Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirpputorien hintataso nykyään

Vierailija
17.09.2023 |

Ovatko muut huomanneet, että kirpputorilla saa maksaa itsensä kipeäksi? Aikanaan kun kävin ostamassa tulevalle vauvalle vaatteita, kalleimmat olivat 0,50e/body, nykyään halvin minkä löysin, oli 3e/body. Eikä edes mitään merkkivaatteita, vaan perus markettivaatteita, nuhruisia ja nyppyisiä, joskus jopa reikäisiä.

Eikä tosiaan rajoitu vauvan vaatteisiin, vaan ihan kaikessa on hinnoittelu noussut ja ihan hullusti. Ennen saattoi löytää hyväkuntoisen aikuisen takin 5e, nykyään ei mitään mahdollisuutta, kun kaikkien hinnat alkavat siitä 15e.

Mitä oikein on tapahtunut? Tietysti kaikkien hintojen nousu on varmasti osunut myös pöytävuokriin, mutta tämä ilmiö on alkanut jo liki 10 vuotta sitten, ei silloin kaiken hinta ollut näin ylhäällä, joten ei selity sillä. Onko ihmisistä vain tullut rahanahneita ja yrittävät tehdä rahaa niillä kulahtaneilla vaatteilla? Toki kaikki ei ole kulahtanutta, mutta en silti ole valmis maksamaan 15e Prisman paidasta, jonka saa uutena sillä hetkellä 10e poistorekistä sieltä Prismasta.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia hintoja pyytäisitte kirjoista? Tiedän että eivät ole kovin kysyttyä tavaraa ääni - ja e-kirjojen yleistyessä mutta kyllä moni lukee ihan perinteisiä kirjoja. Itse ajattelin 0,50-2e kirjan kunnosta ja laadusta riippuen, onko tunnettu kirjailija ja teos ja kovakantisissa hyväkuntoisissa kansissa vai joku tuntematon kulunut vanha pokkari.

Entä DVD ja CD? Sama 0,5-2e?

Kirjat 1-5€

Cd:t 50snt

DVDt 2€

Vierailija
42/59 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Välillä löytää edullisia ja laadukkaita. Mutta ne menee nopeasti. Sitten pöytiin jää pyörimään niitä ylihinnoiteltuja. Ei niitä kukaan osta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät näy vieläkään tuntevan vanhaa sanontaa: "Ei se hullu ole, joka paljon pyytää, vaan se, joka paljon maksaa." Kyllä hinnat halpenee nopeasti, jos kukaan ei osta ylihinnoiteltua tavaraa.

Vierailija
44/59 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylihintainen paska tekee hyvin kauppansa. Katsokaa vaikka tätä blogia. Käyttänyt yli 150€ kirpputoreille alle kuukaudessa. Ja pelkkää paskaa ostanut. 

www.lily.fi/blogit/kirppishaukka/viikonlopun-kirppisloydot 

Kaikki bloggaajan ostokset olivat sellaista tavaraa joka on ainakin minulle täysin tarpeetonta ja merkityksetöntä. En ota kantaa siihen mitä hän niistä on maksanut, totean vain että minä en ottaisi edes ilmaiseksi.

Vierailija
45/59 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella paljon on huonoa tavaraa, vaatteissa tahroja, vetskari rikki, lelut risoja ja likaisia, lastenkirjoihin piirretty, ihan silkkaa roskaa ja silti näistäkin pyydetään samaa hintaa kuin ehjistä ja puhtaista. Kuka haluaa ostaa kaljun barbin 5 eurolla tai risat farkut, joissa vetskarikin rikki 15€?

