Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäiseltä tytöltä lakkaatte kynnet?

24.12.2006 |

Ihan muuten vaan ja uteliaisuuttani kysyisin, jos jotain kiinnostaa vastata.

Itsellä 2 vee tyttö ja ei olla lakattu, mutta oon huomannu että muut lakkaa jo aika nuorena, mua ei jaksa kiinnostaa toi lakkaaminen.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa vajaa 2vuotiaana laittettii ekan kerran.sellast ihan vaaleeta ja tosi harvoin kyllä lakkaillaan,mut musta ihan kivaa:-)

Vierailija
2/14 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä tytöillä että pojilla kun ovat huomanneet pyytää, varmaan vajaa kaksi vuotiaasta silloin tällöin, ehkä muutaman kerran vuodessa. Pojat ovat parissa kolmessa vuodessa lopettaneet pyytämisen mutta tytöiltä lakataan kun haluavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan omistanut omaa kynsilakkapulloa, mutta jotenkin heikkona hetkenä sai kaupassa kolmivuotias nuorimmaisemme (tyttö) minut ylipuhuttua.

Nyt on viime vuoden aikana silloin tällöin lakattu hänen ja 7-vuotiaan keskimmäisen (poika) kynsiä. Poika lakkautti kyntensä mm. ensimmäiseksi koulupäiväksi, ja nautti huomiosta. 9-vuotias isoveli ei ole ollut asiasta kiinnostunut.

Kynsien lakkaus ei ole erityisen ympäristöystävällistä, mutta muuten mukavaa yhteista puuhaa.

Vierailija
4/14 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsenkö kohta meidän tytön kanssa lakkauspuuhiin - oon ihan ihmeissäni, että jo noin nuorten lasten kynsiä lakataan?!?! Mä ajattelin, että sellainen puuha aloitetaan aikaisintaan eskari-iässä...

Mutta tohkeissani siis oon, jos tällainen " herkku" on edessä pian. Itse nimittäin tykkään tosi paljon lakkailla ja koristella kynsiä ja sen takia oonkin muutaman sukulaistytön suosiossa, kun saavat meillä kyläillessään aina lakat, kukat ja strassit kynsiinsä ;-).

3-vuotias esikoispoikamme kyllä järjestelee mielellään lakkapullojani, mutta ei ole ainakaan vielä edes kommentoinut, että haluaisi ainetta omiin kynsiinsä. Olisi varmasti iskälle kauhistus, jos innoistuisi siitä puuhasta ;-D.

Vierailija
5/14 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö jyrsii jatkuvasti kynsiään, enkä halua että hän syö kynsilakkaa...Eikä ole vielä osannut pyytääkään, äitikään kun ei kauheesti kynsilakkaa käytä.

Korvakorut tytöllä on, samoin kaulakoru ja usein kultainen ranneketjukin, ja aina erilaisia kampauksia (on yksivuotiaasta asti vaatinut pinnit ja hiuslenksut päähänsä joka ikinen aamu) eli tälläytymistä vastaan mulla ei mitään ole, vaikka kynsilakkaa ei olla vielä ehdittykään kokeilla :)

Vierailija
6/14 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidampa laittaa paremmaksi...Meidä neidillä nimittäin on ollut ison varpan kynnessä ihan valeeta lakkaa...oli ihan söpön näköistä,mutta olen sitä mieltä,että eiköhän se lakkaus kuulu vähän vanhempana vasta.

Vierailija
7/14 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

....niin siis lisäys siihe 1,5v neidin varpaan kynnen lakkaukseen.Isin pyynnöstä siis kynsi lakattiin.....

Vierailija
8/14 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen (poika) ei ole ikinä ollut kiinnostunut lakkaamisesta ja ei ole lakattu. Kakkonen (tyttö) sai isin ostamana ekan kynsilakan hitusen vajaa 5v ja silloin on lakattu ekan kerran. Kolmas halusi sitten samalla ja saikin ekat lakkaukset jo 1v8kk ikään, mutta vain kun osasi samalla vaatia.

Tuntuu että pienillä tulee lakattua vain kun on joku muu lakannut ja haluvat myös. Itse en lakkaa kynsiä, joten siitä ei mallia saa. Nyt sitten isin avittamana tuo 5v tyttö osaa jo pyytää lakkaamista ja vajaa 2v pikkusisko sitten perässä. Muuten ei kyllä noin pieneltä lakattaisi. Tuntuu muutenkin että tuo pienin aloittaa tuon " tyttöleikin" todella aikaisin isosiskon perässä. Samoihin ikiin isosisko ei tiennytkään mitään mistään pynttäytymisestä, vaan se tuli kuvioihin vasta tuossa 4v aikoihin.

Vierailija
9/14 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni TYTÖN kynsiä ei tarvitse lakata vaan sitten kun TYTTÖ on NAINEN niin hän voi ITSE lakata jos haluaa.

Mielestäni kynsien lakkaaminen on aikuisten hommaa, ei lasten.

Vierailija
10/14 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä lakkasin kahden pikkutytön kynnet, neideillä oli ikää 3v ja 1½v. Laitoin omia kynsiäni ja tytöt halusivat myös olla hienona, kun äitikin :) Esikoisen kynnet oli lakattu kerran aikaisemmin.

Mielestäni kynsien lakkaamisessa ei ole mitään pahaa, kun käytetään hempeitä värejä. En käytä itsekään kovin vahvoja värejä, mieluummin väritöntä tai vaaleaa. Tytöt saivat myös kukkaset pariin kynteen ja olivatkin aivan ihastuksissaan hienoista kynsistä :)

Ei niitä kynsiä tarvitse yhtä mittaa lakata, joskus vaan. Ja pikkytytölle se on tosi iso ja hieno juttu.

Vierailija
11/14 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nyt väitä että pelkkä kynsien lakkaus tekisi tytöstä isompana naisellisempaa kuin muista :D

mutta samalla tavalla pienten tyttöjen leikkeihin kuuluu meikkaamiset, kampaamiset kuin kynsienlakkaukset.

ei mielestäni ole mitenkään vain aikuisten naisten " etuoikeus" :D

meillä on kyllä poika 2v8kk myös kiinnostunut kynsienlakkauksesta :)

muutaman kerran on lakattu kynsi pari. kovin räikeitä värejä ei äitikään käytä joten eipä juuri huomannut lakkausta

Vierailija
12/14 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilu 2v tyttö ja lakakaan varpaankynnet aina silloin tällöin.

AIHA

Vierailija
13/14 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en todellakaan meinaa lakata heidän kynsiään. Lakatkoon itse sitten kun ovat sen ikäisiä, että osaavat..

Vierailija
14/14 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tajusi pyytää eka kerran, niin sitten laitettiin. Eka yhteen kynteen riitti, vaaleaa. Ja myöhemmin halusi 2.5v joka kynteen. Siitä tulikin ihan palkkio, kun ei muuten ole antanut leikata kynsiään välillä.

Myös pojalle olen laittanut nyt kerran, ikää 1v2kk... kun toinen halusi.