Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi kaunis pensas varjoisalle paikalle?

Vierailija
17.09.2023 |

Korkeintaan metrin korkuinen, paikka varjossa. Mökkitontti.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosituksia?

Vierailija
2/27 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alppiruusu. Sitä ei ole jänikset eikä hirvetkään syöneet mökilläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun mielestä on kaunista? Jos pitää kukkia, niin alppiruusut on hyvä vaihtoehto metsätontille. Kannattaa vaan katsoa, miten korkeaksi lajike kasvaa.

Vierailija
4/27 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alppiruususta vielä : ei sovi paikalle, mihin putoaa katolta talvella lumet. Oksat katkeavat, ei ole mikään versoileva pensas.

Vierailija
5/27 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkynyt sydän, kestää leikkausta, jos liiaksi leviää. Minulla kukkii vieläkin ja lehdet tuoreen vihreät, kun on varjossa. Olen leikannut pitkin kesää, ettei liikaa leviä.

Vierailija
6/27 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tila ei ole riittävän iso rodolle. Sehän kasvaa.

Tila on 70 cm x 50 cm, ja sen takana on heikosti kasvava sireeni. Se sireeni on niin kalju alhaalta, että eteen tarvitaan matala pensas näkösuojaksi.

Kauniilla tarkoitan tuuheaa, tietty kauniit kukat plussaa.

Vierailija
7/27 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Särkynyt sydän, kestää leikkausta, jos liiaksi leviää. Minulla kukkii vieläkin ja lehdet tuoreen vihreät, kun on varjossa. Olen leikannut pitkin kesää, ettei liikaa leviä.

Ei kai särkynyt sydän talvehdi?

Vierailija
8/27 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Särkynytsydän on perenna, ei pensas.

Mutta, pitäisikö, ap, sun siirtää se sYreeni sieltä varjosta aurinkoisemmalle paikalle? Uudet hyvät mullat, niin lähtee kunnolla kasvuun. Näkösuojaksi varjoon käy erilaiset kanukat ja heisiangervot.

Vierailija
9/27 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai särkynyt sydän talvehdi?

Tottakai talvehtii. On perenna.

Vierailija
10/27 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku havupensas? Nehän viihtyvät varjossa ja selviävät ilman sen kummempaa hoitoa.

Vierailija
11/27 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas sulla ongelmat! 

Vierailija
12/27 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orjanlaakeri ,käänsin Ruotsista Järnek. Helppohoitoinen ja erittäin kaunis.Maala oli mökillä minullakin. Ainut mitä kaipaan sieltä on tämä . 

Vierailija
13/27 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta, pitäisikö, ap, sun siirtää se sYreeni sieltä varjosta aurinkoisemmalle paikalle? Uudet hyvät mullat, niin lähtee kunnolla kasvuun. Näkösuojaksi varjoon käy erilaiset kanukat ja heisiangervot.

Sireeni on ollut siinä jo 20 vuotta, on aika korkea, eli ei sitä siirretä.

Tykkään särkyneestä sydämestä, pitää tutkailla. Ei sen tarvitse pensas olla, mutta jokin, joka talvehtii ja kasvaa suht isoksi. Angervoja täällä on, mutta eivät oikein tykkää. Jokin kanukka ei myöskään tykkää, mutta niitähän on erilaisia.

Vierailija
14/27 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orjanlaakeri ,käänsin Ruotsista Järnek. Helppohoitoinen ja erittäin kaunis.Maala oli mökillä minullakin. Ainut mitä kaipaan sieltä on tämä . 

Orjanlaakerin kasvatus | Meillä kotona (meillakotona.fi)

Vieläkin kauniimpi kuin mittä kuvassa. Kiiltävät lehdet, niin  on sievä. Taidan ostaa parvekkeelle, en tiedä onnistuuko !

Vierailija
15/27 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sireeni on ollut siinä jo 20 vuotta, on aika korkea, eli ei sitä siirretä.

Tykkään särkyneestä sydämestä, pitää tutkailla. Ei sen tarvitse pensas olla, mutta jokin, joka talvehtii ja kasvaa suht isoksi. Angervoja täällä on, mutta eivät oikein tykkää. Jokin kanukka ei myöskään tykkää, mutta niitähän on erilaisia.

Ymmärsin syreenin olevan pieni, kun mainitsit, että kasvaa huonosti. Mutta senkin siirto kyllä onnistuu, jos nyt siirtää tekee mieli. Pistät poikki ja kaivat mahdollisimman suuren juuripaakun mukaan. Pressun päällä voi vetää uuteen paikkaan, niin ei tarvitse nostella muutoin kuin kuopastaan ylös. Alkaa versoa katkaisun jälkeen uudella innolla. Syreenille on ihan tyypillistä kaljuuntua alta, jos alimmat oksat eivät saa kunnolla valoa.

Vierailija
16/27 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot kuunliljat

Vierailija
17/27 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pallotuija tai muu tuija- tai havukasvi. On ainavihanta (vihreä läpi talven) ja lisäksi sitä voi hyvin leikata. Jos ei löydä juuri oikean kokoiseksi kasvaessaan jäävää lajia.

Vierailija
18/27 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orjanlaakerin kasvatus | Meillä kotona (meillakotona.fi)

Vieläkin kauniimpi kuin mittä kuvassa. Kiiltävät lehdet, niin  on sievä. Taidan ostaa parvekkeelle, en tiedä onnistuuko !

Aika arka on, ellei asu aivan eteläisimmässä Suomessa. Mahonia saman tyyppinen ja kestävämpi.

Vierailija
19/27 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollanninlumimarja.

Vierailija
20/27 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pensashanhikki ei ainakaan kasva kovin korkeaksi ja pärjää vähälläkin huolenpidolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi