Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirpputorien hintataso nykyään

Vierailija
17.09.2023 |

Ovatko muut huomanneet, että kirpputorilla saa maksaa itsensä kipeäksi? Aikanaan kun kävin ostamassa tulevalle vauvalle vaatteita, kalleimmat olivat 0,50e/body, nykyään halvin minkä löysin, oli 3e/body. Eikä edes mitään merkkivaatteita, vaan perus markettivaatteita, nuhruisia ja nyppyisiä, joskus jopa reikäisiä.

Eikä tosiaan rajoitu vauvan vaatteisiin, vaan ihan kaikessa on hinnoittelu noussut ja ihan hullusti. Ennen saattoi löytää hyväkuntoisen aikuisen takin 5e, nykyään ei mitään mahdollisuutta, kun kaikkien hinnat alkavat siitä 15e.

Mitä oikein on tapahtunut? Tietysti kaikkien hintojen nousu on varmasti osunut myös pöytävuokriin, mutta tämä ilmiö on alkanut jo liki 10 vuotta sitten, ei silloin kaiken hinta ollut näin ylhäällä, joten ei selity sillä. Onko ihmisistä vain tullut rahanahneita ja yrittävät tehdä rahaa niillä kulahtaneilla vaatteilla? Toki kaikki ei ole kulahtanutta, mutta en silti ole valmis maksamaan 15e Prisman paidasta, jonka saa uutena sillä hetkellä 10e poistorekistä sieltä Prismasta.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanhasta tai käytetystä tavarasta halua maksaa uuden hintaa.

Ostan vaatteeni aina alennusmyynnistä ja aika usein olen onnistunut ostamaan hyviä vaatteita lisäalesta.

Vierailija
22/59 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoituskirppareilla sama. Fida ja Uff seonneet täysin. Kulahtaneet farkut maksaa 15€, eikä edes merkkivaate. Ostin h& m alesta 3€ upo uudet farkut!!!

Ei todellakaan järkeä ostaa kulahtanutta ja haisevaa.

Eilen oli UFF:lla kaikki vaatteet vain 4 euroa, minusta olivat halpoja. UFF:llahan on säännöllisesti näitä halpuutusviikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt hyviä löytöjä. Viime ajoilta esim. Reiman untuvatakki 164 cm -koossa 17,50 e, Didriksenin välikausi parkatakki 160 cm -koossa 10 e, Marimekon vintage paitamekko 40 e.

Vierailija
24/59 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokavuotinen valitus kirppishinnoista. Huoh! Hinta joka on sinulle kallis voi olla toiselle edullinen. Kuka edelleenkään muistaa jokaisen ostamansa vaatteen tai tietää lahjaksi saadun lastenvaatteen hintaa? Kuka ehtii seurata joka ainoan vaatteen tai tavaran hintaa samalla kirppiksellä, kaikissa kaupoissa ja kaikissa kampanjoissa ja vielä netissä? Ei hemmetti kukaan!! Kenenkään aika ja voimat ei siihen riitä.

Koittakaa nyt jo sisäistää että hinnat laitetaan mutulla eli "musta tuntuu että tällä hinnalla menee kaupaksi". Lisäksi liian halpa hinta usein hidastaa myyntiä. Useastikin olen kokeillut nostaa hintaa ja heti on mennyt kaupaksi.

Jokainen haluaisi tehdä huippulöytöjä eli ostaa vanhan designlampun vitosella ja myydä sen tonnilla. Ei se vaan onnistu kuin aniharvoin.

Vierailija
25/59 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, laittakaapa vinkkejä hinnoiksi aikuisten vaatteille. Hinnoittelen juuri kirpputoria varten mutta en halua pyytää liikaa mistään, mutta en nyt mitään 20 senttiä joka tuote myöskään. Mitä hintoja itse suosittelette esim. farkut, neule, t-paita, kauluspaita, bleiseri jne. Heittäkää vinkkejä, kiitos! Eivät ole mitään kalliita merkkejä vaan eri kaupoista sieltä täältä ostettuja.

Hinnoitteluun vaikuttaa tuotteen kunto, merkki ja ajankohtaisuus. Jos kyseiset vaatteet ovat hyväkuntoisia, mutta jo jonkun 10 vuotta vanhoja, ei ajattomia merkkituotteita, hinnoittelisin nuo max. 2-3 euroon. Jos vaatteet on uudempia, korkeintaan pari vuotta vanhoja ja edelleen kuosissaan, voi hinnaksi laittaa vähän enemmän, tuotteesta riippuen max. 5-7. Tuon enempää et valitettavasti perusvaatteista tule saamaan, tai en ainakaan kirpputoreilla harjaantuneena ostajana maksaisi. Vintageaarteet ja merkkituotteet toki erikseen, mutta niistä ei taida tässä olla kyse.

