Olen omasta halustani työtön ja viihdyn näin
Kela maksaa vuokran, sähkön, reseptilääkkeet, silmälasit. Tukia tipahtaa joka kk n. 1400e yhteensä. Lisäksi sukulaiset lahjoittivat sen verran tavaroita et sain asunnon sisustettua. Kuitenkin kusetin kuntaa ettei ollut mitään mööpeleitä, ei pesukonetta jne., eli sain ekstramassia heiltä 600e. Sitten käytän aina hyväkseni ruokajonoa, ja välillä pöllin kaupasta kahvia sen korkean hinnan takia (en jaksa juoda mitää pirkka shaibaa). Kasvatan omat budit ja välillä myyn et tekee voittoa. Mulla on itse asiassa yks nettiduuni jota teen puoliaikaisesti, eli saan siitä n.600 egee nettona joka kk, palkka menee mun ulkomaiselle tilille johon voivoi kelalla ei mitään asiaa kun eivät ole tietoisia sen olemassaolosta.
Niin ettäs miksi tässä pitäis mennä johonki pascaduuniin ansaitsemaan 1590e nettona, kun näillä säädöillä nettoan 2000e tai enemmän, säästöönkin jää mazzii! Kohta lähen thaikkuihi puoleks vuodex, hyvin ne tuet tännekin rullaa kunhan vaan muistaa tsekata työkkärin vaatimukset kerran viikossa!
Kommentit (57)
Sunlaiset elämäntapaintiaanit on vastenmielisiä. Me töissäkäyvät ihmiset maksetaan sun elämä, ei se ole mikään mystinen kela tai yhteiskunta, vaan me veronmaksajat. Olet paskakasa.
Ja aloitus on oikeiston trollitehtaan tyhmä provo!!
Oikeasti köyhyydessä ei ole mitään hauskaa.
Ei mitään
Nada
Nil
Nichts
tätönen 23
Tämä luultavasti ja helposti provo. Mutta tämä tilanne valitettavan totta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Tyhmä paljon töitä tekee, viisas selviää vähemmällä.
Viisas elää muiden rahoilla.
Ap on työttömiä mustamaalaava oikeistokiero.
oon 34v enkä ole päivääkään töitä tehnyt.jotai höpö höpö kursseja oon käyny ettei tuet lähde
Vierailija kirjoitti:
ime sykkivää
ei sulla syki kun ei nousekkaan, tuhcamouna
työttömät ei minun pilluu saa.duunari saa ku kauniisti pyytää
Vierailija kirjoitti:
työttömät ei minun pilluu saa.duunari saa ku kauniisti pyytää
No työtön kusettaa olevansa duunari, helppoa
Työttömät ovat fiksuja ja omatoimisia.
Vierailija kirjoitti:
On ihan ok olla ideologisesti työtön kunhan teet sen omalla rahallasi etkä oikeiden veronmaksajien rahoilla (joita on valitettavan vähän eli lähinnä vientiteollisuudessa työskentelevät).
Aivan yhtä ok on käyttää tukivaihtoehtoa
tätönen23 kirjoitti:
Ja aloitus on oikeiston trollitehtaan tyhmä provo!!
Oikeasti köyhyydessä ei ole mitään hauskaa.Ei mitään
Nada
Nil
Nichts
Vaikuttaako aloittaja mielestäsi köyhältä?
Sieltä on tulossa aika kylmää kyytiä uuden hallituksen myötä, varsinkin jos työttömyysturvaan lisäksi saat toimeentulotukea.
Nythän oli korona-, energia- ja sotakriisin takia tehty aikamoisia helpotuksia edellisen hallituksen kaudella. Mutta niille saa kyllä nopeasti heittää hyvästit tulevaisuudessa.
Ja tämä tulee tapahtumaan aika pian.
Kokoomustrollit ne jaksaa vain suoltaa näitä samoja aloituksia joka päivä. Hieman vain numerot muuttuu tarinasta riippuen.
Ja työssäkäyvät menee heti lankaan ja alkaa huutamaan. Onko hauskaa trollailla?
Mun on pakko jäädä työttömäksi kun asumistuki lähtee muuten pois.
Mulla menee koko palkka vuokraan.
Jos haluan myös syödä jotain, on pakko jäädä työttömäksi. Valitukset voi osoittaa suoraan hallitukselle. Minä en ole vastuussa heidän päätöksistään.