Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen omasta halustani työtön ja viihdyn näin

Vierailija
15.09.2023 |

Kela maksaa vuokran, sähkön, reseptilääkkeet, silmälasit. Tukia tipahtaa joka kk n. 1400e yhteensä. Lisäksi sukulaiset lahjoittivat sen verran tavaroita et sain asunnon sisustettua. Kuitenkin kusetin kuntaa ettei ollut mitään mööpeleitä, ei pesukonetta jne., eli sain ekstramassia heiltä 600e. Sitten käytän aina hyväkseni ruokajonoa, ja välillä pöllin kaupasta kahvia sen korkean hinnan takia (en jaksa juoda mitää pirkka shaibaa). Kasvatan omat budit ja välillä myyn et tekee voittoa. Mulla on itse asiassa yks nettiduuni jota teen puoliaikaisesti, eli saan siitä n.600 egee nettona joka kk, palkka menee mun ulkomaiselle tilille johon voivoi kelalla ei mitään asiaa kun eivät ole tietoisia sen olemassaolosta.

Niin ettäs miksi tässä pitäis mennä johonki pascaduuniin ansaitsemaan 1590e nettona, kun näillä säädöillä nettoan 2000e tai enemmän, säästöönkin jää mazzii! Kohta lähen thaikkuihi puoleks vuodex, hyvin ne tuet tännekin rullaa kunhan vaan muistaa tsekata työkkärin vaatimukset kerran viikossa!

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt oli provo, mutta ikävä kyllä tällaisia ihmisiä on ihan liikaa

Jotka:

"Tukia tipahtaa joka kk n. 1400e yhteensä"

Joo, totta kai on!

Pitkätakkiset, hakekaa toi pois!

Vierailija
22/57 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kela veti mua perseeseen piu pau

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotka:

Joo, totta kai on!

Kyllähä tuet on tuota luokkaa jos asuu pääkaupunkiseudulla ja saa asumis, työmarkkina ja toimeentulotukea.

Vierailija
24/57 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotka:

Joo, totta kai on!

Kyllähä tuet on tuota luokkaa jos asuu pääkaupunkiseudulla ja saa asumis, työmarkkina ja toimeentulotukea.

Ei ole. Yrität aina valehdella tätä samaa, Hönö!

Vierailija
25/57 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskuntaa ei ole, jos työtä ei tehdä.

Siksi kunkin olisi hyvä koulutuksenkin kautta pyrkiä hyviin työllistymismahdollisuuksiin. On kapeakatseista ajatella, että työnteko ei ole tärkeää ja pysytellä työkykyisenä itseään kuitenkin pitäen omasta halustaan työttömänä sitä ylivertaisena ratkaisuna korostaen. Ehkä kyse on sopeutumiskyvyttömyydestä tai oppimisvaikeuksista, joihin henkilö ei ole saanut apua.

Tällaista valintaa ei ole mielestäni erityisen arvostettavaa korostaa - mieluummin se tulisi pitää omana tietonaan ja miettiä ehkä uudelleen, onko kaikki kuitenkaan ihan niin hienosti.

Vierailija
26/57 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotka:

Joo, totta kai on!

1300€/kk on minun tuet Helsingissä + 50€/kk sähkölasku maksetaan + kotivakuutus + lääkkeet

eri

Vierailija
27/57 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskuntaa ei ole, jos työtä ei tehdä.

Siksi kunkin olisi hyvä koulutuksenkin kautta pyrkiä hyviin työllistymismahdollisuuksiin. On kapeakatseista ajatella, että työnteko ei ole tärkeää ja pysytellä työkykyisenä itseään kuitenkin pitäen omasta halustaan työttömänä sitä ylivertaisena ratkaisuna korostaen. Ehkä kyse on sopeutumiskyvyttömyydestä tai oppimisvaikeuksista, joihin henkilö ei ole saanut apua.

Tällaista valintaa ei ole mielestäni erityisen arvostettavaa korostaa - mieluummin se tulisi pitää omana tietonaan ja miettiä ehkä uudelleen, onko kaikki kuitenkaan ihan niin hienosti.

Mitä ihmeen työfetisismi sulla on? Totta kai yhteiskunnan voi rakentaa niin, ettei työtä tehdä!

Vierailija
28/57 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai saakeli ootsä työtön .vähäks oon kade.saat asuu kerrostalos ja olla perseauki

Vierailija
29/57 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotka:

Joo, totta kai on!

1300€/kk on minun tuet Helsingissä + 50€/kk sähkölasku maksetaan + kotivakuutus + lääkkeet

eri

Höpöhöpö!

Vierailija
30/57 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotka:

Joo, totta kai on!

eri

Höpöhöpö!

Katso tuosta

https://imgur.com/a/5eUhnTh

Vierailija
31/57 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just jään ansiosidonnaiselle

Ei mitään kiirettä ettiä uusia töitä

Niitä kyll olis tarjolla vaikka kuinka paljon, mutt lomailen ny ainaki puol vuotta

Vierailija
32/57 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian on robotit ja tekoäly tekemässä ihan kaikki työt, kukaan ei omista mitään ja on one world govrvement ja yx valuutta.

Vierailija
33/57 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta halusta voi olla työtön, mutta olkoon sitten myös nostamatta tukia. Jos on perintöä, pääomatuloa tai joku läheinen elättää, niin anna mennä vaan. Jos otat yhteiskunnan rahaa, on sulla myös velvollisuuksia yhteiskunnalle. Ihan vaan siksi, että oot valinnut ottaa avustuksia vastaan.

Vierailija
34/57 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri Orpoko se nyt keksi tällaisen provon?

Vierailija
35/57 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jään kohta työttömäksi. Kelalta en saa mitään, mutta silti on helpompi sanoa, että jään työttömäksi omasta halustani kuin että joudun työttömäksi koska sopimusta ei uusita.

Oma henkinen hyvinvointi pysyy parempana kun selitän itselleni olevani jo loman tarpeessa. Oikeasti olenkin, sillä en ole uskaltanut pitää lainkaa lomaa. Olen pelännyt että sopimusta ei enää koskaan uusita jos uskallan pitää edes lyhyen loman.

Lomaa todellakin aion nyt pitää. Tähän aikaan vuodesta saa onneksi edullisia matkoja vaikka mihin.

Vierailija
36/57 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta halusta voi olla työtön, mutta olkoon sitten myös nostamatta tukia. Jos on perintöä, pääomatuloa tai joku läheinen elättää, niin anna mennä vaan. Jos otat yhteiskunnan rahaa, on sulla myös velvollisuuksia yhteiskunnalle. Ihan vaan siksi, että oot valinnut ottaa avustuksia vastaan.

Olet väärässä.

Ihan jo perustuslain mukaan yhteiskunta on velvollinen maksamaan työttömän elämisen.

Jos vallanpitäjät eivät pysty toteuttamaan velvollisuuttaan työllistymisen edistämisestä ja työn turvaamisesta jokaiselle, on heidän maksettava korvausta niille onnettomille, jotka joutuvat olemaan työttöminä.

Vierailija
37/57 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Työ ei ole elämässä tärkeintä. Työ on pilannu monien ihmisten elämän täysin- Työ tekee ihmisistä ahneita ja sitten ne ostelee kaikkea luotolla ja eivät pysty maksamaan ja se pilaa oman elämän. Kun on työtön ja kuluttaa maltilla niin pärjää elämässä ja ei sairastu masennukseen.

Mun mielestä tälläiset loiset pitäis laittaa pakkotyöhön. Kaivamaan vaikka kanavaa

Vierailija
38/57 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotka:

Joo, totta kai on!

eri

Höpöhöpö!

Katso tuosta

https://imgur.com/a/5eUhnTh

Laita vielä yksi ykkönen sen pienimmän summan alkuun. Sillä saat paremmat someraivot aikaan.

Vierailija
39/57 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön mies kirjoitti:

Työ ei ole elämässä tärkeintä. Työ on pilannu monien ihmisten elämän täysin- Työ tekee ihmisistä ahneita ja sitten ne ostelee kaikkea luotolla ja eivät pysty maksamaan ja se pilaa oman elämän. Kun on työtön ja kuluttaa maltilla niin pärjää elämässä ja ei sairastu masennukseen.

Mun mielestä tälläiset loiset pitäis laittaa pakkotyöhön. Kaivamaan vaikka kanavaa

Mene itse kaivamaan jos se susta on niin tärkeää.

Vierailija
40/57 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutku mulla on niin vaikeaa vassarina ja on mielenterveysongelmia jne, kun Koronaa ja sotaa jne, niin ei vaan pysty mennä töihin. Ja nyt tukia leikataan:( Mä en kestä!