Ostaisitko kuntosalijäsenyyden tällaisessa tilanteessa?
Pohdiskelen tässä pitäiskö alkaa käydä salilla. Olen pari vuotta harrastanut kotitreenejä, mutta alan vähän kyllästymään kotona treenaamiseen ja kotoota ei löydy valmiiksi kummoisia välineitä, joten erityisesti lihaskuntoon haluaisin lisätä harjoitukseen painoja. Mulla on ihan kodin vieressä ilmainen ulkokuntosali missä pari laitetta, joita voisi toki käydä joskus testaamassa, mutta jotenkin kun en ole sellaisia koskaan käyttänyt niin kynnys siihen aloittamiseen on kovin suuri. Työmatkan varrella olisi myös ihan oikea kuntosali johon olis 40€/kk jäsenmaksu. Sinne meneminen olisi helppoa kun menisi vaan suoraan töistä salille. ja salilla olisi tietenkin myös sauna ja uima-allas (rakastan saunomista, eikä mulla ole omaa saunaa). Pohdiskelin että jos ottaisi sen jäsenyyden ja tekisi sellaisen treeniohjelman että perjantaisin menisi töiden jälkeen salille treenaamaan lihaskunto + uimaan ja saunomaan, maanantaisin ja torstaisin treenaisi kotona aerobista hikijumppaa ja lauantaisin ja sunnuntaisin kävisi kiipeilemässä. Tiistaisin ja keskiviikkoisin vapaa/pientä venyttelyä tai joogaa, koska soittotuntien takia ei riitä aika enää töiden jälkeen treenaamiseen.
Kommentit (33)
Miksi ostaisit kuukausi jäsenyyden yhden kerran vuoksi viikossa. Monille saleille on kertaliput.
Onko lähelläsi uimahallia? Niissä on yleensä kuntosali. Jos ostaa sieltä 10 x kuntosali + uinti, niin ei tule kovin kalliiksi.
tuossa tilanteessa käyttäisin tuota ilmaissalia. Turhaan makselet jotain kk-maksua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostaisit kuukausi jäsenyyden yhden kerran vuoksi viikossa. Monille saleille on kertaliput.
Kertalippu maksaa 15€ joten jo kerran viikossa käydessä jäsenyys tulisi halvemmaksi. Ja jäsenyydellä sali on 24/7 auki joten ei haittaa vaikka ei heti töiden jälkeen kuntoilu nappaisikaan kun voisi sitten mennä millon haluaa. Kuntosali on ihan kävelymatkan päästä kotoa, mutta töiden jälkeen siitä menee joka tauapuksessa aina ohi niin olisi silloin helpoin toteuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko lähelläsi uimahallia? Niissä on yleensä kuntosali. Jos ostaa sieltä 10 x kuntosali + uinti, niin ei tule kovin kalliiksi.
Ei ole uimahallia lähäellä.
Melkosen kallis on. Jos ostat, niin käy sitten useammin. Vaikka kolmesti viikossa ja jos et syystä x jaksa mennä, niin silloin kotitreeni.
40e kuussa on edullinen. Kannattaa kysyä saisko sieltä pt: n tekemän ohjelman ja katsoa kerran tekniikkakin kuntoon, niin ei tule turhia huhkittua siellä. Yksi kerta viikkoon on kyllä aika vähän, kun yleensä suositellaan lihaskuntoa väh kahdesti viikkoon, mutta toisaalta tuo lihaskunto tasoittaa tuota.
Eli summasummarum ostaisin kyllä itse, jos sieltä tosiaan tulisi joka viikko käytyä plus saunomisesta tykkäisin.
En ostaisi pakkojäsnyyssalin jäsenyyttä missään tilanteessa.
Harrastuksista ja omasta hyvinvoinnista voi maksaakin jotain. Toki jos rahat on tiukilla niin sitten täytyy miettiä mihin rahat laittaa, mutta oikeasta kuntosalista saa oikeasti hyötyä, mitä ei välttämättä ulkosalista saa. Ihmisin toimintakyvylle on hyväksi riittävä voimataso, jota saa helpoiten nostettua salilla.
Vierailija kirjoitti:
Harrastuksista ja omasta hyvinvoinnista voi maksaakin jotain. Toki jos rahat on tiukilla niin sitten täytyy miettiä mihin rahat laittaa, mutta oikeasta kuntosalista saa oikeasti hyötyä, mitä ei välttämättä ulkosalista saa. Ihmisin toimintakyvylle on hyväksi riittävä voimataso, jota saa helpoiten nostettua salilla.
No tämäpä juuri. Nyt olisi ensimmäinen kerta elämässä kun oikeasti on varaa mennä salille. Monta vuotta salijäsenyydestä haaveilin, mutta kun se ei ollut taloudellisesti mahdollista niin treenasin vaan kotona. Nyt olisi taloudellisesti mahdollista, mutta kun kotona voi treenata ilmaiseksi niin miettii että kannattaako sitä salijäsenyyttä hankkia.
Minkälaisia laitteita siellä ulkoilmakuntosalillasi on?
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi pakkojäsnyyssalin jäsenyyttä missään tilanteessa.
Ei noissa ole nykyisin pakkojäsenyyttä. Mulla on salikortissa kuukauden irtisanomisaika, mikä on vallan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämäpä juuri. Nyt olisi ensimmäinen kerta elämässä kun oikeasti on varaa mennä salille. Monta vuotta salijäsenyydestä haaveilin, mutta kun se ei ollut taloudellisesti mahdollista niin treenasin vaan kotona. Nyt olisi taloudellisesti mahdollista, mutta kun kotona voi treenata ilmaiseksi niin miettii että kannattaako sitä salijäsenyyttä hankkia.
Minä ostaisin. Ei se kympin käyntikerta ole paha jos saunaankin pääsee. Mun salilla ei ole saunaa.
Itse en ota minkäänlaisessa tilanteessa.Jokaisessa kaupungissa ja sen alueilla on :Urheilu puistot ja niissä ilmaset kuntolaiteet ohjeineen ulkona auki 24 h.7 päivää viikossa. Itse käytän niitä ihan ilmaiseksi säällä kuin säällä ja läpi vuoden aikojen..
Kympin kerta olis mulle liikaa, kuukausimaksulla pitäis käydä useammin.
Sun tilanteessa hyödyntäisin tota ilmaista ulkosalia.
Oletko tutkinut, paljonko kunnallinen punttisalikortti maksaa vaikkapa uimahallilla?
Meidän kunnassa taitaa olla alle 20 euroa/kk, ja siihen kuuluu pääsy myös uimahallin saunaan.
Kaupungissa on myös kaupallisia punttisaleja, jotka varustetasontaan parempia.
Ottaisin talveksi ja keväällä menisin siihen ulkosalille. Kävisin kahdesti viikossa, jos kerran kotitreeni kyllästyttää.
Todella kallista, en ostaisi. Jos panostat saman verran kuukaudessa ostamalla kotiisi uusia treenivälineitä, kohta sulla on jo kattava kotisali rakennettu. Ja kun kotoa löytyy kaikki välineet, on vaikeampaa keksiä tekosyitä, miksi taas tänään skippaat treenin.
No onko se sellainen mihin on pakko sitoutua jatkuvasti? Mikset kokeilisi. Ota vaikka nyt jäsenyys ja sovi itsesi kanssa että puolen vuoden päästä arvioit kannattaako käyttöä jatkaa. Sinuna koettaisin kyllä laittaa vaikka kahdet treenit viikkoon niin tulisi rahalle arvoa.
Lama tulossa niin en ostaisi. Tutkin netistä hyviä kehonpainoharjoituksia ja teen niitä.