Tapailen miestä, joka kommentoi ja kysyy, et "miksi ostat tuota, etkä X"? Onko mielestänne tyhmä syy lopettaa juttu?
Näin käy saippuasta, leivästä ja pesuaineesta. Olen vastannut, että ostan sitä mitä haluan. Hän saa itse ostaa, mitä haluaa, mutta niin ostan minäkin.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneekö se niin, että olette yhdessä ruokakaupassa ja olet ostamassa Vaasan ruispaloja, kun mies sanoo, että miksi et osta Reissumiestä? Selittääkö hän syyn tälle vaikka että Reissumiehen kilohinta on alhaisempi tai vastaavaa? Eli miten hän selittää sanomisensa?
Makuasioista ei voi kiistellä, se on tietenkin selvä asia ja jos leipä on tarkoitettu molempien syötäväksi, niin tottakai mielipiteensä voi sanoa.
Ei vaan hän tulee luokseni ja kysyy että "miksi oot ostanu nestemäistä pesuainetta, jauhemainen on halvempaa". Ei hän sitä pesuainetta käytä.
Millä pesuaineella hän sitten pesee omat pyykkinsä vai pesetkö sinä hänenkin pyykkinsä? Ilmeisesti hänen pitäisi olla äänetön yhtiökumppani, joka ei saisi kommentoida mitään.
Jos on muuten oikein sopiva, kerro harmistuksesi näistä hänen kommenteistaan. Jos silti jatkaa, sitten jätät sikseen.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä pinttyneitä tapoja hänellä ostaa jotakin tiettyä merkkiä jne.
Eikä ap:lla ole sitten muka pinttuneitä tapoja, kun hän haluaa itsepäisesti ostaa juuri sitä mitä itse haluaa?
Kyllä ainakin minä pystyn oikein hyvin keskustelemaan erilaisista valinnoista ja tuotteista. En pahoittaisi mieltäni ollenkaan ja alkaisi jankuttamaan lapsellisesti mitään niin kuin ap ilmeisesti alkaa. Kuuntelisin ihan mielenkiinnostakin jo miksi toinen sanoo vaikka tuotteen x olevan mielestään parempi kuin tuote y. Tai miksi vaikka litrahinnaltaan alhaisempi tarjoustuote olisi viisaampi valinta tai kuinka s-marketissa tuote on halvempi. Sehän on normaalia keskustelua. Miten ihmeessä tuollaisesta voi joku ottaa lapsekkaasti nokkiinsa? Tsiisus sentään taas näitä palstan pikkulikkoja...
No minua ei haittaisi, tuosta voisi saada aikaan keskustelunkin. Mulla on käytännössä joka ikiseen ostamaani tuotteeseen selkeät perustelut miksi juuri sitä eikä jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneekö se niin, että olette yhdessä ruokakaupassa ja olet ostamassa Vaasan ruispaloja, kun mies sanoo, että miksi et osta Reissumiestä? Selittääkö hän syyn tälle vaikka että Reissumiehen kilohinta on alhaisempi tai vastaavaa? Eli miten hän selittää sanomisensa?
Makuasioista ei voi kiistellä, se on tietenkin selvä asia ja jos leipä on tarkoitettu molempien syötäväksi, niin tottakai mielipiteensä voi sanoa.
Ei vaan hän tulee luokseni ja kysyy että "miksi oot ostanu nestemäistä pesuainetta, jauhemainen on halvempaa". Ei hän sitä pesuainetta käytä.
No hyvänen aika, sitten sanot vaikka, että sinun pesukoneesi on jo iäkäs ja se ei ota kunnolla jauhemaista pesuainetta lokerosta. Tai sitten sanot, että tämä tuote on ollut ihan hyvä kaikin puolin ja tykkäät käyttää sitä. Tadaa, voitte keskustella asiasta!
Yleensäkin ihmisten kanssa voi keskustella ilman, että pahoittaa mieltään kaikesta. Ei se, että toinen sanoo mielipiteensä tai sanoo yleensä jotain, tarkoita, että hän olisi sinua vastaan. Aikuistukaa.
No sehän selvisi (onneksi) äkkiä miksi hän on sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
No minua ei haittaisi, tuosta voisi saada aikaan keskustelunkin. Mulla on käytännössä joka ikiseen ostamaani tuotteeseen selkeät perustelut miksi juuri sitä eikä jotain muuta.
Sama, mutta voin oikein hyvin kokeilla myös muita tuotteita kuin sitä yhtä käyttämääni.
Voin vaikka revitellä ja ostaa toisen suosituksesta eri leipää kuin ostaisin normaalisti, kokeilla uutta suklaamakua tai esimerkiksi eri tuoksuista dödöä! En minä ainakaan ole viisikymppisenä vielä niin jumissa pienten asioiden kanssa, että jäisin itsepäisesti kiinni johonkin muutaman euron juttuun.
Vierailija kirjoitti:
No sehän selvisi (onneksi) äkkiä miksi hän on sinkkuna.
Tai miksi ap on oikeastaan. Olisi kamalaa olla tosikko ihminen, joka on vielä itsepäinen kuin muuli ja joka ei osaa keskustella mistään.
Siis teidän pitäisi elää alkuhuumaa ja ihastumisvaihetta ja mies on niin tollo että nillittää käyttämistäsi pesuaineista :D Ei hyvää päivää mikä tollo
Sellasia ne kehitysvammaiset nyt vaan on.
Ei ole tyhmä syy. X (entinen twitter) on yksityinen firma, eikä pörssissä. Jos ei ole tuollaista perusymmärrystä miehellä, että sen osakkeita ei voi edes ostaa, niin jätä. Kyseessä varmaan joku Musk fanboy, joten se jo iso red flag!
X:n arvo muutenkin romahtanut.
Ehkä hän haluaa vilpittömästi vaan tietää, miksi ostat juuri sitä. Jospa se on parempaa ja hänkin voisi vaihtaa.
Miksi et vastaa "minun mielestäni tämä on paras" tai jollakin muulla tavalla vaan niin kuin eräässä mainoksessa "koska minä haluan"?
Eri asia, jos kysyy toisenkin kerran, väittää vastaan tai äänensävy on selvästi sellainen, että yrittää ilmoittaa sinun olevan väärässä. On todella ikävää pitemmässä parisuhteessa olla aina se, joka on väärässä.
Todellisuus taitaa olla että ostat markkinoiden kalliimpia tuotteita kun halvempi ei todellakaan kelpaa
No mitä perusteluita hän antaa? Kilo/litrahinta ja laatu jne? Vai?
Eli ottaako sinua egon päälle? Tunnet itsesi hölmöksi? Siitäkö on kyse?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän haluaa vilpittömästi vaan tietää, miksi ostat juuri sitä. Jospa se on parempaa ja hänkin voisi vaihtaa.
Miksi et vastaa "minun mielestäni tämä on paras" tai jollakin muulla tavalla vaan niin kuin eräässä mainoksessa "koska minä haluan"?
Eri asia, jos kysyy toisenkin kerran, väittää vastaan tai äänensävy on selvästi sellainen, että yrittää ilmoittaa sinun olevan väärässä. On todella ikävää pitemmässä parisuhteessa olla aina se, joka on väärässä.
Mikä on äänensävy millä yritetään ilmoittaa toisen olevan väärässä?
Vierailija kirjoitti:
Siis teidän pitäisi elää alkuhuumaa ja ihastumisvaihetta ja mies on niin tollo että nillittää käyttämistäsi pesuaineista :D Ei hyvää päivää mikä tollo
"Nillittää"
Tässä kuullaan vain tarinan toinen puoli. Veikkaan että AP ostaa jotain ylihintasta sontaa ja mies koittaa vain auttaa.
Haluaa kontrolloida rahankäyttöäsi ja elämääsi. Ehkä hänen mielestään miehen mielipide on naisen mielipidettä tärkeämpi ja mies sanoo viimeisen sanan?
Nykyään tällaiset miehet pysyy helposti sinkkuina. Ketään ei kiinnosta tottelevan lapsen rooli.
Sille miehellekin parempi että noin pienisieluinen ja herkkäegoinen naislapsi pysyy poissa kuvioista.
Aloittajalla on ilmeisesti samalla tavalla pinttyneitä tapoja, joita hänen pitäisi pystyä perustelemaan toiselle. "Miksi ostat Imperial Leather etkä Rexona Sport saippuaa?" Kyllähän makuasioista pitäisi pystyä keskustelemaan ihan hyvässä hengessä.