Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko miehiä paikalla? Kysymys sulakkeista

Vierailija
16.09.2023 |

Jos joku vanhempi mies osaisi neuvoa?😊Mun asunnossa on sähkörasiassa vipu jossa vaihtoehdot:
0. ei mitään
1. sauna
2. liesi

Enkö voi siis pitää liettä ja saunaa samaan aikaan päällä? Voiko jättää asentoon 1 tai 2 vai pitääkö aina käytön jälkeen laittaa nollalle? 😭

N22

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vastata kysymykseen, tuossa ylempänä se jo toki tulikin rivien välissä mutta sanotaan se nyt sitten suoraan: ei täällä mitään miehiä ole.

Vierailija
22/49 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

>yli 20 vastausta

>kukaan ei ole vastannut varsinaiseen kysymykseen, koska eivät tiedä vastausta

>kaikki kritisoivat AP:ta misogyniasta

Oh the irony 🤭

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin osannut vastata, mutta olen nainen toki sähköasentaja. Mutta en siis vastaa, kun en saa.

Vastaa vaan, jos tiedät 😊

Ajattelin että miehet yleensä tietävät enemmän näistä.

AP

Sinun tietämy rajoittuu ilmeisesti tinderswaippailuun ja temppareihin. Pelkkää sahanpurua päässä

Vierailija
24/49 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin osannut vastata, mutta olen nainen toki sähköasentaja. Mutta en siis vastaa, kun en saa.

Nykyään voi idenfikoitua mieheksi vaikka ei olisi penistä.

Vierailija
25/49 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa erikoiselta tollainen vipu. Ootko just muuttanut asuntoon?

Jos se on niin kuin viestistäsi ymmärrän niin sitten ei vissiin tosiaan voi pitää samaan aikaan...

Jos keksit jonkun jolle vois lähettää kuvan kanssa kysymyksen vois varmistaa asian.

Vierailija
26/49 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vain miehet saavat vastata?

Ilmeisesti pitää olla munat jos kävittelee sulakkeita.

T: M43

Vierailija
27/49 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään voi idenfikoitua mieheksi vaikka ei olisi penistä.

Kyllä. Toisaalta suurenkin peniksen kanssa voi antaa näsäviisaita vastauksia pulassa olevalle neidolle.

Vierailija
28/49 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hienoa, että tällä palstalla saa nopeasti avun itseään vaivaavaan tärkeään asiaan. Nyt avaajakin tietää 25 vastauksen jälkeen että ainakaan kikkelillä homma ei hoidu!

Vierailija
29/49 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjellä varustettu nainen osaisi testata tämän itse kokeilemalla mitkä laitteet toimivat milläkin katkaisimen arvolla. Samalla asian ratkettua ja onnistumisen tunteessa olo on niin voimaannuttavaa. 🌺

Vierailija
30/49 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjellä varustettu nainen osaisi testata tämän itse kokeilemalla mitkä laitteet toimivat milläkin katkaisimen arvolla. Samalla asian ratkettua ja onnistumisen tunteessa olo on niin voimaannuttavaa. 🌺

>Järjellä varustettu nainen

Oxymoron

Vierailija
31/49 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

>yli 20 vastausta

>kukaan ei ole vastannut varsinaiseen kysymykseen, koska eivät tiedä vastausta

>kaikki kritisoivat AP:ta misogyniasta

Oh the irony 🤭

>Kas

>Ulilaudan peelo

Vierailija
32/49 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa teho riittää vain joko lieteen tai kiukaaseen ja ap:n pitää valita kumpaa käytät.

Vierailija
33/49 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä olisi kytkeä kaksi eri laitetta saman sulakkeen taakse?

Jotta ne saadaan toimimaan vuorotellen sillä vaihtokytkimellä. Ilmeisesti huoneistoon tulee vain joku yksivaihe 16A  sähkö 2,5mm2 johdolla. 

Sillä 16A sulakkeella kun saadaan vaan 240 voltilla laskettuna 3840 watin teho läpi. 

