Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa ja pelottaa taas älyttömästi. Mikä auttaa?

Vierailija
17.09.2023 |

En ole satuttanut itseäni vuoteen, mutta nyt ahdistaa ja pelottaa niin paljon että sekoan. Tuntuu paremmalta jos olisin vain kuollut.. Mikä auttaa??

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita 112 jos kova ahdistus, tai päivystys sairaalaan numeroin,

Vierailija
22/35 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin rukoilla puolestasi, Jeesuksen nimessä. <3

Minäkin voi rukoilla sun puolesta

Kiitos. Kun rukoilee, ja kun rukoilee myös toisen puolesta, niin siinä on lähellä Jeesusta aina itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä ahdistaa ja pelottaa ap? Turha avaus kun et kerro enempää.

Vierailija
24/35 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitis ulkoilma. Vaikka vaan pari minuuttia hengitellen sitä parvekkeella, jos sellainen on. Rauhallinen musiikki. Tieto siitä että paskinkin fiilis menee ohi vaikkei sitä just nyt pystyisi uskomaan. Se menee ohi.

Vierailija
25/35 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle auttoi kun aloitin kirjoittamaan eli kopion kirjoittamalla erään lehtijutun sanasta sanaan. Ja oli pakko keskittyä.

Ei ole täys pakko eli ajatukset harhailee. Huono

Vierailija
26/35 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kun lääkäri ei kirjoita rauhoittavia? Edellisen ahdistuskohtauksen aikana meinasin oikeasti tappaa itseni, vain yksi asia esti sen, eli en löytänyt yksiä tiettyjä lääkkeitä.

Vierailija
27/35 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää auttaa satavarmasti:

Ala kirjottaa ylös siinä järjestyksessä kuin tulee mieleen asioita, joihin suhtaudut kielteisesti, jotka just nyt häiritsee sua ja sitten mieti, mitä pelkäät. Monen vihaa nostavan asian taustalla on pelko.

Ja se piilossa oleva pelko syö meitä.

Esim. ärsyttää mennä kauppaan. Pelkään että..

(Kirjota suht pitkään). Kun et keksi enää mitään, vapauta itsesti näistä kirjoittamistasi asioita. Istu (tai ole makuulla) ja toista haluamaasi sanaa, jolla vapautat itsesi. Esim vapaa . Tätä pitäisi jatkaa 20 min, mutta lyhyempikin aika auttaa.

Tärkeintä on hyväksyä kaikki tunteet - ei väistää niitä.

Voit tehdä tän harjoituksen parikin krt päivässä, jos tunnet tarvetta.

Vierailija
28/35 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle auttoi kun aloitin kirjoittamaan eli kopion kirjoittamalla erään lehtijutun sanasta sanaan. Ja oli pakko keskittyä.

Kaikki, mihin ikinä pystyy keskittymään, tekee hyvää. Jos siis pystyy keskittymään.

Kuuntele Spotify:sta meditaatiomusiikkia, lähde kirjastoon ja hengaile siellä katsomatta kelloa. Vähennä kannettavan ja älyluurin käyttöä. Liiku.

Jos eläimistä tykkäät, niin mene vaikka joskus eläinsuojeluyhdistykselle vapaaehtoiseksi. (Itse olen eläinrakas. Aikoinaan koirat saivat minut jatkamaan elämää. )

Hengittele rauhallisesti sisään ja ulos.

Kirjaa paperille, mitkä asiat kuitenkin ovat hyvin.

Anteeksi henkilökohtainen kysymys, mutta mistä uskot ahdistuksesi johtuvan..?

Yritän vain auttaa. Ahdistus on tosi kurja tunne.

Vierailija
29/35 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs kun lääkäri ei kirjoita rauhoittavia? Edellisen ahdistuskohtauksen aikana meinasin oikeasti tappaa itseni, vain yksi asia esti sen, eli en löytänyt yksiä tiettyjä lääkkeitä.

Ala kasvattaa jotakin puita tai kasveja. Älä tuijota vaan omaan napaasi. Luuletko, että sanon tämän, koska olen ilkeä? No en. Elämän ja kasvun vaalimiseen keskittyminen auttaa.

Vierailija
30/35 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity johonkin muuhun asiaan. Itse olen nyt pari kuukautta lukenut kirjan päivässä, on ollut todella vaikea elämäntilanne juuri nyt mikä ahdistaa, lääkkeisiin en aio palata, niistä oon päässyt pari vuotta sitten eroon kokonaan, nyt vaan oma elämä muuttui täysin itsestään johtumattomista syistä.

Vierailija
31/35 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin jo aiemmin, mutta itse eläinrakkaana tulisin, ihan aikuinen siis olen, onnelliseksi hamsterista.

Sille olisi minusta mahtavaa rakentaa itse monipuolinen koti, leikkikaluja, kätköjä ym.

Miinusta olisi hamsterin "yöeläjyys", jos siis itse ei ole ilta-/yövirkku.

Muuten tuli mieleen, että jos ahdistuksesi yhtään helpottaa, niin muista, että tutkitusti muiden ihmisten auttaminen auttaa.

Älä tosin sorru auttamaan sellaisia ihmisiä, jotka eivät apuasi arvosta. Tai jos näin käy, muista, että teit oikein, vaikka toinen onkin törppö. :)

Älä katsele uutisia. Ne herkästi synkistävät, jollet nimenomaan tykkää olla ajankohtaisista asioista perillä.

Syö kaurapuuroa. En muista, mikä aine siinä rauhoitti ihmistä.

Kamomillateekin on hyvä. ÄLÄ juo kahvia/energiajuomia ja jos kofeiinia uskallat käyttää, juo vaikka teetä; on se minusta huomattavasti miedompaa kuin kahvi.

Jos sinulla on hyviä läheisiä, hakeudu heidän seuraansa, vaikka tekisi mieli vetäytyä. Seura usein helpottaa ahdistusta, kunhan seura on oikeanlaista.

(Lääkärit eivät millään määrää rauhoittavia. Näissä on myös se vika, että ne auttavat tovin ja sitten ahdistus palaa taas.

Liikunta on hyvä, vaikka joutuisi pakottamaan itsensä ulos. )

Vierailija
32/35 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on hyvin. Se on vain tunne. Se menee kyllä ohi. Anna sen tulla pois. Sinun ei tarvitse tukahduttaa itseäsi. Itke jos itkettää. Sinulla on voima parantaa itsesi. Älä jää maahan makaamaan. Halaa itseäsi. Juokse, hypi, tanssi. Hengitä. Löydät kyllä keinon reuhoittua. Kylmä suihku säikäyttää kehon ja on hyvä. Sen jälkeen keskityt vaikkapa katselemaan jotain ohjelmaa. Voimia ja rakkautta sinulle!

Vierailija
33/35 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnossa oleilu rauhoittaa. Samoin käsillä tekeminen tuottaa mielihyvää eli käsityöharrastuskset ovat hyviä. Älylaitteet lisäävät ahdistusta. Musiikin kuuntelu auttaa mutta älä kuuntele masentavia biisejä. Kannattaa syödä hapatettuja ruokia tai nauttia maitohappobakteereja jossain muussa muodossa sillä suoliston bakteereilla on suora yhteys mielialaan.

Vierailija
34/35 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paina kasvot jääkylmään veteen. Sitten alat lueskella ruokareseptejä. Ne auttavat ahdistuuksen karkoittamisessa.

Sen jälkeen ruoanlaitto alkaa ahdistamaan.

Vierailija
35/35 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paina kasvot jääkylmään veteen. Sitten alat lueskella ruokareseptejä. Ne auttavat ahdistuuksen karkoittamisessa.

Huom! Ota kasvot pois vedestä, kun alkaa happi loppumaan ja ennenkuin alat lueskella ruokareseptejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi