Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huippurikkaiden ökytalojen karseat osoitteet: Ala-Lemu lemulahti, Viimeinen ropo?

Vierailija
15.09.2023 |

Maksaisitko päälle 3 miljoonaa asuaksesi luksustalossa, jonka osoite on Lemunlahti, Ala-Lemu?

https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/kaarina/17458898

Tai lähes 3 miljoonaa talosta, jonka osoite on Viimeinen Ropo?

https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/turku/17411503

En minä ainakaan haluaisi ajatella ikäviä haisuja, tai köyhyyttä luksustalossani!

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeita kohteita molemmat -kyllä kelpaisi.

Kiinnostaa muuten ihan sikana mitä mieltä joku olisi kotini osoitteesta.... :D

Vierailija
22/51 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Upeita kohteita molemmat -kyllä kelpaisi.

Kiinnostaa muuten ihan sikana mitä mieltä joku olisi kotini osoitteesta.... :D

Sua ei itseäsi yhtään haittaa?

Muualla maailmassa rikkaiden taloilla on hienot ja arvokkaat nimet, mansion, manor, yms. Suomessa vaatimattomasti luksustalo on nimetty Viimeinen Ropo. 🤭

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään ihmettelen miksi kaduille ja muille paikoille annetaan rumia nimiä. Miksei kaikki voi olla jotain Kissankellonkujia tai Auringonpaisteenpolkuja.

Vierailija
24/51 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat perinteikkäitä nimiä, eikös av:lla aina kerrota yläluokan arvostavan perinteitä? Tosin ei minua nuo osoitteet haittaisi, vaikken yläluokkaa olekaan.

Vierailija
25/51 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään ihmettelen miksi kaduille ja muille paikoille annetaan rumia nimiä. Miksei kaikki voi olla jotain Kissankellonkujia tai Auringonpaisteenpolkuja.

Samaa ihmettelen, kukaan ei halua asua jossain kadulla, jonka nimestä tulee epämiellyttävä fiilis.

Vierailija
26/51 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala-Lemu on kyllä törkeä.

Sanos muuta!

Mikä loukkaus ja nolaus asukkaiden lisäksi koko Suomen kansalle.

Että pitääkin tuollaisia olla...

Mitähän ne ulkomaillakin ajattelee😆

Vierailija
27/51 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa on 90-luvulla rakennettu taloyhtiö nimeltä  Siperian korpi. Se on Eestinmäessä. Luulen että nimi entisenä    karkoituspaikkana on jo muutettu. Mitä ihmettä on nimitoimikunnalla    on    liikkunut   päässään. Urheilutien uusi nimi oli Pattistentie. Mutta se haluttiin muuttaa Madetieksi,  joka on Haukilahdessa. Miksi     pitäisi olla joku oikein ruma nimi. Espoossa sellaista   ilkeiyä harrastetaan. Esim. Örkkiniitty.

Vierailija
28/51 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoossa on 90-luvulla rakennettu taloyhtiö nimeltä  Siperian korpi. Se on Eestinmäessä. Luulen että nimi entisenä    karkoituspaikkana on jo muutettu. Mitä ihmettä on nimitoimikunnalla    on    liikkunut   päässään. Urheilutien uusi nimi oli Pattistentie. Mutta se haluttiin muuttaa Madetieksi,  joka on Haukilahdessa. Miksi     pitäisi olla joku oikein ruma nimi. Espoossa sellaista   ilkeiyä harrastetaan. Esim. Örkkiniitty.

Pattistentie, Örkkiniitty? 😂

Mitä seuraavaksi? Klamydiankuja? Paisekatu?

Vierailija
29/51 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Örkkiniitty olisi ihana osoite. Miksi kaikkien nimien pitäisi olla jotain tylsää sanahelinää? Espoossa paikannimet haetaan historiasta. Kannattaa muuten tutustua karttaan Hevonkack ja muita alatyylisiä paikannimiä. Suomessa on aina osattu.

Vierailija
30/51 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Örkkiniitty olisi ihana osoite. Miksi kaikkien nimien pitäisi olla jotain tylsää sanahelinää? Espoossa paikannimet haetaan historiasta. Kannattaa muuten tutustua karttaan Hevonkack ja muita alatyylisiä paikannimiä. Suomessa on aina osattu.

Onhan se hauskaa, kun joku muu asuu jossain Hevosenkakkakadulla, mutta asuisitko itse?

Varmasti loputon hihittelyn aihe työpaikan kahvihuoneessa.

Vierailija
31/51 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hauskaa, kun joku muu asuu jossain Hevosenkakkakadulla, mutta asuisitko itse?

Varmasti loputon hihittelyn aihe työpaikan kahvihuoneessa.

No eikös se ole mukavaa jos ihmisiä naurattaa? Itseä ei kyllä haittaisi.

Vierailija
32/51 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippurikkaista en tiiö, mutta kyllä mulla on kerran jäänyt muuttamatta yhteen vuokra-asuntoon, kun sen kadun nimi oli niin kamala.

Vierailija
33/51 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huippurikkaista en tiiö, mutta kyllä mulla on kerran jäänyt muuttamatta yhteen vuokra-asuntoon, kun sen kadun nimi oli niin kamala.

No mikä se oli? Täytyy kyllä sanoa, että vaikka ja erityisesti, jos itselläni olisi 3 miljoonaa heittää taloon, en ehkä haluaisi taloa, jonka osoite viittaa hajuihin ja löyhkään. Jos siis muitakin vaihtoehtoja olisi.

Vierailija
34/51 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheasti siivottavaa ja pestäviä ikkunoita ja lasiseiniä. Käytännössä pakko palkata siivooja ja ikkunanpesijät. Muuten ei muuta kerkeä tekemään.

Eiköhän noilla liene varaa siivoojiin ja muuhunkin henkilökuntaan...

Tuohon varmaan perustuu se, että mitä enemmän rahaa ja omaisuutta on, sitä enemmän sitä myös menee. Isojen talojen ja pihapiirien ylläpito on kallista.

Vierailija
35/51 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala-Lemu on kyllä törkeä.

Mene pesulle.

Vierailija
36/51 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä se oli? Täytyy kyllä sanoa, että vaikka ja erityisesti, jos itselläni olisi 3 miljoonaa heittää taloon, en ehkä haluaisi taloa, jonka osoite viittaa hajuihin ja löyhkään. Jos siis muitakin vaihtoehtoja olisi.

Minä valitsen kyllä asunnon ihan muilla perusteilla kuin kadunnimet, mutta aloituksessa mainituthan ovat ihan hupaisia ja saattaisivat olla jopa plussaa.

Vierailija
37/51 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauheasti siivottavaa ja pestäviä ikkunoita ja lasiseiniä. Käytännössä pakko palkata siivooja ja ikkunanpesijät. Muuten ei muuta kerkeä tekemään.

Tuohon varmaan perustuu se, että mitä enemmän rahaa ja omaisuutta on, sitä enemmän sitä myös menee. Isojen talojen ja pihapiirien ylläpito on kallista.

Hieno tuo Ala-Lemun talo. Ihanaa kun on paljon tilaa ja isot ikkunat veden äärellä, kelpais kyllä mulle. Realismia omalla kohdallani kuitenkin on rivitalokolmio.

Vierailija
38/51 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkotini tiennimi aiheutti jatkuvaa hankaluutta. Kun sen kerroin, niin jouduin aina luettelemaan kirjaimet yksitellen. :D

Posti tuli silloin kyllä perille, mutta kadunnimi oli harvoin oikein. Oli Koplastintietä, Kappalastientietä jne.

Ihan ymmärrettävää. Kaplas on ja oli jo silloinkin monelle sangen tuntematon sana. :D

Vierailija
39/51 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno tuo Ala-Lemun talo. Ihanaa kun on paljon tilaa ja isot ikkunat veden äärellä, kelpais kyllä mulle. Realismia omalla kohdallani kuitenkin on rivitalokolmio.

Mihin sinä niitä suuria ikkunoita tarvitset? Menet vain ulos ja näet kauniin maailman ilman karmeja. Voit mennä veden ääreen, kallioille, ihastella kaunista taivasta, kulkea metsissä jne.

Itselläni on rivitalokaksio. Vaikka olisin rikkaampi, niin tuntuisi oudolta sellainen ajatus, että kaikki pitäisi tuoda kotiin, vaikka maailman kauneus on muutaman askeleen päässä.

Tähtitaivaskin näyttää ja tuntuu paremmalta, kun sitä katselee ulkona. Siihen ei tarvitse rahaa, hienoja taloja eikä suuria ikkunoita.

Vierailija
40/51 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sinä niitä suuria ikkunoita tarvitset? Menet vain ulos ja näet kauniin maailman ilman karmeja. Voit mennä veden ääreen, kallioille, ihastella kaunista taivasta, kulkea metsissä jne.

Itselläni on rivitalokaksio. Vaikka olisin rikkaampi, niin tuntuisi oudolta sellainen ajatus, että kaikki pitäisi tuoda kotiin, vaikka maailman kauneus on muutaman askeleen päässä.

Tähtitaivaskin näyttää ja tuntuu paremmalta, kun sitä katselee ulkona. Siihen ei tarvitse rahaa, hienoja taloja eikä suuria ikkunoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi