Toppa-alesta: minkä kokoinen haalari 3,5-vuotiaalle?
Minulla on tyttö, joka täyttää ensi kesänä 3 vuotta. Kun seuraava toppahaalariaika on " parhaimmillaan" , ikää on noin 3,5 vuotta. Nyt 2,5-vuotiaana pituutta oli 90 cm, ja käytössä on 92-senttinen Reimatec babymalli, joka on nyt tosi sopiva, ei yhtään reilu. Minkä kokoisen toppahaalarin uskaltaisin ostaa ensi talveksi? Onko Reiman vyötärömalliset toppikset reilumpia mitoitukseltaan kuin babymallit?
Kommentit (14)
Oma tyttäreni täyttää nyt Helmikuussa kolme ja hän on mennyt koko tämän talven 98cm haalarilla (ticketissä tosin koko 92cm) ja se koko mahtunee tämän talven loppuun asti. Mutta hän on toisaalta aika pitkä ikäisekseen ja oli jo 2-vuotiaana reilu 90cm pitkä..
Eli teille varmaan menisi ainakin alkutalvesta 98cm, mutta vaikeahan sitä on kenenkään tietää, että koska lapselle tulee niitä kasvupyrähdyksiä :-) Itse ajattelin edellisenä vuonna, että parempi liian iso kuin liian pieni ja hamstrasin tytölleni pari 104cm haalaria alesta, mutta kyllä se vaan lastakin ärsytti kun haalariin meinasi hukkua ja joka paikasta roikkui... Että liikaa kasvunvaraakaan ei mun mielestä sais olla.
Toivottavasti oli edes jotain hyötyä näistä neuvoista :-D
koko ajan 0-käyrällä jo on nyt noin 100cm pitkä ja " rehevä" .
Moi!
Meidän poika 07/04 käyttää tänä talvena 104cm haalareita( H&M ja travalle ). Molemmat ovat sopivan reiluja. Poika on aika hoikka, painaa n. 15 kg ja pituutta n. 100cm. Ensi talveksi ostin Molon 104cm haalararin, joka nyt kun kokeiltiin oli liian suuri. Meillä on myös ensi talveksi veljen vanha 110cm haalari, jos tuo Molo jää pieneksi.
Pituutta on suunnilleen 98cm, painaa vähän alle 15kg. Tuo 92cm haalari on ihan just eikä melkein sopiva, ei kinnaa vielä mistään, mutta kasvunvaraakaan ei ole. 98cm on vielä mukavasti pikkuisen väljä ja luulen, että menee koko talven. 2v pituus oli 85½cm, 3v 94cm, jos en ihan metsään muista :p
Meidän neidillä on tänä talvena käytössä vyötärömallinen Reimatecin haalari koossa 110 cm. On juuri sopivan reilu eli mahtuu varmaankin koko talven eikä ollut alkutalvestakaan yhtään liian suuri. Tytöllä oli keväällä 3-vuotiaana pituutta 101 cm ja syksyllä 3,5 v 106 cm. Vertailuksi: pituutta oli 2-vuotiaana 92 cm (tuona talvena oli vyötärömallinen 98 cm haalari).
Eli kun 2-2,5v talvena tytöllä oli 92cm reimatec niin seuraavana oli 104cm.98cm olisi alkutalvesta just päälle sopinut mutta ei missään nimessä koko talvea. Kyllä mä 104senttisen ottaisin, etenkin jos tuo 92cm alkaa olla jämpti. Vyötärömallit on musta hiukan reilumpia, mutta ero ei ole kyllä kovin ratkaiseva.. ja vyötärömallissa hiukan reilumpi koko ei haittaakaan.
