Jos maapallo olisi tuhoutumassa ja olisit muutaman muun jäljellä olevan ihmisen kanssa lähdössä uudelle planeetalle, mitä ottaisit täältä mukaan?
Jos aluksessa olisi valmiiksi jo kaikki elämän perusedellytykset, kuten ruoka, lääketarvikkeet, vettä jne. pakattuna. Mutta pitäisi viedä jotain tärkeää ihmiskunnasta kertovaa tuleville polville siellä uudella planeetalla?
Kommentit (63)
Älypuhelimen, että voin opettaa meidän hienon ja älykkään sivilisaation perustan synnyttämilleni jälkeläisille tulevaisuudessa.
Aladin Maherin taikamattoon käärittynä, jotta oikeat asenteet siirtyisivät ihmiskunnalle muillekin planeetoille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sudenpentujen käsikirja, Ruutukokki, Taru Sormusten herrasta-trilogia. Linnunradan käsikirja-trilogia, kaikki 5 osaa. Muutama maailmanperintökohdetaulu (Mona Lisa jne).
Eiköhän kaikki merkittävä kulttuurillinen digitaalinen materiaali, kuten kirjat, musiikki ja elokuvat kuuluisi avaruusaluksen varustukseen, joka olisi jättämässä maapallon lopullisesti ihan automaattisesti.
Ai jollain kovalevyllä vai? Minne ne sinne muuten mahtuisi? Ja jos noin olisi, itsehän heittäisin sen kovalevyn jorpakkoon.
Uudelle planeetalle syntyvät ihmiset ansaitsee mahdollisuuden aloittaa kokonaan alusta ja itse luoda oman kulttuurinsa ja historiansa ilman menneisyyden painolastia. Eikä todellakaan mitään uskonnollisia tekstejä mukaan. Saavat itse pohtia mihin uskoa, vaiko uskoa mihinkään.
Siinä vaiheessa, kun meillä teknologia mahdollistaa uuden planeetan asuttamisen, niin aika reilusti on tuo tallennustekniikkakin kehittynyt. DNA-pohjaisilla tallennusmenetelmillä tulevaisuudessa arvellaan, että voi tallentaa todella kompaktiin tilaan valtavasti dataa. 1 grammaan yli 200 petatavua. Yli 200 miljoonaa gigaa. Maitopurkkiin mahtuisi kaikki maailman Internetin data, kaikki koskaan tehdyt elokuvat, kirjat, musiikki ja kaikkien sosiaalisen median videot ja kuvat!
Kyllä uudessa paikassa vanhan paikan historia kiinnostaisi. Karhun palvelus olisi unohtaa kaikki historia.
Liukkaria, anustappi, kokaiinia, viinaa ja sätkäpapereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sudenpentujen käsikirja, Ruutukokki, Taru Sormusten herrasta-trilogia. Linnunradan käsikirja-trilogia, kaikki 5 osaa. Muutama maailmanperintökohdetaulu (Mona Lisa jne).
Eiköhän kaikki merkittävä kulttuurillinen digitaalinen materiaali, kuten kirjat, musiikki ja elokuvat kuuluisi avaruusaluksen varustukseen, joka olisi jättämässä maapallon lopullisesti ihan automaattisesti.
Ai jollain kovalevyllä vai? Minne ne sinne muuten mahtuisi? Ja jos noin olisi, itsehän heittäisin sen kovalevyn jorpakkoon.
Uudelle planeetalle syntyvät ihmiset ansaitsee mahdollisuuden aloittaa kokonaan alusta ja itse luoda oman kulttuurinsa ja historiansa ilman menneisyyden painolastia. Eikä todellakaan mitään uskonnollisia tekstejä mukaan. Saavat itse pohtia mihin uskoa, vaiko uskoa mihinkään.
Siinä vaiheessa, kun meillä teknologia mahdollistaa uuden planeetan asuttamisen, niin aika reilusti on tuo tallennustekniikkakin kehittynyt. DNA-pohjaisilla tallennusmenetelmillä tulevaisuudessa arvellaan, että voi tallentaa todella kompaktiin tilaan valtavasti dataa. 1 grammaan yli 200 petatavua. Yli 200 miljoonaa gigaa. Maitopurkkiin mahtuisi kaikki maailman Internetin data, kaikki koskaan tehdyt elokuvat, kirjat, musiikki ja kaikkien sosiaalisen median videot ja kuvat!
Kyllä uudessa paikassa vanhan paikan historia kiinnostaisi. Karhun palvelus olisi unohtaa kaikki historia.
Tuskin siellä on karhuja, joille tehdä palveluksia.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin mukaan puhelimen että voisin laittaa palveluun x tarinoita matkan rdistymisestä.
Juu ihan varmasti, jos koko maapallo posahtaa, vaikka ydinsodassa niin X:n palvelimet jää pystyyn.
Kristallit, kivet, söpöt koirat, pensaita (siemenet), puita, kannellisia kirjoja, sänky, petivaatteet, lääkkeitä jokunen, ergonomia, tuuletin, patteri. Olisi vaikea karsia, koska hyödyllisiä asioita on niin paljon keksitty. Persinal Computer on myös joissakin asioissa avuksi.
Ottaisin seksinuken. Tai vaihtoehtoisesti, jos minulla olisi valta päättää kuka pääsee matkalle mukaan, niin valitsisin sellaisen naisen joka antaa minulle aina halutessani ja on normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Raamatun
No tuohan olisi se viimeinen virhe.
Uskonnot on lähes kaiken pahan alku ja juuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta et pyyhettä? Sullako ei ole ollut vielä aikaa lukea noita kirjoja? Sitten ajattelit aloittaa?
Elämän perusedellytykset piti olla mukana? Oletan, että se sisältää tietenkin pyyhkeet.
Tietokoneita, joissa olisi kaikissa wikipedia ja kaikki artikkelit, jotta nykyteknologia voitaisiin saada myös uudessa paikassa aluilleen.
Av:n ketjuja tulostettuna, kaikki tärkeimmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatun
No tuohan olisi se viimeinen virhe.
Uskonnot on lähes kaiken pahan alku ja juuri.
Joo, ei todellakaan mitään uskonnollisia tekstejä. Olisihan sekin mielenkiintoista nähdä, muodostavatko ihmiset jonkun uskonnon uudessa ympäristössä orgaanisesti? Vai tuleeko uskominen ulkopuolelta auktoriteetin sanelemana. Mihin ihminen, joka ei tiedä edes minkään uskonnon olemassaolosta, sisäsyntyisesti uskoo?
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin seksinuken. Tai vaihtoehtoisesti, jos minulla olisi valta päättää kuka pääsee matkalle mukaan, niin valitsisin sellaisen naisen joka antaa minulle aina halutessani ja on normaalipainoinen.
Voitko tinkiä tuosta normaalipainosta?
Ottaisin mukaan puhelimen että voisin laittaa palveluun x tarinoita matkan rdistymisestä.