Kuinka lihominen kuriin, kun se johtuu lääkkeestä?
Kaikki keinot käyttöön!
Aloitettu jo harrastamaan säännöllistä liikuntaa (Voimajooga ja satunnainen juoksu ja kävely), en herkuttele, kasvisruokavalio.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla joku ketipinori vai kortisolilääkitys?
Mulla ei auttanut mielialalääkkeissä kuin lääkityksen vaihto.Kortisoni turvottaa, muttei lihota. Ketipinorikaan ei lihota, ainakin tutut jotka syövät eivät ole lihoneet. Lääkkeet ei lihota vaan se mitä suuhun pistää.
Jotkut lääkkeet aiheuttaa sen, että ei voi syödä läheskään samoja määriä, mitä ennen lääkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö vähemmän kuin kulutat, se on ainut keino.
Tuossa tapauksessa ne lääkkeet vähän sekoittaa.
Eivät aina pelkästään sekoita, vaan esimerkiksi antibioottikuuri voi täysin tuhota suolistosi bakteerikannan pitkäksi aikaa. Kun suoliston bakteerikanta tuhoutuu, niin kaikki ravinto imeytyy suoraan ilman suodatusta.
Ne bakteerit ovat suolistossa veren ja ruuan välissä filtterinä, ja sulattavat myös ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Syön myös säännöllisin väliajoin. 4 kertaa päivässä.
Esimerkki eiliseltä:
Aamupala: kaurapuuro mustikoilla
Lounas: pastasalaatti
Välipala: omena ja banaani
Päivällinen: Kana ja riisiT: Ap
No tässä on niin vähän kaloreita että ei lihota.
Keskustele lääkärin kanssa lääkitysvaihtoehdoista. Olen psyk. sh. ja tiedän ammattini puolesta, että jotkut psyykelääkkeet voivat nostaa painoa reippaastikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei auttanut mielialalääkkeissä kuin lääkityksen vaihto.Nostiko se sinun ruokahalua vai miksi ei auttanut?
Ketipinor ja mirtazapin aiheutti mulle aivan järkyttävän makeanhimon, aloin ymmärtää addikteja silloin, se nälkä ei loppunut vaikka kuinka söi.
Normaalisti olen myös hoikka ja liikunnallinen, kummatkin pitivät läpi vuorokauden niin jumissa ja väsyneenä, että aamulenkit vaihtui juoksusta löntystelyksi, en vaan jaksanut, järkyttävä olo.
Nyt on seronil, joka pikemminkin laskee painoa.
Cymbaltan ajalla myös painon pudotus mahdotonta, lähti heti laskuun kun sain seronilin.
Myös beetasalpaajat hidastaa niin, että kova liikunta on mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Keskustele lääkärin kanssa lääkitysvaihtoehdoista. Olen psyk. sh. ja tiedän ammattini puolesta, että jotkut psyykelääkkeet voivat nostaa painoa reippaastikin.
Tap-an itseni jos joskus lihon paljon.
Jonkinlainen karkea tapa tunnistaa kuollut tai huono suoliston bakteerikanta itsessään on se, jos ei koskaan pieretä. Se on huono juttu. Mitä enemmän pierettää, sitä paremmin suolistosi voi. Ei voi täysin yleistää muta noin karkeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei auttanut mielialalääkkeissä kuin lääkityksen vaihto.Nostiko se sinun ruokahalua vai miksi ei auttanut?
Ketipinor ja mirtazapin aiheutti mulle aivan järkyttävän makeanhimon, aloin ymmärtää addikteja silloin, se nälkä ei loppunut vaikka kuinka söi.
Normaalisti olen myös hoikka ja liikunnallinen, kummatkin pitivät läpi vuorokauden niin jumissa ja väsyneenä, että aamulenkit vaihtui juoksusta löntystelyksi, en vaan jaksanut, järkyttävä olo.
Cymbaltan ajalla myös painon pudotus mahdotonta, lähti heti laskuun kun sain seronilin.
Myös beetasalpaajat hidastaa niin, että kova liikunta on mahdotonta.
Mulla taas Seronil nosti painoa 15 kg. Ei sovi itselle lainkaan.
Toisaalta taas laihdutuslääkkeellä painoni putoaa laihduttamattakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös beetasalpaajat hidastaa niin, että kova liikunta on mahdotonta.Mulla taas Seronil nosti painoa 15 kg. Ei sovi itselle lainkaan.
Miksi lihoit? Nostiko ruokahalua? Etkä tarkkaillut painoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihominen ja laihtuminen eivät ole mitään nollasummapeliä.
Paino ei ole mitään matematiikkaa.
Niihin vaikuttavat monet asiat yhtaikaa.
Höpöhöpö.
Väittämäsi on fysiikan lakien vastaista, olet siis keksinyt ehtymättömän energianlähteen.
Ihminen lihoo, koska elimistö saa enemmän energiaa kuin mitä se kuluttaa.
Jos joku lääkeaine hidastaa ruoansulatusta tai muuten lihottaa, silloin on vähennettävä sitä energiansaantia.
Syöt joka aterialla hiilihydraatteja eli ei ihme jo paino nousee. Suosittelen myös 16/8 pätkäpaastoa.
