Orpo haluaa että ei asuta liian isoissa asunnoissa yksin ja saada tukea..
Ihan oikein,mutta mutta itse olen asunut vantaalla samassa asunnossa 30vuotta vuokralla ja samassa töissä koko-aikaisena 35vuotta nyt olen työttömänä ja luottotiedot menneet eli asun yksin 56 neliötä jos joudun pienempään vaihtamaan etten menetä tukea niin en saa sitten ollenkaan asuntoa,koska luottotiedot menneet
en varmasti ainoa kenellä sama edessä .
Kommentit (44)
En ole koskaan saanut asumistukea vaikka asuttiin vuokrallakin. Kerran ois tullut joku summa mutta se jäi alle sen mitä maksavat. Oisko ollut 20 mk mutta niin pientä ei silloin maksettu.
No se siitä mutta eikö aina neluöt per henkilö ole ollut tärkeä peruste. Tuttu yh sitä mukaa joutui muuttamaan pienempään kun lapsi lähti kotoa pois. Saadakseen tukea, toki olisi asua voinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On taas yksi tollo tehnyt aloituksen, koeta tsempata vähän. Asumistukea ei ole sidottu asunnon kokoon vaan vuokran määrään.
Hei tollo pitäiskö paneutua vähän paremmin🙃
Joo sinun kannattaisi perehtyä. Neliörajoja ei ole ollut vuosiin
Onko nyt jotain mitä Orpo ja muu väki ei tajua. Voit asua usean tuhannen neliön talossa ja maksaa siitä vuokraa vaikka 2000e/kk. Asumistuen määrä voi silti olla sama, kuin pienessä yksiössä jossa vuokra on 700e/kk. Eli jossain kohtaa tuen määrä ei enää nouse, eikä siinä ole väliä neliöillä tai vuokran määrällä. Katto tulee muutenkin jo vastaan.
maksaako orpo ja purra nämä muuttokulut ja asunnon vuokra takuut kun joutuu halvenpaan muuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu kuulin kanssa aamun uutisissa että Orpo haluaa että tuen saajat halvempiin asuntoihin ja pienempiin yksin asuvat aikaa etsiä uusi asunto kolme kuukautta tai tuet lähtee ellei ole jotain painavaa syytä tähän.
Eikö se jankutus ole aina ollut että hakemus pitää olla halvempaan, mutta ei voi vaan ruokarahoja viedä, jos ei itse löydä halvempaa tai pakottaa muuttaa halvempaan.
Se on sitten kunnan tai valtion asia, jos ei voi osoittaa halvempaa.
Ihmiset tuskin yrittävät itse hakeutua halvempaan ja sitähän ei voi tietää kuka yrittää ja kuka ei. Jos ei löydy niin sitten ei.
Entä jos on just muuttamut halvempaan niin kuukauden päästä joutuu taas muuttamaan halvempaan, millä rahalla? Muuttomiehet ja muuttoautot maksaa, uusi turvalukko on siinä 150-500 euron tietämillä, joks muutossa uusi turvalukko ja muuttoauto ja muuttomiehet joka kerta vähintään sen 500 euroa eli yhteensä tonnin vähintään ja vuoden sisällä pitäisi aina muuttaa monta kertaa, kuka tämän maksaa kun säästössä ei saa olla rahaa eikä Kela maksa muuttokustannuksia?
Vierailija kirjoitti:
maksaako orpo ja purra nämä muuttokulut ja asunnon vuokra takuut kun joutuu halvenpaan muuttamaan.
He haluavat, että joutuu muuttamaan niin monta kertaa, että ei ole varaa enää turvalukkoihin niin sitten on helpompi murtautua.
Mitkä luottotiedot? Tuskin ainakaan mitään vuokrarästejä ole kun olet samassa asunnossa asunut 30 vuotta. Kyllä luottotiedotonkin saa varsin helposti asunnon.
Monissa vuokrasopimuksissa on se 12 kk vähintään asuttava, vaikka olisi toistaiseksi oleva vuokrasopimus joten ei voi muuttaa 12 kuukauteen tai tulee kalliit sopimussakot päälle, kuka ne maksaa?