Nyt isommille lapsille itse ostan ehkä vain kokoa isommat haalarit kuin tänä vuonna (jos mieluiset aleista löytyy) koska nyt käytössä olevat ovat sen verran reiluja että ehkä mahtuisivat vielä alkutalvesta päälle nekin...? Pienimmän kohdalla hyppään perinteisesti sen yhden koon yli :)
Toki lapsen kasvua voi vähän ennustaa vanhempienkin pituudesta..? Jos pitkät vanhemmat, niin ehkä myös lapset...? Jos vanhemmat tosi lyhyitä niin lapsenkaan lopullinen pituus ei välttämättä kovin pitkä joten kasvukin ehkäpä maltillisempaa... vaikeita nämä kyllä aina on ennustaa ;)
Viime talvena (2,5-3v) oli Reimatec koko 92 ja se mahtui nyt syksyllä vielä nippanappa päälle. Pituutta tytöllä on noin 98cm. Sit ostin Lassien kokoa 104 ja se on nyt mielestäni sopiva(3,5-4v). Mahtuu hyvin vaatetta alle ja on lämmin. Ensi vuodeksi ostan kokoa 116. Eli meilläkin on hypätty aina yhden koon yli ja aina on ollut sopivat puvut.
luulen että silti teille ei kuitenkaan ensi talvena mahtuisi 92cm vyötärömallinenkaan haalari. Ota 98cm kokoinen mutta molemmat mallit (baby / vyötärömallli) varmaankin mahtuvat.
Ostin tytölle 92cm haalarin ensi talveksi, nyt käytössä 80cm ticket ja 86cm reimatec. Pienikokoinen tyttö.
Käytössä 92cm vyötärömallinen Reimatec sekä jo viime talvena käytössä ollut Fixin 2-osainen 86cm.Fixin puku on just sopiva, mutta ei ole enää pahemmin kasvun varaa.Ostinkin siksi juuri alesta Lassietecin 2-osaisen 98cm.Sitä pidetään varmaan jo keväämmällä ja seuraavanakin talvena.Poika on 93cm ja 12kg.Hoikka siis.Haalarin oston taidan jättää suosiolla ensi syksyyn(kaikenlaisia kanta-asiakastarjouksia aina silloin on).Sitten tietää riittääkö 98cm vai pitääkö olla 104cm.Kasvupyrähdyksistä kun ei tosiaan koskaan tiedä.Tuossa 92cm Reimatecin puvussa on kuitenkin vielä mukavasti kasvunvaraakin.
Näin siis meillä.Tähän asti on esikoistytön kanssakin menty kokoja järjestyksessä.Muuten olisi hukkunut talvivaatteisiinsa.:))
Nyt käytössä motionsin 104cm haalari.
Riippuu toki merkistä, koko eroja kun on....Mutta meinaan ostaa seuraavaksi talveksi varmaankin 116cm haalarin....
Itse ostaisin varmaan sinuna 104 tai 110cm seuraavaksi talveksi.
Meillä poika on nyt 3.5v, pituutta on 97cm ja haalari siis 104...
Luultavammin joudun ostamaan nyt loppu talveksi toisen haalarin, isommat... tai sitten toisen merkkisen, reilumman kokoisen, 104cm haalarin...
Ah, odotellen huomista... Loppu viikko lomaa ja alet odottaa heti aamusta :D
Meillä tyttö oli viime talvena 3v, pituutta 91cm ja painoi 11.5kg. Silloin käytti reimatecin 86cm babymallista, ticketin 80cm ja kevätpuolella siirryttiin käyttämään 92cm reimatecin vyötärömallista haalaria.
Nyt kun on 4v, pituutta on 95cm ja painaa 13kg, käyttää yhä 92cm reimatecia, ja täksi talveksi ostettu 98cm reimatecin raahe-mallinen on aika reilu, samoin ticketin othello 92cm.
Vaikea varmuudella sanoa sanoa, lapsen mittasuhteet ja myös haalarin malli vaikuttaa aika lailla ja ikinä ei tiedä mihin kasvuspurtti iskee. Mutta meillä on ainakin toiminut yhden koon yli hyppääminen.
Meillä tyttö 05/04, pituutta ~104 cm ja käytössä 110 cm Rasavil, on reilu, mutta ei liian iso. 115-senttistäkin kokeiltiin. Alkutalvesta meni vielä viimevuotinen 98 samaa merkkiä, mutta mitään ylimääräistä kerrosta sinne ei väliin enää mahtunut. 2 v pituutta oli 92 ja 3 v 98 eli selkeästi pidempi kuin sinun tyttösi.
minmax
Lapsi on keskikokoinen poika. Nyt 3v ja käytössä 98cm Reimatec, joka on juuri sopiva ei yhtään reilu. Ensi vuodeksi meinasin 110 senttisen ostaa, jos mieleinen vastaan tulee. Mutta riippuu myös merkistä tuo koko.