Kirppisyrittäjä julkaisi pysäyttävän päivityksen: Tällainen tavara ei kuulu myytäväksi

https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/91ce6717-2354-4d77-a538-322…

Vierailija
46/59 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppisharrastaja Hanna näyttää, mitä käsittämätöntä kirpputorilta voi löytyä – Kertoo hämmentävimmän löytönsä

https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/0a17193c-a82d-42cd-ae6b-c06…

Vierailija
47/59 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ostaa mitään esim Relovesta, saisiko tähän näkemyksiä kiitos?? Siis 40 euroa käytetyistä, vanhoista trendivaatteista. Ihan sama mikä merkki, mutta en voi ostaa enää sieltä mitään, hinnat hipoo taivaita. Rahasta ei ole kiinni, vaan siitä mitä haluaa maksaa. 

Tämä riippuu vähän materiaalista ja vaatteesta. Jos on hyvä klassinen malli, joka sopii itselle ja on esim villaa tai silkkiä niin voin maksaa hyvin 40e.

Jos taas on esim polyesteripusero tai trendivaate kuten mainitsit, niin olkoon minkä merkkinen vaan, en osta 40e.

Vierailija
48/59 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kyse ole siitä, että ihmisillä on yhä vähemmän vapaa-aikaa ja siitä kirppistelyyn käytettävästä ajasta halutaan joku korvaus, jos tuote ei kelpaa ostajille kolmella eurolla, niin sen voi sitten nakata viikon jälkeen hyväntekeväisyyteen. Sillä 50 sentillä ei ole mitään merkitystä.

Itse tosin skippaan tuon kirppisvaiheen ja heitän tuollaiset kamat suoraan UFFille ja myyn vain rahan arvoiset tavarat itse. 

Vierailija
49/59 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia hintoja pyytäisitte kirjoista? Tiedän että eivät ole kovin kysyttyä tavaraa ääni - ja e-kirjojen yleistyessä mutta kyllä moni lukee ihan perinteisiä kirjoja. Itse ajattelin 0,50-2e kirjan kunnosta ja laadusta riippuen, onko tunnettu kirjailija ja teos ja kovakantisissa hyväkuntoisissa kansissa vai joku tuntematon kulunut vanha pokkari.

Jos kyseessä ei ole vastailmestyneitä menestyskirjoja, saat niistä tuskin yhtäkään myytyä millään hinnalla. Vanhojen kirjojen ilmaiseksikin antaminen on vaikeaa. CD:t ja DVD:t ovat lähes ongelmajätettä. Niistä eroon pääsy ainakaan rahaa vastaan on käytännössä mahdotonta. Jotkut Disneyn klassikkopiirretyt voivat vielä mennä, mutta muiden kanssa on vaikeaa.

Vierailija
50/59 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä ei ole vastailmestyneitä menestyskirjoja, saat niistä tuskin yhtäkään myytyä millään hinnalla. Vanhojen kirjojen ilmaiseksikin antaminen on vaikeaa. CD:t ja DVD:t ovat lähes ongelmajätettä. Niistä eroon pääsy ainakaan rahaa vastaan on käytännössä mahdotonta. Jotkut Disneyn klassikkopiirretyt voivat vielä mennä, mutta muiden kanssa on vaikeaa.

Itse olen saanut kirjat myytyä 0,50-2e vaikka olisivat olleet vanhempiakin tai ei niin tunnettuja. Ehkä on ollut tuuriakin mukana. Cd:t ja dvd:t ovat menneet kaupaksi 0,5-1e ja itseasiassa yllätyin että menivät ylipäätään kaupaksi mutta näköjään niitä joku ostaa.

Vierailija
51/59 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaikki hinnat muutenkin nousevat, niin ymmärtäähän sen, että se näkyy myös kirpparihinnoissa. Ei sitä pidä leimata myyjän puolelta vain ahneudeksi, moni ihan tosissaan tarvitsee sitä rahaa nousseisiin elinkustannuksiin.