Köyhät lapsiperheet pääsee muuttamaan uusiin "sopivampiin" koteihin. Halvemmalla saa ongelma-alueilta eli nyt ghettoutetaan kantiksia urakalla jenkkimalliin = synnyt köyhään perheeseen, asut köyhällä alueella jengien keskellä ja käyt ongelmakoulua yhdessä maamuujeen kanssa.
Hyvä Orpo!
Vierailija kirjoitti:
Se on Orpon kaltaisten sieluttomien kapitalistien tavoite, kaikki yksinäisinä yhden hengen koppeihin kuluttumaan ja rikastamaan kapitalisteja.
Päädyit sitten tällaiseen tulkintaan?
On se katkeraa tuo elämä joillakin.
Vierailija kirjoitti:
Juu kuulin kanssa aamun uutisissa että Orpo haluaa että tuen saajat halvempiin asuntoihin ja pienempiin yksin asuvat aikaa etsiä uusi asunto kolme kuukautta tai tuet lähtee ellei ole jotain painavaa syytä tähän.
Saat siis toimeentulotukea? Pelkän asumistuen saajia ei kehoteta mihinkään, mutta miksi pitäisi asua asunnossa johon ei ole varaa?
Oon aina ihmetellyt että jos asuu samassa vuokrakämpässä vuosikymmeniä niin eikö se vuokra ole sitten noussut aivan valtavasti. Yleensä kun halvemman perässä joutuu kuitenkin muuttamaan toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä periaatteessa, koska Kela maksaa muuton kun muuttaa pienempään ja lisäksi saa vuokratakuun Kelasta vuokra ajalle, joka korvaa raha vakuuden.
"olen asunut vantaalla samassa asunnossa 30vuotta vuokralla ja samassa töissä koko-aikaisena 35vuotta nyt olen työttömänä ja luottotiedot menneet eli asun yksin 56 neliötä"
Sellainen Einstein siellä. :D 30 vuotta vuokralla ja luottotiedot menneet, vaikka 35 vuotta ehdit töitäkin tehdä. :D Miksi ihmeessä et säästänyt ja sijoittanut rahojasi ollenkaan tuon 35 vuoden aikana, vaan tuhlasit kaikki? Et taida olla kovin älykäs? Kulta maksoi 1988 400-450 dollaria unssilta. Tällä hetkellä unssihinta on yli 2000 dollaria. Siinä esimerkiksi maailman helpoin sijoitus, ostat ja säilytät vaan. Mutta ei äly riitä edes siihen. Ja nyt olet saanut luottotietosikin sössittyä. Valtio ei ole syy sinun tyhmyyteesi. Sinä itse olet.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla sössit luottotietosi ap? Moni muu olisi noilla spekseillä jo ostaneet oman asunnon ja olisi rahaa säästössäkin.
Niin olisi, tunnen montakin jotka ovat ostaneet kun ovat saaneet olla samassa työpaikassa ja eivät ole edes 35 vuotta olleet.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tämä sama Petteri asu Kesärannassa yksin.
Jaa sekö sama Petteri joka nosteli asumistukea väärin perustein? Missäs nyt on aamupalakohu, missä?
Orpo maksoi asumistuen takaisin vasta kun iltalehti huomautti.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b45384b9-c046-4a6d-9ddc-0c70ba1ee…
Vierailija kirjoitti:
Onko nyt jotain mitä Orpo ja muu väki ei tajua. Voit asua usean tuhannen neliön talossa ja maksaa siitä vuokraa vaikka 2000e/kk. Asumistuen määrä voi silti olla sama, kuin pienessä yksiössä jossa vuokra on 700e/kk. Eli jossain kohtaa tuen määrä ei enää nouse, eikä siinä ole väliä neliöillä tai vuokran määrällä. Katto tulee muutenkin jo vastaan.
Ajatellaan kai että jostain löytyisi alle 400 eurolla kuussa kämppä tästä maasta koska sen alle kun on niin asumistukea ei tarvi maksaa täytenä. Ikävä kyllä tämä on pelkkää haaveilua.
Käy ensin ala-aste loppuun ja tule sitten yrittämään uudestaan.
Asumistuet ovat rikastuttaneet niitä kapitalisteja tähän asti.