Vaikka pesisin kotona kainalot saippualla, niin hikeni alkaa haista lähes välittömästi
Siksi käytän deodoranttia kun menen yleisille paikoille.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus pahentaa tuota ongelmaa.
Tietysti rasvakerros on "sisäinen villapaita" mutta kainaloitten liikahikoilu ei johdu siitä. Muistan eräältä mieheltä poistetun hikirauhasia leikkauksella kainaloista, hikoilu oli niin valtavaa. Tästä on 30 vuotta aikaa, ehkä tuollaisia operaatioita tehdään nykyisinkin. Oli helpottunut mies, se jäi mieleeni.
Vierailija kirjoitti:
Puhtaus. Vaatteet.
Luonnonkuitua. Hajustamattomat pesuaineet. Ajellut kainalot haisee eniten.Syötkö paljon raakaa sipulia? Se puskee ulos?
Joillakin hiki haisee pistävästi samalta kuin sipuli. Ei johdu sipulin syömisestä vaan kainaloiden mikrobeista.
Vierailija kirjoitti:
Laita antiperspiranttia 72h ja kuivaa paperilla. Ota varmasti puhdas paita. Vaihda paitoja päivittäin ja kuivaa paperilla, lisää joskus antiperspiranttia. Pelkkä deodorantti ei riitä. Paitsi jos pelkäät että kemikaali tai metallia imeytyy. -Entä sisäpuolelle kiinnitettävä raikastusosa joka vie hikeä, Aasiassa on jotain tällaisia ehkä täälläkin. Kysy lääkäriltä jos mikään ei auta hikoiluun.
ja paitoja kannattaa pestä säännöllisesti( ei joka kerta) 60c vaikka ohje mitä väittäisi, puuvillapaidat kyllä kestää sen. Samoin alusvaatteiden ja sukkien osalta.
Kotonako sitten löyhkäät luomusti? Mitvit? Hyi saatana.
Upeaa, osaat asian, joka opetetaan murrosikää lähestyville kersoille. Osaatko pyllynkin pestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita antiperspiranttia 72h ja kuivaa paperilla. Ota varmasti puhdas paita. Vaihda paitoja päivittäin ja kuivaa paperilla, lisää joskus antiperspiranttia. Pelkkä deodorantti ei riitä. Paitsi jos pelkäät että kemikaali tai metallia imeytyy. -Entä sisäpuolelle kiinnitettävä raikastusosa joka vie hikeä, Aasiassa on jotain tällaisia ehkä täälläkin. Kysy lääkäriltä jos mikään ei auta hikoiluun.
ja paitoja kannattaa pestä säännöllisesti( ei joka kerta) 60c vaikka ohje mitä väittäisi, puuvillapaidat kyllä kestää sen. Samoin alusvaatteiden ja sukkien osalta.
Kyllä polyesterkin kestää oikeasti kuudenkympin pesun. Jos on niin jääräpää, että paidat pitää pestä muka neljässäkympissä aina, voi sitten olla niin valveutunut, jotta hommaa hikilaput käyttöönsä. Tuolla tekee palveluksen kanssakulkijoillekin, ei aina lemua revonsyötille.
Vierailija kirjoitti:
Väärä ratkaisu. Syy haisemiseesi: siellä iholla on mikrobikantaa joka tuottaa se hajun. Oikea ratkaisu: pese ne kainalot kerran kunnolla käsidesillä. Tämä ratkaisee ongelman pitkäksi aikaa etkä tarvi kalliita, haisevia epäterveellisiä deodorantteja.
Eihän tuo itse hien virtaamiseen auta mitään, pölkkypää. Sitähän tulee joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Ostat kaupasta ihan tavallisen palasaippuan(muukin varmaan käy), hinkkaat kainalot sienellä joka kerta, et käytä sitä samaa t-paitaa pesemättä 2 viikkoa putkeen ja suihkun jälkeen kun laitat dödöö niin anna sen KUIVUA, ihan olet vaikka sohvalla kainalot paljaana kunnes dödö kuivuu, vasta sitten paita. Antipesperantti varmaan paras mutta itsellä toimii noi 48h perus kamat ihan ok.
Öh, ne "48h perus kamat" marketissa on antiperspirantteja.
Ostin joskus apteekista jotain voidetta kainaloihin, hikoilu väheni ratkaisevasti. En muista nimeä. Sitä ennen kainalot aina märkinä. Tietty puuvillapaita aina ihoa vasten, siihen aikaan en käyttänyt aluspaitaa.
Vierailija kirjoitti:
Ostin joskus apteekista jotain voidetta kainaloihin, hikoilu väheni ratkaisevasti. En muista nimeä. Sitä ennen kainalot aina märkinä. Tietty puuvillapaita aina ihoa vasten, siihen aikaan en käyttänyt aluspaitaa.
Bats?
Vierailija kirjoitti:
Nyt haisulit ostamaan antiperspiranttia hop hop. Vaikkei itse haistaisi niin muut haistaa.
Nykyään on hajusteiden käyttö kielletty. Kaikenmaailman "allergikot" ja "erityisherkät" alkaa heti kirkumaan jos käytät vaikka vain miedostikin hajustettua dödöä.
Vierailija kirjoitti:
Käsidesiä tai alkoholipitoista muuta (esim. Desinfektol) kainaloon, kuivuminen, kotioloissa pärjää näin ilman dödöä. Ihmisten ilmoille kun lähtee niin ihan vaan pesu suihkussa lactolinella ja perään antiperspiranttia. En halua käyttää alumiinidödöä koko ajan kun kainalot alkaneet ärtyä niistä 30v käytön jälkeen.
Mulla sama juttu. Tulee hirveän helposti ihottumaa kainaloihin, eikä voi laittaa mitään dödöjä sinne, kun ne kutittaa ihan järkyttävästi.
On vaan pestävä niitä kainaloita usein ja kuivattava hyvin ja käytettävä talkkia. Tosin inhoan sen hajua, joten perunajauhot ajaa saman asian.
Olen joutunut laittamaan sinne jopa kortisonivoidetta joskus, kun kutinalta ja polttelulta ei saa nukutuksi. Locoid on hyvä, mutta sitä saa vain reseptillä. Mikään mieto hydrokortison tai vastaava ei aiheuta kuin lisää harmia.
Iän myötä kainalohikoilu on vähentynyt, vaikka se onkin tietysti laiha lohtu nuoremmille.
Nuorena mulla haisi jalkahiki, ei kainalot. Sitten se jossain vaiheessa kääntyi toisinpäin. Ja nyt alkaa molemmat riesat hellittää.
Tilalle on sitten tullut uusi riesa: päänahan hikoilu. Sitä minulle ole ennen ollut oikein ollenkaan, olen aina ollut sellainen kuivapää.
On tää vanheneminen kummallista.
Sinähän sen tiedät.