Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikka pesisin kotona kainalot saippualla, niin hikeni alkaa haista lähes välittömästi

Vierailija
15.09.2023 |

Siksi käytän deodoranttia kun menen yleisille paikoille.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä putsaan kainalot aika ajoin käsidesillä. Auttaa. 

Vierailija
22/53 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkugeeliä? Kuiva kainalo vai liikaa kosteutusta saippuan ainesosissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittävää aikaa 12-vuotiaalle

Vierailija
24/53 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ihonkuorinta-ainetta jos laittaisi kainaloihin.

Vierailija
25/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt haisulit ostamaan antiperspiranttia hop hop. Vaikkei itse haistaisi niin muut haistaa.

Osta apteekista tehokas aine. Toimii. Ajele kainalokarvat.

Vierailija
26/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetan olla puolestani hikoilematta niin en haise.

Vierailija
27/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että monen hienhajua lisää just toi saippua. Yleisimmät pesuaineet ovat ph:ltaan emäksisiä, kun taas iho on hapan. Kun pesee ihoa toistuvasti emäksisellä aineella, ihon bakteerikanta muuttuu vääränlaiseksi. Suosittelen pesuainetta, jonka ph on hapan. Näitä saa ihan tavallisista marketeistakin. Toki ei se hienhaju välttämättä kokonaan tähän lopu, mutta vähenee. Paidat kannattaa pestä 60 asteessa.

Vierailija
28/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käyttää ns palasaippuaa, pesee hienhaju paremmin. Lisäksi karvat kannattaa sheivata, hienhaju jää niihin.

Se hienhaju johtuu bakteereista. Itse sheivaan niin usein, että kainalot pysyy sileänä. Sitten pesen palasaippualla kainalot pariin kertaan

Sen jälkeen kuivaan kainalot hyvin. Sitten pyyhin kainalot aökoholipitoisella aineella, ja annan kuivua. Sitten antiperspirantti. Ei haise kainalot.

😅 Miksi et vain pyyhi viinalla niitä kainaloitasi, ei tarvitsisi tuollaista älytöntä neliosaista hajunestorutiinia.

Vierailija
29/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsidesiä tai alkoholipitoista muuta (esim. Desinfektol) kainaloon, kuivuminen, kotioloissa pärjää näin ilman dödöä. Ihmisten ilmoille kun lähtee niin ihan vaan pesu suihkussa lactolinella ja perään antiperspiranttia. En halua käyttää alumiinidödöä koko ajan kun kainalot alkaneet ärtyä niistä 30v käytön jälkeen.

Vierailija
30/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla  vasen kainalo valuttaa hikeä ja lemuaa pahalle, kuin mädäntynyt sipuli tms.    Mistähän tämä johtuu?  En ole huomannut eroa ajelenko kainaloita tai annanko karvojen kasvaa. Oikea kainalo on normaali eikä haise oudolle 

Vierailija
31/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, saa bussissa paremmin tilaa.

Vierailija
32/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pese saippualla, äläkä käytä deodoranttia. Pese pelkällä vedellä ja anna niiden kuivua kunnolla ennen kuin lisäät antiperspiranttia. 

Vierailija
33/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita antiperspiranttia 72h ja kuivaa paperilla. Ota varmasti puhdas paita. Vaihda paitoja päivittäin ja kuivaa paperilla, lisää joskus antiperspiranttia. Pelkkä deodorantti ei riitä. Paitsi jos pelkäät että kemikaali tai metallia imeytyy. -Entä sisäpuolelle kiinnitettävä raikastusosa joka vie hikeä, Aasiassa on jotain tällaisia ehkä täälläkin. Kysy lääkäriltä jos mikään ei auta hikoiluun.

Jos on liikahikoilu lääkärin toteamana niin siihen on sellainen sähköhoitolaite ( ei ole vitsi) tai sitten lääkitys. Mun lapsella on tämä, ton laitteen sai sairaalasta lainaan. Ei vaan teini jaksanut sen laitteen kanssa joka päivä puljata. Liikahikoilun huomaa sitten muutenkin kuin kainaloista, esim kämmenet aina märät.

Vierailija
34/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla  vasen kainalo valuttaa hikeä ja lemuaa pahalle, kuin mädäntynyt sipuli tms.    Mistähän tämä johtuu?  En ole huomannut eroa ajelenko kainaloita tai annanko karvojen kasvaa. Oikea kainalo on normaali eikä haise oudolle 

Onko siellä joku tulehdus tai sieni-infektio? Luulisi, että molemmat kainalot toimisi samoin.

Vierailija
35/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat kaupasta ihan tavallisen palasaippuan(muukin varmaan käy), hinkkaat kainalot sienellä joka kerta, et käytä sitä samaa t-paitaa pesemättä 2 viikkoa putkeen ja suihkun jälkeen kun laitat dödöö niin anna sen KUIVUA, ihan olet vaikka sohvalla kainalot paljaana kunnes dödö kuivuu, vasta sitten paita. Antipesperantti varmaan paras mutta itsellä toimii noi 48h perus kamat ihan ok. 

Vierailija
36/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin heti murrosiän alettua hikoilla kainaloista voimakkaasti, hiki haisi voimakkaasti. Käytin yöksi vaikuttamaan jätettäviä antiperspiranttivoiteita, samaa paitaa ei voinut käyttää kahtena peräkkäisenä päivänä koska hiki kuitenkin puski läpi. Hikoilu on seurannut minua koko elämäni ajan, olisi pitänyt aikoinaan kääntyä lääkärin puoleen. Ihon mikrobit ovat eri ihmisillä yksilölliset, siitä syystä hikeni haisee sipulilta jos en käytä kainaloihin antiperspiranttia. Kiusallistahan tämä on ollut ja vaatinut opettelua, etten olisi haisuli. 

Vierailija
37/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sitä deororanttia jossa on merkinta 72h

Vierailija
38/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä ratkaisu. Syy haisemiseesi: siellä iholla on mikrobikantaa joka tuottaa se hajun. Oikea ratkaisu: pese ne kainalot kerran kunnolla käsidesillä. Tämä ratkaisee ongelman pitkäksi aikaa etkä tarvi kalliita, haisevia epäterveellisiä deodorantteja.

Vierailija
39/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus pahentaa tuota ongelmaa.

Vierailija
40/53 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöty ruoka haisee myös. Paljon eineksiä syövät lemuaa.

Etikalla kannattaa yrittää tappaa kainaloista bakteeri. Muista kastella pumpuli, muuten voi kirvellä. Sen jälkeen saippuapesu ennen dödöä.

Lisäksi itse olen huomannut, että halvoissa saippuoissa ei ole peseviä tensidejä tarpeeksi. Palasaippuat kuivattaa eikä toimi itsellä kainalossa.

Esimerkiksi Dove on laadukkaampi kuin Palmolive.

Ihan deaifiointiaineella voi vedellä