Mutta en kyllä ymmärrä nukkaisia ja rikkinäisiä vaatteita kirppiksillä. Miksi niitä sinne ollenkaan tuodaan? Miksi joku ostaisi nukkaisen vaatteen? Hyväkuntoisesta tavarasta maksan kyllä sen pari euroa enemmän nyt kun kaikki muukin maksaa enemmän.

Vierailija
52/59 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnoista kun puhutaan niin ostaisitteko rikkinäisen rattikelkan?  

Ystäväni otti hiljattain kirppispaikan ja yrittää myydä rikkinäistä rattikelkkaa kympillä. Muuten se on hyvässä kunnossa mutta toisesta jalaksesta puuttuu puolet.

Hintalappuun laittoi että "korjaustaitoisille rattikelkka".

Väännettin kättä siitä että ostaako sen muka joku. Minun mielestäni ei todellakaan osta, mutta ystäväni mielestä varmasti joku sen ostaa.

Vierailija
53/59 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnoista kun puhutaan niin ostaisitteko rikkinäisen rattikelkan?  

Ystäväni otti hiljattain kirppispaikan ja yrittää myydä rikkinäistä rattikelkkaa kympillä. Muuten se on hyvässä kunnossa mutta toisesta jalaksesta puuttuu puolet.

Hintalappuun laittoi että "korjaustaitoisille rattikelkka".

Väännettin kättä siitä että ostaako sen muka joku. Minun mielestäni ei todellakaan osta, mutta ystäväni mielestä varmasti joku sen ostaa.

En itse ostaisi tai edes ottaisi ilmaiseksi. Mutta kympillä rikkinäistä? On melkoinen hinta.

Vierailija
54/59 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppareita on ehkä jo liikaa. Jos laitat myyntiin siistejä vaatteita parilla eurolla, et saa maksettua pöytävuokraa, koska niitäkin ostetaan niin vähän, vaikka olisi edullisempaa kuin monella muulla. Olen itse myynyt kirppareilla ehkä noin viidentoista vuoden aikana ja alkuun viikkovuokran sai maksettua ja jokusen kympin vaivanpalkkaa ihan sillä, että myi 0,50 e - 3 e tavaraa, kun väkeä kiersi ja tavaraa ostettiin. Nykyisin vaatteet vain heitellään ympäriinsä, eikä osteta mitään. Pitäisi olla myynnissä merkkitavaraa, jotta jäisi edes vähän voitolle. Itse ajattelen kirpparin ensisijaisesti paikkana, jossa voi myydä vaikka lapsilta pieneksi jääneitä vaatteita, lahjaksi saatuja ja jo luettuja kirjoja ym. aidosti turhaa eikä järin arvokasta. Mutta enää se ei toimi niin. 

Vierailija
55/59 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjat 1-5€

Cd:t 50snt

DVDt 2€

Kyllä mun mielestä cd:t ja dvd:t on nykyään sitä Saa ottaa -tavaraa. Kirjat vaihtelevat kirjan mukaan, mutta jos se on joku perusromaani niin 1 €.

Vierailija
56/59 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoituskirppareilla sama. Fida ja Uff seonneet täysin. Kulahtaneet farkut maksaa 15€, eikä edes merkkivaate. Ostin h& m alesta 3€ upo uudet farkut!!!

Ei todellakaan järkeä ostaa kulahtanutta ja haisevaa.

Olen huomannut ja ostamatta jäävät. Vasta näin Rustan verhot hyväntekeväisyyskirpparilla vain 2 euroa halvemmalla kuin uutena liikkeessä.

Vierailija
57/59 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, hintataso on liian kova.

Vierailija
58/59 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse viemme käytetyt vaatteemme UFFin keräyspisteeseen. On liian työlästä raahata niitä kirpparille.

Vierailija
59/59 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätyskeskuksesta löydettiin miehelle hyvä takki. 1,95€. Ei mitään vikaa vetoketjussa eikä taskuissa, eikä kainalossa reikää. Kirppareilla myydään usein risoja vaatteita. Tarkistakaa ne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi