Parhaat ompeluvideot
Mitä ompeluvideoita seuraatte youtubessa tai muissa medioissa? Missä on parhaat? Onko joku muu saitti, jossa löytäisi hyviä? Youtubessa suuri osa näyttää olevan jotenkin venäläisiä niin en haluaisi niitä seurata kuitenaan?.
Olenerityisen kiinnostunut sellaisesta nopeasta ompelemisesta, joka ei välttämättä tarvitse erityistä kaavaa. Että mitä kaikkia ideoita sellaisessa voisi olla. Samoin korjausompelu ja vanhasta jotain ihan muuta - ompelu. Kaavojen sovittaminen ei välttämättä niinkään kiinnosta, se on niin työlästä, että jos kaava ei toimi, hankin mieluummin uuden. Vaatteet ja asusteet mutta myös muut harrasteompeluaskarteluideat kelpaa.
Kommentit (8)
No en alua perustaa mitään putiikkia, haluan harrastella itsekseni. Tarkoitus on entoutua ja unohtsw työmurheet, ei hankkia lisää sellaisia.
Mitä kaikkea haluaisit tehdä nimenomaan ilman kaavaa? Oletko etsimässä ideoita vai opettelemassa itse ompelutaitoa?
En osaa suositella videoita kun en niitä seuraa. Mutta kannattaa muistaa, että täysin ilman kaavoja toimiminen ei koskaan anna täsmällistä lopputulosta.
Kun on paljon ommellut, oppii kyllä itse muokkaamaan kaavoja mieleisekseen ja piirtämään omiakin kaavoja. Mutta tuntuisi kyllä tosi oudolta leikellä kangasta sinne tänne ja odottaa kunnollista lopputulosta.
No ap kertoo: Olen aikanaan ommellut paljon vaateompelua sekä valmiskaavoilla että itsetehdyillä ja muunnellulla. Nyt on työtilanne kuitenkin sellainen, että en enää jaksa enkä pysty sitoutumaan sellaisiin keskittymistä ja aikaa vaativiin projekteihin. Ne jäövät kesken.
Ja siksi haluaisin nyt tehdä oikeastaan mitä tahansa pientä ja kivaa ja suht lyhyttä projektis. Olen tehnyt pipoja, huiveja, viittojea, kaikenlaisia rasioita ja säilytystaskuja, laukkuja ja kasseja, pieniå kankaasta oomeltuja koruja. Mutta haluaisin siis AIVAN KAIKENLAISIA vinkkejä siitä, että mitä kaikkea melkeinhyödyllistä voisi rentoutuakseen ommella kun aikaa mihinkään isoon ja oikeaan ei ole.
Ja sit toi vanhstajotwinuutta siksi, että kaapit on pullollaan kaikkea vanhaa ja olisi ekologista kun sen voisi käyttää uudelleen
Vierailija kirjoitti:
No ap kertoo: Olen aikanaan ommellut paljon vaateompelua sekä valmiskaavoilla että itsetehdyillä ja muunnellulla. Nyt on työtilanne kuitenkin sellainen, että en enää jaksa enkä pysty sitoutumaan sellaisiin keskittymistä ja aikaa vaativiin projekteihin. Ne jäövät kesken.
Ja siksi haluaisin nyt tehdä oikeastaan mitä tahansa pientä ja kivaa ja suht lyhyttä projektis. Olen tehnyt pipoja, huiveja, viittojea, kaikenlaisia rasioita ja säilytystaskuja, laukkuja ja kasseja, pieniå kankaasta oomeltuja koruja. Mutta haluaisin siis AIVAN KAIKENLAISIA vinkkejä siitä, että mitä kaikkea melkeinhyödyllistä voisi rentoutuakseen ommella kun aikaa mihinkään isoon ja oikeaan ei ole.
Ja sit toi vanhstajotwinuutta siksi, että kaapit on pullollaan kaikkea vanhaa ja olisi ekologista kun sen voisi käyttää uudelleen
Youtubesta löytyy kaikenlaista kun laittaa hakusanoiksi vaikka "repurposing old clothes" tai "upcycling".
Kuulostaa siltä, että haluat perustaa käsityöputiikin kun mahdollisimman nopeaa helposti eikä mitään rajoituksia mitä. Ei kannata, teitä on jo kaksitoista tusinassa.