Vierailija
26/59 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, hinnat ovat nouseet huikeasti. Joku vanha haiseva sohva voi olla yli satasen, ei siis mikään hieno design vaan suunnilleen roskiskuntoinen rähjä. Ruokapöydän tuolit saa halvemmalla Jyskistä.

Katsoin pääkaupunkiseudun verkkokirppiksen myytäviä ja siellä on kyllä hyvät hinnat. Langat esimerkiksi, kun ei tiedä mistä sotkukodista ovat peräisin, jokainen kerä 3€!! Uutena kaupasta saat pölyttömiä ja hajuttomia lankoja samalla hinnalla.

Vierailija
27/59 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen ostaja jostain syystä tinkii, joten lasken suoraan jo 20-30% tinkivaran hintaan. Saan sitten sen mitä haluankin ja ostajalle tulee hyvä mieli. Niille jotka tinkii yli 50% en edes vastaa mitään. Jos en saa tuotteesta haluamaani hintaa, en ala mitään nappikauppaa pyörittämään. Alle 20e arvoiset tavarat vien suoraan hyväntekeväisyyskirpparille, kukaan ala minkään 2e vuoksi tapaamista sopimaan "tulenkin vasta 2 tunnin kuluttua" tai postittelemaan.

Ja ennen kuin joku alkaa raivota, niin olen myynyt tänä vuonna jo yli tuhannen euron arvosta vanhaa tavaraa eri nettikirppareilla ja pöytäkirpparilla. On nääs laskettu exceliin verottajaa varten.

Vierailija
28/59 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ikinen ostaja jostain syystä tinkii, joten lasken suoraan jo 20-30% tinkivaran hintaan. Saan sitten sen mitä haluankin ja ostajalle tulee hyvä mieli. Niille jotka tinkii yli 50% en edes vastaa mitään. Jos en saa tuotteesta haluamaani hintaa, en ala mitään nappikauppaa pyörittämään. Alle 20e arvoiset tavarat vien suoraan hyväntekeväisyyskirpparille, kukaan ala minkään 2e vuoksi tapaamista sopimaan "tulenkin vasta 2 tunnin kuluttua" tai postittelemaan.

Ja ennen kuin joku alkaa raivota, niin olen myynyt tänä vuonna jo yli tuhannen euron arvosta vanhaa tavaraa eri nettikirppareilla ja pöytäkirpparilla. On nääs laskettu exceliin verottajaa varten.

Minulla on valtaosa myytävistä tavaroista alle 5€ hintaisia. Myyntiä tänä vuonna parisen tonnia. Vielä joulumyynti edessä. En halveksi pieniä rahoja, pienistä summista kasvaa suuria summia.

Vierailija
29/59 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, laittakaapa vinkkejä hinnoiksi aikuisten vaatteille. Hinnoittelen juuri kirpputoria varten mutta en halua pyytää liikaa mistään, mutta en nyt mitään 20 senttiä joka tuote myöskään. Mitä hintoja itse suosittelette esim. farkut, neule, t-paita, kauluspaita, bleiseri jne. Heittäkää vinkkejä, kiitos! Eivät ole mitään kalliita merkkejä vaan eri kaupoista sieltä täältä ostettuja.

Lähikirppikselläni ovat kengät 8 e, buutsit 10 e, paidat neuleet kauluspaidat 3-10 e, mekot 7 - 15 e takit/bleiserit 10 - 15 e ja laukut 5 - 8 e. Jotkut merkkituotteet hinnoiteltu erikseen. Lisäksi on alepäiviä, miinus 20 prossaa tms. Astiat ovat senteistä muutamaan euroon.

Muut lähikirppikset ovat kalliimpia.

Vierailija
30/59 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen löytänyt niitä hyväkuntoisia 0.50 € bodyjakin, mutta tosiaan paljon näkee, että käytetystä Lindexin yöpuvusta pyydetään tyyliin 8 €. Se kyllä ihmetyttää.

Olen facekirppiksillä törmännyt siihenkin, että jostain käytetystä lindexin bodysta pyydetään ja maksetaan enemmän kuin uudesta.

Joku kuosi mitä ei enää myydä, saa mammat asettumaan parijonoon.

Vierailija
31/59 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paljon on huonoa tavaraa, vaatteissa tahroja, vetskari rikki, lelut risoja ja likaisia, lastenkirjoihin piirretty, ihan silkkaa roskaa ja silti näistäkin pyydetään samaa hintaa kuin ehjistä ja puhtaista. Kuka haluaa ostaa kaljun barbin 5 eurolla tai risat farkut, joissa vetskarikin rikki 15€?

Vierailija
32/59 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinnoitteluun vaikuttaa tuotteen kunto, merkki ja ajankohtaisuus. Jos kyseiset vaatteet ovat hyväkuntoisia, mutta jo jonkun 10 vuotta vanhoja, ei ajattomia merkkituotteita, hinnoittelisin nuo max. 2-3 euroon. Jos vaatteet on uudempia, korkeintaan pari vuotta vanhoja ja edelleen kuosissaan, voi hinnaksi laittaa vähän enemmän, tuotteesta riippuen max. 5-7. Tuon enempää et valitettavasti perusvaatteista tule saamaan, tai en ainakaan kirpputoreilla harjaantuneena ostajana maksaisi. Vintageaarteet ja merkkituotteet toki erikseen, mutta niistä ei taida tässä olla kyse.

Kiitos, tosi hyviä vinkkejä.

Vierailija
33/59 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on lastenvaatteista sellainen ajatus, että niitä pitää olla järjettömät määrät ja niiden eteenpäinmyynnillä pitää tienata.

Kun kasvavien lasten vaatteiden määrä pysyy kohtuudessa ja pyrkii ostamaan niitä oman varallisuuden mukaan, niin ei niin helposti iske myyntihetkellä ahneus.

Vierailija
34/59 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia hintoja pyytäisitte kirjoista? Tiedän että eivät ole kovin kysyttyä tavaraa ääni - ja e-kirjojen yleistyessä mutta kyllä moni lukee ihan perinteisiä kirjoja. Itse ajattelin 0,50-2e kirjan kunnosta ja laadusta riippuen, onko tunnettu kirjailija ja teos ja kovakantisissa hyväkuntoisissa kansissa vai joku tuntematon kulunut vanha pokkari.

Entä DVD ja CD? Sama 0,5-2e?

Vierailija
35/59 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiksillä on pakko kiertää viikottain, jos tarkoitus on ostaa edullisesti. Tykkään onneksi kierrellä, niin pikku hiljaa olen saanut mökille kaiken mitä  mökille olen vielä tarvinnut muutamilla euroilla.  Ostan vain hyväkuntoisia tai jos tavara vaatii pientä tuunaamista. Isollakin kirppiksellä on muutama pöytä, joissa myyjä selkeästi haluaa eroon tavaroistaan ja hinnoittelee muita alemmaksi omat tavarat. 

Mitähän niille myymättömille, ylihintaisille sitten käy? Hirveällä ahneudella hinnoitellaan siksi, että oli ostaessa kallis ja sitten ne jäävät kuitenkin käsiin. Hillontaako ne takaisin omiin komeroihin ja ihaillaan välillä, miten tääkin maksoi 2013 96 euroa?

Vierailija
36/59 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia hintoja pyytäisitte kirjoista? Tiedän että eivät ole kovin kysyttyä tavaraa ääni - ja e-kirjojen yleistyessä mutta kyllä moni lukee ihan perinteisiä kirjoja. Itse ajattelin 0,50-2e kirjan kunnosta ja laadusta riippuen, onko tunnettu kirjailija ja teos ja kovakantisissa hyväkuntoisissa kansissa vai joku tuntematon kulunut vanha pokkari.

Entä DVD ja CD? Sama 0,5-2e?

Hyvät hinnat. Kyllä minä jo tuohon hintaan ostaisin. DVD:t ja CD:t ovat joskus hinnakkaampia, jos on vähän vanhempia ja vaikkapa lasten elokuvia. Ainakin mun mies 36 vee maksaa mielellääni kympinkin, jos kyseessä on joku hänen lapsuutensa tai teinajan leffa ja joita ei maksukanavilla näe.

Vierailija
37/59 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spr kontti hinnoittelee käytetyt vaatteet ylihintaisiksi, enemmän kuin uutena maksaisi. Erikseen siellä vielä 'merkkivasttet "rekkejä, joissa käytetyista pyydetään uuden hintaa vaikka olisi enää vain merkkilappu ehjä. Se on sitä hyväntekeväisyyttä

Vierailija
38/59 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Lähelleni avattiin reilu vuosi sitten kirppis, ja kävisin siellä mielelläni ostoksilla. Hinnat vaan ovat aivan poskettomia. H&M kulahtanut mekko vuoden 2015 mallistosta 15 e, käytetyt kengät 50 e, vauvojen bodyt 10+ euroa. Ei kiitos. Mieluummin ostan uutena alesta tai alekoodilla, koska niillä tuotteilla on sentään jonkinasteinen reklamointimahdollisuus. Jos kirpparilta ostetusta takista hajoaa ekassa käytössä vetoketju, niin se on voi voi.

Vierailija
39/59 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylihintainen paska tekee hyvin kauppansa. Katsokaa vaikka tätä blogia. Käyttänyt yli 150€ kirpputoreille alle kuukaudessa. Ja pelkkää paskaa ostanut. 

www.lily.fi/blogit/kirppishaukka/viikonlopun-kirppisloydot 

Vierailija
40/59 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo juuri ostin kirpparilta lasten leffan hintaan 5€ ja jälkeenpäin huomasin että sama leffa uutena gigantissa 3€

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän