Mihin maahan muuttaisit, jos saisit itse valita
Jos sinulla ei olisi pulaa rahasta vaan voisit ihan vapaasti valita missä asua, niin minne maahan muuttaisit ja miksi.
Kommentit (30)
USA, kyllähän tuolla massimies saa mieleisensä elämän jossain mukavalla sijainnilla. Toinen olisi Meksiko, sama juttu, rahalla saa ja löytyy hienoja mukavan ilmaston paikkoja ilman huumejengiläisiä.
Ruotsi, Norja tai Tanska. Koska ovat oikeasti länsimaita.
En halua muuttaa Suomesta mihinkään.
Jollekin Kreikan pikku saarelle. Tai Islantiin.
Uuteen Seelantiin, mutta kun olen nainen, niin siellä on kyllä yks hölmö juttu eli on kellonaikoja, jolloin vain miehet (!!!!) saa mennä pubiin
Kreikkaan. Totuus on kuitenkin se, että kielen kanssa tulisi ongelmia.
Joutuisin raharuhtinaanakin valitsemaan maan, jonka kieltä osaan sujuvasti. Ruotsi - ei kiitos. Englantia puhuvista maista voidin harkita Iso-Britanniaa, jossa olen asunutkin.
Vierailija kirjoitti:
Uuteen Seelantiin, mutta kun olen nainen, niin siellä on kyllä yks hölmö juttu eli on kellonaikoja, jolloin vain miehet (!!!!) saa mennä pubiin
Mitä ihmettä sekoilet...?
Aussit vois olla melko mukava. Englannin kielinen eli pärjää peruskoulu pohjalta, suht hyvä länsimainen kulttuuri, rikas valtio, aina kesä ja lämmin, aurinkoa niin mieli virkeä.
Espanja, osaan jo jotenkin kieltä ja siellä on mukavan lämmintä. Kun menee tarpeeksi etelään, eli jonnekin Kanarian saarista. La Palmalle en ehkä menisi, kun se saattaa haljeta kahtia. Silloin toki ollaan kusessa muillakin saarilla.
Venäjälle johonkin kauniiseen kaupunkiin kuten pietariin tai sitten omskiin taikka samaraan.
Japani tai Etelä-Korea.
Syyt: kauniit naiset, turvallisuus, kulttuuri, ruoka, ilmasto.
Ei väliä kunhan siinä maassa on paremmat ihmiset kuin suomessa,kevyempi verotus kuin suomessa ja parempi ostovoima kuin suomessa.
Eli varmaan 90% maailman maista kävisi.
Pohjois Italiaan Sveitsin rajalle. Tai Monacoon.
Joku isämmaamtoivo alapeukuttanu kaikki viestit :D
Vierailija kirjoitti:
Ausseissa on inhoja ötököitä.
Yllättävän vähän niihin kyllä törmää. Asuin nuoruudessani vuoden siellä. Näin koko aikana vain kaksi hämähäkkiä, enkä yhtään käärmettä vaikka työskentelin useampaan otteeseen maaseudulla hedelmänpoimijana. Jos rahaa olisi niin Sydney ja Melbourne olisi aika korkealla listallani paikoista joihin voisi muuttaa.
Italiaan, 2. koti on jo siellä.
Toinen vaihtoehto Dominikaaninen tasavalta. Pidän sen ilmastosta ja kalaruuista. Rantaelämää