarustelemaan sitä eläämi vaan suhteutin ne menot tuloihin niin, että pärjään myös tulojen laskiessa.

Ostin uudehkon riviriasuntoni 90-luvun lamassa noin 25000 eurolla ns syrjäseudulta ja asun siellä vieläkin. Olen saanut säästöön tuhansia euroja, kun ei ole ollut velkaa, elatusvelvollisuutta, eikä autoa. Uskon siihen että en ole ainoa joka tulee selviäämään näistäkin ajoista. 

Vierailija
2/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas yksi tollo tehnyt aloituksen, koeta tsempata vähän. Asumistukea ei ole sidottu asunnon kokoon vaan vuokran määrään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri on kyllä yksi persereikä.

Vierailija
4/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet käynyt 35 vuotta töissä. Miten et ole saanut edes omaa yksiötä hommattua?

Vierailija
5/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On taas yksi tollo tehnyt aloituksen, koeta tsempata vähän. Asumistukea ei ole sidottu asunnon kokoon vaan vuokran määrään. 

Hei tollo pitäiskö paneutua vähän paremmin🙃

Vierailija
6/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa töissä koko-aikaisena 35vuotta ja olet asunut vuokralla?!

Vierailija
7/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kuulin kanssa aamun uutisissa että Orpo haluaa että tuen saajat halvempiin asuntoihin ja pienempiin yksin asuvat aikaa etsiä uusi asunto kolme kuukautta tai tuet lähtee ellei ole jotain painavaa syytä tähän.

Vierailija
8/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin Vantaalla on 28 asuntoa alle 100 000 eurolla siis yksiötä. Ap olisi sellaisen maksanut 35 vuoden aikana vaikka olisi ollut pienituloinen.

Vierailija
9/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotietojen menettäminen ei ole jokaisen harrastus.

Vierailija
10/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienempiä asuntoja löytyy pilvin pimein uudistuotannon saralta. Halvempi ratkaisu se ei kyllä monesti ole, ihan hirveät neliöhinnat jossain " juli living kolmio 38 m2".

Vierailija
11/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu kuulin kanssa aamun uutisissa että Orpo haluaa että tuen saajat halvempiin asuntoihin ja pienempiin yksin asuvat aikaa etsiä uusi asunto kolme kuukautta tai tuet lähtee ellei ole jotain painavaa syytä tähän.

Eikö se jankutus ole aina ollut että hakemus pitää olla halvempaan, mutta ei voi vaan ruokarahoja viedä, jos ei itse löydä halvempaa tai pakottaa muuttaa halvempaan.

Se on sitten kunnan tai valtion asia, jos ei voi osoittaa halvempaa.

Ihmiset tuskin yrittävät itse hakeutua halvempaan ja sitähän ei voi tietää kuka yrittää ja kuka ei. Jos ei löydy niin sitten ei.

Vierailija
12/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten orpo voisi alkaa tekemään jotain suomalaisten yksinäisyydelle. Vai onko liian orpo itse?

Vierailija
13/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo sidottu ei kiitos Sannan,mutta nyt siihen halutaan muutos.

Vierailija
14/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottotietojen menettäminen ei ole jokaisen harrastus.

Niin, mutta pitääkö luottotiedottoman olla huonommassa asemassa kun linnakundin tai pako.. laiset Sitäkin sopii miettiä. Ei saa asuntoa, ei vakuutusta, ei nettiliittymää, ei kännyliittymää. Kalliimpana versiona saa esim. prepaidit. Hyvä kun pankkitilin ja pankkikortin saa. Siitäkin oli jotain huhuja joskus, että kaikki pankit ei edes tiliä avaa luottotiedottomille. Hieman surkuhupaisaa.

Koska olet ollut niin "röyhkeä", että et ole maksanut laskujasi.

Ruokaa sentään saa ostaa.

Vierailija
15/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein paitsi kun kolahtaa omaan nilkkaasi? Ok ap.

Vierailija
16/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla sössit luottotietosi ap? Moni muu olisi noilla spekseillä jo ostaneet oman asunnon ja olisi rahaa säästössäkin.

Vierailija
17/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä asua niin isossa asunnossa kun itsellä on varaa, eli kun itse maksaa oman asumisensa. Mikäli yhteiskunnalta halutaan tukea omaan asumiseen, se on ihan eri tilanne.

Vierailija
18/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Orpon kaltaisten sieluttomien kapitalistien tavoite, kaikki yksinäisinä yhden hengen koppeihin kuluttumaan ja rikastamaan kapitalisteja.

Vierailija
19/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ymmärsin että voit asua siinä isommassakin kämpässä, mutta et saa tukea kuin siihen mitkä ne rajat on eri kaupungissa. Eli maksat sen yli menevän summan itse.

Vierailija
20/44 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä sama Petteri asu Kesärannassa yksin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi