Kuinka lihominen kuriin, kun se johtuu lääkkeestä?
Kaikki keinot käyttöön!
Aloitettu jo harrastamaan säännöllistä liikuntaa (Voimajooga ja satunnainen juoksu ja kävely), en herkuttele, kasvisruokavalio.
Kommentit (56)
Huonon suoliston bakteerikannan tunnistamisesta itsessä vielä sen verran, että terve ihminen jolla on terve suolistofloora pieree keskimäärin 20 kertaa vuorokaudessa. Tämä kuulostaa koomiselta, mutta löytyy lääketieteen julkaisuista. Jos sinua ei pieretä päivittäin monta kertaa, niin jokin on vialla. Esimerkiksi antibioottejahan käytetään nykytään lehmissä ja sioissa, joista ne siirtyvät ihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä lääke ja mihin vaivaan?
En tiedä, keneltä kysyt. Minua on lihottanut htp-5 lisäravinne, joka vaikuttaa seritoniiniin. Laihduttanut buproprioni (Voxra) uupumukseen.
Vierailija kirjoitti:
Jonkinlainen karkea tapa tunnistaa kuollut tai huono suoliston bakteerikanta itsessään on se, jos ei koskaan pieretä. Se on huono juttu. Mitä enemmän pierettää, sitä paremmin suolistosi voi. Ei voi täysin yleistää muta noin karkeasti.
Ok.
Mun faija oli oikein tunnettu paukuttelija.
Kuoli 50 vuotiaana suolistosyöpään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu lääkärin kanssa. Itsellä oli lääke joka nosti ruokahalua ihan järjettömästi ja se lopetettiin sen takia. Lääkäri vielä sanoi kun valitin asiasta että tämä on kyseiselle lääkkeille tyypillinen sivuvaikutus naisten kohdalla. Joidenkin sivuoireiden kanssa on tultava toimeen mutta on hyvä puhua niistä hoitotahon kanssa
Mulla laihduttava lääke sekä nosti ruokahalua että laihdutti. Tässäpä fysiikanlaki-ihmisille mietittävää.
Säästöliekki.
Tämä tiedetään jokaikisellä Martinan tasoisen treenarin kurssilla numero yksi.
Oikein syömällä laihtuu.
Ei mitenkään. Toistakymmentä kiloa lähti kun sain lopetettua lääkkeet
Juttele lääkärin kanssa, ehkä on sitten joku toinen lääke.
Vierailija kirjoitti:
Jonkinlainen karkea tapa tunnistaa kuollut tai huono suoliston bakteerikanta itsessään on se, jos ei koskaan pieretä. Se on huono juttu. Mitä enemmän pierettää, sitä paremmin suolistosi voi. Ei voi täysin yleistää muta noin karkeasti.
Ei näin, sairastin vuosikausia haavaista paksusuolentulehdusta, ainut oireeni oli että ilmavaivoja oli runsaasti. Kun sairaus diagnosoitiin suoleni oli todella huonossa kunnossa, lääkityksellä pikkuhiljaa sitten parani ja ilmavaivat väheni.
Mirtatsapiinia määrätään ruokahaluttomille eläimillekin. Se lisää sekä ruokahalua että poistaa kylläisyydentunteen, joten äkkiä syöt itsesi tosi pulskaksi. Jätin sen pois lomalla, ja paino tippui 2 viikon aikana 5 kg, vaikka söin tavallista epäterveellisemmin ja runsaammin.
Vierailija kirjoitti:
Mirtatsapiinia määrätään ruokahaluttomille eläimillekin. Se lisää sekä ruokahalua että poistaa kylläisyydentunteen, joten äkkiä syöt itsesi tosi pulskaksi. Jätin sen pois lomalla, ja paino tippui 2 viikon aikana 5 kg, vaikka söin tavallista epäterveellisemmin ja runsaammin.
Ystävällä meni mirtasta verensokerit sekaisin ja lihoi 12 kg puolessa vuodessa ja laihtui itsestään lopetettuaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu lääkärin kanssa. Itsellä oli lääke joka nosti ruokahalua ihan järjettömästi ja se lopetettiin sen takia. Lääkäri vielä sanoi kun valitin asiasta että tämä on kyseiselle lääkkeille tyypillinen sivuvaikutus naisten kohdalla. Joidenkin sivuoireiden kanssa on tultava toimeen mutta on hyvä puhua niistä hoitotahon kanssa
Mulla laihduttava lääke sekä nosti ruokahalua että laihdutti. Tässäpä fysiikanlaki-ihmisille mietittävää.
Moni GLP-1 lääkkeitä käyttävä on kertonut, että ruokahalu vähenee kyllä, mutta makean himo lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni GLP-1 lääkkeitä käyttävä on kertonut, että ruokahalu vähenee kyllä, mutta makean himo lisääntyy.
Mikä on GLP-1 lääke?
en jaksanut lukea kommentteja. mutta kun syö vähemmän kuin kuluttaa, niin laihtuu
Hohhoijaa tuo kulunut neuvo "älä syö niin paljoa, liiku enemmän" joka annetaan ohjeeksi jokaikisessä painonpudotuskeskustelussa. Painoa nostattava lääkitys on ihan vttumainen, eikä siihen pakosti auta liikunta tai se, ettei syö paljoa. Se paino nousee silti. Tiedän kokemuksesta - mulla oli käytössä ketipinor ja annoskoko pelkkä 25mg. Paino nousi silti 15kg. Mulle kehittyi syömishäiriö, koska en uskaltanut syödä enää mitään. Joka päivä oli turvonnut ja entistä lihavampi olo. Tosin jotkut lääkkeet kyllä nostattaa myös ruokahalua, ja sitä voi huomaamattaan alkaa syömään enemmän. Tällöin on ehkä hyvä pitää ruokapäiväkirjaa, mutta vaikka liikkuisi, paino saattaa silti nousta. Onneksi itsellä kyseessä ei ollut mikään loppuelämän lääkitys, mutta harmittaa niiden puolesta, kenen pitää käyttää tällaista lääkitystä joka päivä. Sen takia en ikinä itse ala tuomitsemaan ihmistä, joka lihoaa - sitä ei ikinä tiedä, mikä syy sen lihomisen takana on.
Itselläni on paino sekä noussut jostain lääkkeestä että laskenut toisesta. Ja noussut sairaudesta ja laskenut sairaudesta.
Vähän huvittaa nämä syö vähemmän, liiku enemmän - tyypit. Jos minullakin olisi elimistö pysyvästi normaalitilassa, olisi suorastaan vaikeaa saada itsensä lihomaan. Läheskään kaikki eivät ole tuossa tilassa juuri koskaan eikä se ole kaikilla saavutettavissa elintapamuutoksilla.