Onhan sulla pistorasioissakin useita eri laitteita kiinni, vaikka rasiat olisivat saman sulakkeen alla. Yleensä vain pistorasioihin ei yhtä aikaa kytketä kovin merkittäviä sähkönkuluttajia päälle. Tässä jos on liesi ja kiuas, jotka molemmat ottavat huipputehoa varmaankin yli 3000W.

Vierailija
34/49 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta ne saadaan toimimaan vuorotellen sillä vaihtokytkimellä. Ilmeisesti huoneistoon tulee vain joku yksivaihe 16A  sähkö 2,5mm2 johdolla. 

Sillä 16A sulakkeella kun saadaan vaan 240 voltilla laskettuna 3840 watin teho läpi. 

Onhan sulla pistorasioissakin useita eri laitteita kiinni, vaikka rasiat olisivat saman sulakkeen alla. Yleensä vain pistorasioihin ei yhtä aikaa kytketä kovin merkittäviä sähkönkuluttajia päälle. Tässä jos on liesi ja kiuas, jotka molemmat ottavat huipputehoa varmaankin yli 3000W.

Toiselle sivulle meni, mutta asiallinen vastaus tuli!

Vierailija
35/49 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ne välttämättä ole saman sulakkeen takana. Ap vois kertoa onko liedelle ja kiukaalle oma sulake/sulakkeet.

Viritys on tehte ehkä sen vuoksi, että sauna on tehty asuntoon jälkikäteen.

Pääsulake tai johdot ei kestä molempien käyttöä samaan aikaan.

Jos kytkintä käännettäessä keskuksesta kuuluu kolahdus, niin siellä on valintaa ohjaava kontaktori tai useampia. No, tällä ei ole väliä ap:lle.

Rohkeasti kokeilemaan.

0 - toimiiko kumpikaan

1 - toimiiko vain sauna

2 - toimiiko vain liesi.

Itse pitäisin liesi valinnan päällä jatkuvasti. Paitsi saunoessa sauna asentoon.

Ei mitään asenoa ei varmaan tarvita juuri koskaan.

Vierailija
36/49 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikkeli ylös on kyllä,

Kikkeli alas ei

Vierailija
37/49 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jompaakumpaa voi käyttää kerrallaan. Kytkimellä valitset kumpaa haluat käyttää. Voi jättää mihin asentoon vain.

Vierailija
38/49 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ne välttämättä ole saman sulakkeen takana. Ap vois kertoa onko liedelle ja kiukaalle oma sulake/sulakkeet.

Jos kytkintä käännettäessä keskuksesta kuuluu kolahdus, niin siellä on valintaa ohjaava kontaktori tai useampia. No, tällä ei ole väliä ap:lle.

Rohkeasti kokeilemaan.

0 - toimiiko kumpikaan

1 - toimiiko vain sauna

2 - toimiiko vain liesi.

Itse pitäisin liesi valinnan päällä jatkuvasti. Paitsi saunoessa sauna asentoon.

Tai voihan ton 0 asennon takana olla esim. joku pistorasia (kylppärissä?) sitä varten, että jos joskus tarvitaan jotain isompitehoista laitetta

Vierailija
39/49 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja vielä sähkäri, mutta ei ole moista viritystä ikinä tullut vastaan. Kyseinen kytkin ei tosiaankaan ole sulake, vaan ihan kytkin (yleensä tommosella ohjataan lämminvesivaraajaa joko jatkuvalle tai yösähkölle). Onkohan entinen asukas ollut noheva tee-se-itse-mies ja mitäköhän muuta siellä on sählätty.

Kokeilemalla selviää tai sitten huoltofirmaan yhteyttä.

Vierailija
40/49 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rohkeasti kokeilemaan.

0 - toimiiko kumpikaan

1 - toimiiko vain sauna

2 - toimiiko vain liesi.

Jos talo on maalla, ja sähköjohdot pylväissä eikä maan alla, on ihan järkevää käyttää nolla-asentoa ukonilmalla.