Monenlaiset iho-ongelmat kasvoilla -miten hoidetaan?!
Olen kohta 50v. Minulla on sekaiho ja nenänpielet punoittaa. Myös ihohuokoset näkyy. Lisäksi uusi hormonikierukka aiheutti tänä keväänä maksaläiskiä joista aiemmin olin päässyt eroon. Ryppyjäkin on ja pintakuivuutta. Olen jo ihan ihmeissäni mitä seerumeita ym. pitäisi nyt käyttää?
Pesen kasvot aamuin illoin ja laitan kosteuttavaa suohkekasvotettä. Aamuisin hyalorinihappo tai c-viraminiseerumi ja päivävoide sekä 50 kerroin aurinkovoide. Illalla suihke, retinoli (ei joka ilta) ja yövoide. Kasvojen väri tosi epätasainen. Plääh! Kävin myös keväällä mikroneulauksessa pari kertaa. Välillä käytän myös cicaplast voidetta öisin.
Lopetanko kaiken läträyksen vai mitä tässä pitäisi nyt tehdä?
Kommentit (23)
Millä peset ja mitä tarkalleen ottaen nämä käyttämäsi tuotteeet on? Tuotenimiä siis kaipaan.
Sanoisin että käytät liikaa tuotteita. Vähennä ainakin puoleen ja katso miten iho reagoi. Yksi hyvä iholle on aamuin illoin laitat vesisaavin tai astian ja sinne jääkylmää vettä (itse lisään vielä jääpaloja) ja 5 minuuttia pidät naamaasi siellä kylmässä vedessä , välillä vain hengittää ja takaisin naama sinne. Mulle suositeltiin tuota ahdistuksen hoitoon mutta huomasin kuukaudessa kun iho alkoi tosi hyväksi, ja nyt teen tuota joka aamu ja ilta rutiininomaisesti.
Mene ihotautilääkärille, joka osaa kertoa sinulle mitä juuri sinun pitäisi tehdä. Iho-ongelmat voi johtua myös ruokavaliosta. Älä lue vaan ohjeita netistä, koska ihmisillä on erilaiset ihotyypit.