Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailen miestä, joka kommentoi ja kysyy, et "miksi ostat tuota, etkä X"? Onko mielestänne tyhmä syy lopettaa juttu?

Vierailija
17.09.2023 |

Näin käy saippuasta, leivästä ja pesuaineesta. Olen vastannut, että ostan sitä mitä haluan. Hän saa itse ostaa, mitä haluaa, mutta niin ostan minäkin.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä pinttyneitä tapoja hänellä ostaa jotakin tiettyä merkkiä jne.

Eikä ap:lla ole sitten muka pinttuneitä tapoja, kun hän haluaa itsepäisesti ostaa juuri sitä mitä itse haluaa?

Kyllä ainakin minä pystyn oikein hyvin keskustelemaan erilaisista valinnoista ja tuotteista. En pahoittaisi mieltäni ollenkaan ja alkaisi jankuttamaan lapsellisesti mitään niin kuin ap ilmeisesti alkaa. Kuuntelisin ihan mielenkiinnostakin jo miksi toinen sanoo vaikka tuotteen x olevan mielestään parempi kuin tuote y. Tai miksi vaikka litrahinnaltaan alhaisempi tarjoustuote olisi viisaampi valinta tai kuinka s-marketissa tuote on halvempi. Sehän on normaalia keskustelua. Miten ihmeessä tuollaisesta voi joku ottaa lapsekkaasti nokkiinsa? Tsiisus sentään taas näitä palstan pikkulikkoja...

Siis että vain yksi henkilö, miespuolinen, saa "lapsellisesti jankuttaa" täysin samasta asiasta?

Jouduin joskus tuntemaan ihmisen, joka osasi nähdä kaikissa tuotteissa vain alhaisemman hinnan eikä mitään muita laadullisia tekijöitä (vrt. tässä, milloin nestemäinen pesuaine on pyykin tai pesukoneen kannalta parempi). Hän oli kumman ylimielinen ja omahyväinen, koska oli tuo ylivertainen kyky olla poikkeuksellisen yksioikoinen.

Ja kyllä, perusasioista voi keskustella asiallisesti. Asiallinen keskustelu ei ole sitä, että yhden tekemänä se on "nalkutusta", "lapsellista jankuttamista" ja vain minä-minä-mieshenkilön kohdalla ihan hirveän järkevää, muun maailman huomiotta jättävää oikeassa olemista.

Vierailija
42/49 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla on ilmeisesti samalla tavalla pinttyneitä tapoja, joita hänen pitäisi pystyä perustelemaan toiselle. "Miksi ostat Imperial Leather etkä Rexona Sport saippuaa?" Kyllähän makuasioista pitäisi pystyä keskustelemaan ihan hyvässä hengessä.

Mitä tuollaisessa on edes keskusteltavaa? Tylsä tyyppi, jos ei muuta puhuttavaa naisensa kanssa keksi kuin saippuabrändit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/49 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni ei ole tyhmä syy. Omat kokemukset ovat opettaneet sen, että jos jo tapailun/tuttavuuden alussa toinen alkaa jankuttaa jostain ostamastani saippuamerkistä, niin homma menee ajan myötä vain pahemmaksi. Kuukauden jälkeen sanomista tulee jo pukeutumisesta, musiikkimausta ja työpaikasta. Väistä luoti nyt heti.

Samaa mieltä. Kyse ei todellakaan ap:n kohdalla ole keskustelutaidon puutteesta, jos hän ei tällaista kyselyä ja jankkausta kestä. Oikeastaan aika erikoista, miten moni ei näe tässä asetelmassa todellista vaaraa. Ei ole normaalia kyseenalaistaa toisen ostosvalintoja jatkuvasti, se ei ole normaali keskustelunaihe. Veikkaan, että on vain jäävuoren huippu. Lähtisin ja lujaa.

Vierailija
44/49 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniäni on tuollainen. Hän kysyy, miksi teen niin tai näin ja jakelee neuvojaan ihan kaikessa. Pidän hänestä todella, mutta toisaalta vähän mietityttää nämä jatkuvat ohjeet pyytämättä. Mitähän hän oikein ajaa takaa.

En nyt ole lähtenyt ylianalysoimaankaan.

Vierailija
45/49 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on on taipumusta valita se halvempi tuote. Mies kommentoi, jos tuotteesta on allergian vuoksi ongelmia ja siirryn kiltisti kalliimpaan tuotteeseen. Tai muuten perustelee miksi tahtoo toisen tuotteen. Hän ostaa mieluusti kallista juustoa, minä sitä halvinta kumipalaa.

Pesuaineissa olen suosinut kalliimpaa ajatuksella, että kone pysyy kunnossa. Ja pyykkäri olikin 20v kunnossa, vaikka aluksi käytin jauhe-Miniriskiä tai LV:tä. Tiskarikin alkaa olla 20v.

Neuvovat ihmiset... Joku nainen (ehkä) lopettaa neuvomisen, kun saa lapsen. Jonkun pitää sairastua tai läheisen sairastua, että neuvominen loppuu.

Eli voi yrittää keskustella tyypin kanssa ja jos menee perille ja mies vaihtaa tyyliä, voi suhde jatkua. Jos ei mene perille, kipinäkään ei kai syty vaan sammuu? Eli kantapäitä vastakkain ja eri suuntiin...

Vierailija
46/49 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
47/49 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyselee mielenkiinnosta, homma ok. Jos siksi että ajattelee valintojesi olevan vääriä, laita kiertoon välittömästi.

"Miksi ostat tuota pyykinpesuainetta? Onko se hyväntuoksuista? Tuleeko puhdasta pikaohjelmalla? Ehkä kokeilen itsekin".

Vs.

"Miksi ostat tuota, osta tätä, tätä minäkin ostan, tämä on parempaa, minä vain tiedän ja olen oikeassa."

Vierailija
48/49 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ap:lla ole sitten muka pinttuneitä tapoja, kun hän haluaa itsepäisesti ostaa juuri sitä mitä itse haluaa?

Kyllä ainakin minä pystyn oikein hyvin keskustelemaan erilaisista valinnoista ja tuotteista. En pahoittaisi mieltäni ollenkaan ja alkaisi jankuttamaan lapsellisesti mitään niin kuin ap ilmeisesti alkaa. Kuuntelisin ihan mielenkiinnostakin jo miksi toinen sanoo vaikka tuotteen x olevan mielestään parempi kuin tuote y. Tai miksi vaikka litrahinnaltaan alhaisempi tarjoustuote olisi viisaampi valinta tai kuinka s-marketissa tuote on halvempi. Sehän on normaalia keskustelua. Miten ihmeessä tuollaisesta voi joku ottaa lapsekkaasti nokkiinsa? Tsiisus sentään taas näitä palstan pikkulikkoja...

Opettele käytöstavat. Toisten vähättely ei ole ok.

Vierailija
49/49 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on yks piirre joissakin miehissä: kaikki mun tekemät päätökset kyseenalaistetaan, siis ihan kaikki jostain päivittäistavarasta asuntoon. Aina joku hänen suosittelemansa on parempi. Meinasin tulla hulluksi tämmöisen kanssa, aloin jo epäillä omaa harkintakykyäni ja jotenki tuntui että aivan sama siitä tuotteesta, mutta hirveästi menee energiaa, jos kaikki pitää perustella. Mikrokin ois pitänyt ostaa käytettynä, huh huh...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan