Kumpaan kauppaan kannattaa huomenna mennä:
Eli en ole vielä ostanut mitään jouluruokia. aamulla aion lähteä kauppaan, mutta kumpaankohan kannattaa suunnistaa. Pienempään lähikauppaan vai isoon markettiin? Siis lähinnä siltä kannalta, että kummasta saisi suuremmalla todennäköisyydellä jouluruoat hankittua, ettei olisi päässyt loppumaan? Yksin vietän joulun, joten en tarvitse suuria määriä ruokaa, mutta kaikki perinteiset jutut haluaisin kuitenkin.
Kommentit (11)
mutta saanko kysyä miksi et ole vielä ostanut mitään, miksi halusit ostaa vasta aattona?
hyvää joulua kuitenkin!
enkä ole aiemmin päässyt kauppaan. Vähän mietityttää, että mahtaako kaupassa olla enää mitään jäljellä. " lähikauppani" ei ole kovin lähellä. Sinne on matkaa pari kilometriä, isoon markettiin yli tuplasti enemmän, ja nämä kaksi ovat ihan eri suunnalla. Tässä sitten aprikoin, että kumpaan lähden menemään. Molempiin en jaksa ja ehdi.
Hyvää joulua sinulle, joka vastasit ja kaikille muillekin!
Mut meikäläinen päräytti eilen lähikaupungin citymarkettiin (täällä kun sellaista ei oo) ja sieltä oli kaikki loppu.. Noin niinkuin kärjistetysti.. Ei ollut kinkkuja, suklaakonvehteja ym..
todennäköisemmin tavaraa jäljellä ja enemmän valinnanvaraa. lähikaupoissahan usein on pienemmät varastot. jos joku tuote on suosittua, äkkiä se on loppu kokonaan.
vaikka tätä asiaa et pyytänyt kommentoimaan, on aivan pakko sanoa...
minähän en siis tiedä syitä siihen miksi vietät joulua yksin eikä se minulle kuulukaan (olethan saattanut jopa itse haluta näin) mutta aina kun saan tietää että joku on jouluna yksin, se koskee minuun. jotenkin joulu on minulle sellainen juhla ettei silloin vain voi olla yksin.
mutta sitä vain halusin sanoa että oikein rauhallista joulua ja toivottavasti siitä tulee sinulle kaikin puolin mukava päivä!
2
sinä kirjoitit, 2. Ihan tuli kyyneleet silmiini. Tämä on erilainen joulu minulle kuin kuvittelin. Luulin viettäväni sen toisten kanssa, mutta nyt olenkin yksin. Omasta halustani kuitenkin, joten sikäli ei niin kauhea tilanne. Luulen, että nautin joulusta näin yksinkin. Olen yhteydessä läheisiin puhelimella. Mutta se kyllä harmittaa, jos en saa niitä jouluruokia, joita olin ajatellut. Kun on yksin, niin ruoasta nauttiminen jotenkin vielä korostuu. Olisi aika ikävää järsiä huomenna pelkkää näkkileipää...
Hienoa sinä 2, että välität noin paljon toisista ihmisistä.
olen aina ollut sellainen, haluan että kaikilla on kaikki asiat hyvin.
kyllä sinä nyt ainaskin jotain jouluruokia sieltä kaupasta saat, ja jos et ihan kaikkea, älä anna mielikuvituksen loppua, tee sitten muutoin sellaisia asioita joista sulle tulee hyvä mieli!
kiva kuulla että olet kuitenki edes puhelinyhteydessä muihin ihmisiin. minä uskon että ajattelen sinua myös huomenna ja toivon todella että saat niitä jouluruokia! se on totta että hyvä ruoka " lohduttaa" tai tuo sitä hyvää mieltä vaikka muuten kaikki ei olis ihan niinku pitäis.
syö sitten hitaasti ja nautiskellen, nauti joulun rauhasta!
2
noin taidankin tehdä! Ei tullut mieleen, että soittamallahan se selviää. Ainakin laatikoita haluaisin, karjalanpiirakoita, rosollia, jotakin kalaa. Yleensä olen tehnyt itse, mutta tänä vuonna turvaudun kaupan antimiin näin viime hetkillä.
voit olla huoleti :)
Valitsin tosiaankin tämän yksinäisen joulun sen takia, että olen ollut koko viikon sairaana ja tuntui paremmalta jäädä lepäämään kotiin kuin lähteä kauas joulunviettoon. Läheisiä on toki ikävä, mutta onneksi he ovat olemassa siellä ja voin jutella heidän kanssaan puhelimessa. Tämä yksinolo on myös aika opettavaista. Olen ajatellut nyt niitä monia, jotka joutuvat viettämään joulun yksin vastoin omaa haluaan, ja se on todella ikävää!
se taitaa olla niin, että kaikki käy isoissa marketeissa ja sieltä on ensin kaikki loppu. Ainakin Cittarit tällaista harrastavat... Ei niitä pieni kuluttaja enää aattona kiinnosta, kun edellisenä päivänä on jo myyty 10 lavallista lanttulaatikkoa. Kate on jo saatu, eikä tavaraa edes ole tarkoitus olla jouluaattona jäljellä. Sad but true...
Menin sitten sinne pienempään kauppaan, ja sain ihan kaiken, mitä olin ajatellutkin! Mikään tuote ei ollut päässyt loppumaan. Tuli mukava joulumieli. Ja siitäkin tuli kiva mieli, että kerrankin kukaan ei tässä eilisessä viestiketjussani ruvennut keljuilemaan minulle, kun olin jättänyt ostosten teon niin viime tippaan. Joulumieltä on vielä jäljellä, mikä on hyvä asia.
Hyvää aattoiltaa kaikille!