Vierailija kirjoitti:
Minä lihoin mirtatsapiinillä 35 kg / 2 vuotta, kun se aloitettiin synnytykse jälkeiseen masennukseen. Lääkettä ei suostuttu vaihtamaan, vaikka jo ensimmäisen kuukauden aikana paino nousi 10 kg, psy sh vain totesi, että liikut nyt vain vähemmän kuin ennen vauvaa. Liikuin enemmän, kävin vaunulenkeillä, kun ennen vauvaa en käytännössä liikuntaa harrastanut lainkaan. Oli yöllisiä harhoja ja raakoja painajaisia, jotka ovat tunnettuja ja yleisiä mirtatsapiinin haittavaikutuksia, enhän minä sitä potilaana tiennyt, mutta olisi luullut että hoitava taho tai edes se lääkäri olisi tiennyt. Kanssani keskustelematta lääkäri teki Kelalle lausunnon psykoottisesta masennuksesta, ja sain sitten psyykelääkeet edullisemmin. Mutta lääkettä ei edelleenkään suostuttu vaihtamaan, vaikka se ei auttanut vaikeaan masennukseen millään tavalla enkä saanut nukutuksi sen avulla.
Kahden vuoden kuluttua vaihtui psykiatri. Hän lopetti mirtatsapiinin ja ne yölliset edelleen jatkuneet harhat loppuivat ihan siihen paikkaan. Uudeksi lääkkeeksi aloitettiin Ixel, jonka vaikutus mielialan paranemisessa alkoi näkyä jo parin viikon kuluttua. Meni puolisen vuotta, niin palasin töihin.
Kokeile jotain liikuntaa.
Nuo asennon vaihtelut ja satunnaistet juoksuaskeleet kerran vuodessa jäätelöauton perään ei paljoa auta .
Ja tiedän ettei liikunta paljoa polta kaloreita,mutta sillä on hemmetin paljon vaikutusta kaikkeen elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lihoin mirtatsapiinillä 35 kg / 2 vuotta, kun se aloitettiin synnytykse jälkeiseen masennukseen. Lääkettä ei suostuttu vaihtamaan, vaikka jo ensimmäisen kuukauden aikana paino nousi 10 kg, psy sh vain totesi, että liikut nyt vain vähemmän kuin ennen vauvaa. Liikuin enemmän, kävin vaunulenkeillä, kun ennen vauvaa en käytännössä liikuntaa harrastanut lainkaan. Oli yöllisiä harhoja ja raakoja painajaisia, jotka ovat tunnettuja ja yleisiä mirtatsapiinin haittavaikutuksia, enhän minä sitä potilaana tiennyt, mutta olisi luullut että hoitava taho tai edes se lääkäri olisi tiennyt. Kanssani keskustelematta lääkäri teki Kelalle lausunnon psykoottisesta masennuksesta, ja sain sitten psyykelääkeet edullisemmin. Mutta lääkettä ei edelleenkään suostuttu vaihtamaan, vaikka se ei auttanut vaikeaan masennukseen millään tavalla enkä saanut nukutuksi sen avulla.
Kahden vuoden kuluttua vaihtui psykiatri. Hän lopetti mirtatsapiinin ja ne yölliset edelleen jatkuneet harhat loppuivat ihan siihen paikkaan. Uudeksi lääkkeeksi aloitettiin Ixel, jonka vaikutus mielialan paranemisessa alkoi näkyä jo parin viikon kuluttua. Meni puolisen vuotta, niin palasin töihin.
Lisään nyt vielä tähän kommenttiini, että jälkeenpäin ajatellen en syönyt yhtään tavallista isompia ruoka-annoksia, makeanhimo lisääntyi jonkin verran, mutta ei sekään sentään 35 kilon edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös beetasalpaajat hidastaa niin, että kova liikunta on mahdotonta.Mulla taas Seronil nosti painoa 15 kg. Ei sovi itselle lainkaan.
Miksi lihoit? Nostiko ruokahalua? Etkä tarkkaillut painoa?
Ihan oikeesti. Hyppää järveen.
Puhu lääkärin kanssa. Itsellä oli lääke joka nosti ruokahalua ihan järjettömästi ja se lopetettiin sen takia. Lääkäri vielä sanoi kun valitin asiasta että tämä on kyseiselle lääkkeille tyypillinen sivuvaikutus naisten kohdalla. Joidenkin sivuoireiden kanssa on tultava toimeen mutta on hyvä puhua niistä hoitotahon kanssa
Sanni16kerava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihominen ja laihtuminen eivät ole mitään nollasummapeliä.
Paino ei ole mitään matematiikkaa.
Niihin vaikuttavat monet asiat yhtaikaa.
Höpöhöpö.
Väittämäsi on fysiikan lakien vastaista, olet siis keksinyt ehtymättömän energianlähteen.Ihminen lihoo, koska elimistö saa enemmän energiaa kuin mitä se kuluttaa.
Jos joku lääkeaine hidastaa ruoansulatusta tai muuten lihottaa, silloin on vähennettävä sitä energiansaantia.
Tajuatko urpo, ettet tiedä yhtään mistä puhut. Ne lääkkeet eivät vaikuta vain ruoansulatukseen vaan siihen aineenvaihdunnan tasoon ja laatuun. Siihen, millä asetuksella on sokeriaineenvaihdunta ja rasvanpoltto tai varastointi.
Olisko niin, et säännöllinen yhdyntähommeli polttaa kaloreita?
Jyystät ittes hikeen säännöllisesti, nii alkaa silavat sulaan.
Ap