Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meinaako joku juoda jouluruuan kanssa punaviiniä tms?

23.12.2006 |

Aattelin että tekis vähän mieli juoda punaviiniä, jois vaan pienen tilkan? Tänään töissä työkaveri sano, että sille neuvolassa oli sanottu, että voi lasillisen ottaa..silti mietityttää, että uskaltaako?????

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itselläni se periaate etten ota korkillistakaan koskaan odottajana. Ei etes liköörikarkkeja jouluna nautita.

Jokainen tyylillään.

Vierailija
2/14 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin olen tehnyt aina ennenkin ja ei vaivaa omaa tuntoa yhtään. Turvallista rajaa ei tiedetä, mutta se lienee kuitenkin enemmän kuin lasillinen silloin tällöin. Jokainen tekee päätökset itse ja kaikki ratkaisut ovat yhtä oikeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan kanssa otan n. puoli lasia valkkaria. Olen myös ottanut tilkan viiniä niinä parina kertana, kun ollaan käyty ulkona syömässä. Ei ole minun omatuntoani kolkutellut.

Vierailija
4/14 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin pidetään täysin nolla-linjaa, juuri eilen lääkärini sanoi, että yhtään tippaakaan ei saisi nauttia, ei viiniä eikä muuta alkoholia. Onneksi itselläni tämän kanssa ei ole mitään ongelmaa, ei tee yhtään mieli, mutta en kyllä ole kova juomaan viiniä ilman raskauttakaan. Mutta kukin tyylillään, itse vältän kaikki riskit, eipä ainakaan sen takia tarvitse sitten koskaan jossitella.

Vierailija
5/14 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee mieli, ni nappaan varmasti pari kulausta, mutta enpäs ole miettinyt asiaa juurikaan. Meillä saksassa lääkäri sanoi että nauti lasillinen punaviiniä kun viime kerralla valittelin suppareista :)

Vierailija
6/14 |
24.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolantäti sanoi, että ns. sallittu kerta-annos on sama kuin autoilijoille eli sen verran, että voi myös ajaa autolla. Minä aion ottaa ruuan kanssa puolilasillista hyvällä omallatunnolla. Kukin tosiaan tekee tyylillään. Esikoisesta olin täysin nollalinjalla, mutta nyt aion tuon tilkan verran lipsua. Joulusaunaan ostin alkoholittoman oluen ;)

Vierailija
7/14 |
24.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis muutama kulaus,loput lasista juotan miehelle. Näin olen tehnyt kun pari kertaa ravintolassa ollaan käyty

Vierailija
8/14 |
24.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pahemmin edes halunnut maistaa raskausaikana. Tänään maistoin ihan pikkasen punaviiniä ruoan kanssa. :) Kyllähän joissakin euroopan maissa odottavat äidit juovat vähän viiniä ruoan kanssa..

Mammis

Vierailija
9/14 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tuosta nyt kyllä omatunto soimaa sitten yhtään! Vajaasta viinilasillisesta ei kyllä promillet nouse yhtään mihinkään, joten en usko, että voi olla kovin vaarallista.

Kisu ja toukka rv 11+5

Vierailija
10/14 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viinejä. Itse join Jouluna alkoholitonta punkkua, joka käsittääkseni on myös sikiön kannalta ihan ok. Maku ei todellakaan ole sama kuin " oikeissa" viineissä, mutta edes hiukan sinnepäin... Löytyy ruokakaupoista ja on edullista.

Vierailija
11/14 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän aiheen vierestä. Ohjeet muuttuvat kovasti vuosikymmenten saatossa. Omalle äidilleni oli neuvottu raskausaikana konjakkiannoksia ennenaikaisia supistuksia estämään. Ihan terve minusta kuitenkin tuli.

Nykyään ollaan onneksi viisaampia (?) ja ohjeet ovat paljon tiukempia kuin ennen.

Vierailija
12/14 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain neuvolasta huolestuneen neuvola tädin kertoman alkoholin vaikutuksista sikiöön. kun on suositus uudessa oppaassa kuulemma 10 annosta viikossa voi ottaa??? kauhea määrä, ja siitä se oli huolestunut ettei niitä esitteitä voi kellekään jakaa edes, koska joku voi ajatella ettö otanpa 10 annosta kerralla!!

itsellä ei ongelmaa, en juo muutenkaan. jokainen päättää itse,

mutta se pisti omaan korvaan että jopa yksi alkoholi annos on vaarallisempi sikiölle (voi aiheuttaa pysyviä vammoja) kuin raskauden aikainen tupakointi.

mutta näin minulle neuvolassa ihmeteltiin nykyistä sopeutumista asioihin.

mutta hei, älkää nyt alkako sitä alkoholi lipittää liikaa, vaikka kerroin jonkun esitteen suosituksen =)

Vierailija
13/14 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maistuipa hyvälle! ja ei minkäänlaista " morkkista" ole asiasta!! :))

rv 19

Vierailija
14/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus täältä olin lukevinani että joku kirjoitti että Ranskassa naiset juovat viiniä ja alkoholia ja mitään ongelmia ei ole.

No, itse ainakin luin lehdestä ennen joulua, että samaiseen maahan syntyy 6000 alkoholivaurioista lasta vuodessa...

Sen tarkemmin ei asia jäänyt mieleen, miksi olisikaan kun itse en käytä alkoholia, viiniä tai vastaavia aineita.

Tosin liköörikonvehteja tuli muutama maistettua ennen joulua, mutta silloin olin jo viidennellä kuulla.

En välitä vaikka joisittekin, mutta säälin vauvaa jota kannatte...