Ensin tapailumies käski hävetä, sitten poistua ja nyt laittelee jatkuvaan viestejä sekä puhuu itsensä vahingoittamisesta. Mitä ihmettä tehdä?
Taidan olla liian mukava ihminen tai en halua loukata. En halua vain ghostata ihmisistä, halu ymmärtää on aina ensisijainen mutta nyt ei taida vaihtoehtoja olla.
Eli ensin viikkoja sitten mies (jota en ole livenä nähnyt) hermostui/loukkaantui kun jouduin perumaan tapaamisen.
Viestit olivat syytteleviä, joissa muunmuassa käski minun häpeämääm itseäni ja hyvin pitkää avautumista siitä, miten häntä ei kohdella niin.
Hän sanoi myös, että hän ei halua jutella kanssani enää, otti kuulemma todella koville mutta antaisi kuitenkin minulle vielä yhden mahdollisuuden.
Voi luoja. En voinut jatkaa yhteydenpitoa. Oli pakko sanoa, että parempi ettemme ole yhteydessä ja toivotin hyvät jatkot.
Nyt on edelleen tasaisin väliajoin laitellut viestejä, joihin en ole vastannut. Pahoitellut, kertonut kaipaavansa, pitkiä viestejä. Kuin olisimme olleet yhdessä ja meillä olisi ollut isokin riita.
Kumpikaan noista ei pidä paikkaansa, mies on itse kehitellyt draaman.
Minä olen alusta asti kertonut hakevani vain kevyttä suhdetta, en mitään suurempaa. Mies ollut samoilla linjoilla (luulin ainakin).
Nyt sitten kertoi vakavista mt-ongelmistaan, itsensä vahingoittamisesta ja muutenkin tarinointia elämästään. Kuulemma apua on saamassa ja voi paljon paremmin.
Epätoivoisesti yrittää saada kontaktin minuun ja että voisimme jatkaa mihin jäimme sekä vielä nähdä.
Minun oli pakko tuohon mt-ongelmia käsittelevään viestiin vastata ja kertoa olevani pahoillani. En halua olla julma.
Nyt kuitenkin on varmaan pakko ryhtyä estämiseen.
Pelkään kuitenkin sen aiheuttavan jotain dramaattisempaa.
Kommentit (43)
Estä numero ja poista hullun yhteystiedot. Tarvittaessa yhteys poliisiin.
Mikä ihmeen tapailumies, jos ette ole edes nähneet?
Ei sinulla on mitään velvollisuutta pitää yhteyttä, olla tukena tai sylkykuppina.
Hyi, onneksi olet vielä elossa. Juokse.
Musta vois olla jännää katsoa mitä tuosta tulee! Ei pidä olla ennakkoluuloinen.
Vierailija kirjoitti:
Musta vois olla jännää katsoa mitä tuosta tulee! Ei pidä olla ennakkoluuloinen.
Hautajaiset?
Miesfoorumeilla miehiä neuvotaan käyttämään henkistä väkivaltaa. Oma asias, jos suostut tohon.
Narsisteilla ym on tarve bondata. Siis sitouttaa sinut jotenkin, roikottaa varalla. On aivan sama mitä keinoja / tunteita hän esittää ja testaa, miten eniten sinuun vaikuttaisi ja hän saisi sinulta reaktion, eli saisi huomiota. Nuo eivät pärjää hyvällä, mutta pahalla sitten.
Olet olemassa vain hänen tarpeitaan varten. Oli se tarve mikä vain.
Varmaa on että sinun ei pidä nähdä kehityskelpoisuutta siellä missä sitä ei ole. Toki hän testaa kiltteyttäsi. Saattaa ajatella että tuossa on luotettava ihminen. Olet niin luotettava ettet kerro sinuun kohdistuneesta vääryydestä.
Traumabond tarkoittaa, kun hän joka on esittänyt myös kivaa, onkin paha.
Sinä et voi koskaan tuollaista henkilöä auttaa, vaikka esittäisikin kiitollista jotain saatuaan. Vain koska ei halua luopua saavuttamistaan eduista.
Mitä pidempään annat hänen vaikuttaa elämääsi sitä kurjemmaksi oma elämäsi muuttuu.
Välit poikki. Et tarvi hänen lupaansa välien katkaisuun. Sillä aina jos sanot että haluat erota, se alkaakin käyttäytyä hetken hyvin, vain jotta olisit entistä enemmän sekaisin.
Se on niin sairas ettei sellaista voisi edes keksiä.
Älä reagoi mitään. Älä ikinä vastaa heti. Hän voi etsiä sinua vielä vuosien päästä, kun on kerran saanut huomiota. Lue narsistisesta käytöksestä,vaikkei sinun tarvi häntä diagnosoida.
Estä ja varo, ettei saa tietää sinusta enempää, ettei ala vainoamaan. Älä vastaa yhtään mitään, koska se vain kannustaa jatkamaan. Mies koettaa manipuloida. Ole kiitollinen, että paljasti korttinsa, ennen kuin ehditte tavata. Jos tekee jotain itselleen, se ei ole sinun vastuullasi millään tavalla, joten älä vaivaa sillä mieltäsi. Luultavasti yrittää vain painostaa ja saada sinua reagoimaan.
Estin hänet.
Olisi pitänyt jo aikaisemmin mutta ajattelin tilanteen itsellään rauhoittuvan ja loppuvan. Olin väätässä.
Nyt toivotaan vain parasta ettei mitään ongelmia hänestä koidu enempää.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Miesfoorumeilla miehiä neuvotaan käyttämään henkistä väkivaltaa. Oma asias, jos suostut tohon.
Kiltti, empaattinen nainen on kätevä hyödyke, jota voi polkea miten huvittaa, jotta mitättömän heikon miehen olematon itsetunto nousisi edes hetkeksi.
On myös käytännöllistä jos mieslapsen ei tarvi itse ottaa vastuuta vaan voi hyödyntää naista käytännön asioissa.
Paras saalis, oikein aarre on nainen joka on jo valmiiksi jotenkin rikottu, traumatisoitunut.
Sellaisen kiusaamisesta vasta saakin kiksit, se kun ei jaksa pitää puoliaan. Kiusaaminen on niin hauskaa, kyllä se muija on tyhmä kun ei huomaa että kiusaan sitä. Vai mitä?
Henkisen ja muun väkivallan käyttäjämiehet on aina alinta lajia saastaa.
Terveet suhteet ei perustu vastakkainasetteluun, mutta terveeseen suhteeseen nuo sekundamiehet ei koskaan kykene.
Naiset voi vaan ottaa etäisyyttä, ottaa opikseen, toipua ja saada vielä hyvän elämän.
Ap, siirrän huomiosi nyt tuosta miehestä siihen mitä sinä teet koska tuolla ukolla ei ole väliä.
Sinulla ei ole rajoja muihin ihmisiin etkä osaa asettaa niitä käytökselläsi tai sanoillasi. Lisäksi sinulle on tärkeää pitää kuva itsestäsi tietynlaisena (kiltti) ihmisenä jopa oman hyvinvoinnin kustannuksella itsellesi ja muille. Otat lisäksi vastuun muiden ongelmista, ja samalla ryöstät heiltä mahdollisuuden ratkaista ne itse ja kehittyä ihmisenä paremmaksi. Et ymmärrä, että olette erillisiä ihmisiä ja miss sinun vastuusi ja muiden vastuut kulkevat. Luultavasti sinulla ei siis ole kovin vahva omakuva siitä, millainen olet etkä tiedä mitä haluat ja et halua.
Minäkin olen tosi kiltti ja empaattinen. Mun on vaikea sanoa ei edes silloin, kun sisimmässäni tuntuisi että pitäisi. On vaikeaa pistää stoppi, kun alkaa säälimään toista ja syyllistää itseään, että olisi pitänyt jaksaa vaikka itselle se olisi raskasta ja vaikka tavallaan tietää terveesti suojelevansa itseään.
Minulla on lähipiirissä ihminen joka alkoi puhumaan itsetuhoisia ja uhkaili itsem*rhalla. Hetken sitä jaksoi, koska pelkäsi toisen oikeasti tekevän jotain jos pistää stopin hommalle. Loputtomiin ei kuitenkaan kenenkään pidä jaksaa ja paras ja oikeastaan ainoa mitä voi tehdä, on ohjata avun piiriin, silloin on tehnyt sen minkä voi. Kuunnella voi ja tukena olla minkä itse jaksaa, mutta kenenkään itsem*rhavahtina ei pidä joutua olemaan.
Sinä aloittaja et edes tunne tätä ihmistä, joten ei sinulla ole pienintäkään velvollisuutta olla hänelle joku terapeutti. Hän luultavasti vain uhkailee ja käyttää valtaansa sinuun. Kerro hänelle ettet voi auttaa, neuvo hakemaan apua ja sitten estät. Vaikuttaa pelottavalta.
Estoon. Ehkä on epävakaa ja et pysty auttamaan, koska aika harva osaa sen noin vaikeassa asiassa. Juoko alkoholia?
Mitenköhän ihmiset pienillä paikkakunnilla uskaltavat käyttää tindereitä sun muita, kun tällaiset voi oikeasti saada oven taakse?
Mun tinder-mies otti kans toisella tapaamisella harhoihin liittyvät mut-ongelmansa esille. Kolmansia treffejä ei tullut. Ihan tarpeeksi kokemuksia jo ennestään epävakaista tyypeistä..
Hyvä kun blokkasit tuon tyypin. Itse poistin koko tinderin.
Selkeä cluster B. Näitä on deittiäpeissä paljon. Pitkään pystyvät pitämään nämä ominaisuudet piilossa kun suhde perustuu paljolti kirjoittelun varaan.
Mielenterveysongelmista kertominen ja uhkailu itsensä vahingoittamisella on tapa saada huomiota ja samalla tapa käyttää valtaa. Parasta estää kokonaan.
Käski sun hävetä koska kaytät typerää sanaa TAPAILUMIES.