Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset eivät käy koskaan missään

Vierailija
14.09.2023 |

viihteellä, eivät osallistu pikkujouluihin, yhteisiin tapahtumiin tms. siis eivät käy ikinä missään, edes matkoilla. Ja tunnen monia jotka ovat todella sosiaalisia, eli mistään introverteista tms ei ole kyse. Kotona vaan pönöttävät.

Kommentit (869)

Vierailija
341/869 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi ei tarvitse käydä missään

nuorempana tuntui että oli kuin pakko että pysyi jossain kiinni

mutta nyt ei enää väliä sellaisella

Vierailija
342/869 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikat ylihinnoittelevat tuotteensa ja palvelunsa. Tulee kusetettu maku. Pitäköön ahneutensa. Kun katsoo telkkaa kotona, se on ilmaista. Ja kaupasta litra Rainbow-jäätelöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/869 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauta on teille paras paikka jos mikään ei kiinnosta.

Vierailija
344/869 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi juosta kissanristiäisistä toiseen?

Rahaa ei oo liikaa, eikä kiinnostusta myöskään hengailla puolituttujen kanssa.

Vierailija
345/869 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mä vaan ihmettelen näistä vastauksista, että eivätkö ihmiset oikeasti keksi mitään sellaista tekemistä kodin ulkopuolella, johon ei

a) kuulu alkoholi

b) mene tolkuttomasti rahaa?

Kuulostaa enemmän tylsämielisyydeltä tai kaverien puutteelta, jos kotona nyhvääminen jää ainoaksi vaihtoehdoksi.

Vierailija
346/869 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan viihtyy kotona paremmin.

Joillakin tuntuu olevan periaate, että työkavereiden kanssa ei hengailla vapaalla.

Uskonnolliset syyt voi estää.

Puoliso, lapsen tai eläinten hoito tms. voi estää. 

Vierailija
347/869 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittako sinua ap kun et saa työkavereista bileseuraa vai mistä on kyse?

Matkat ja bileet ovat joillekin sitä oikeaa elämää, joillekin ei.

Vierailija
348/869 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä mä vaan ihmettelen näistä vastauksista, että eivätkö ihmiset oikeasti keksi mitään sellaista tekemistä kodin ulkopuolella, johon ei

a) kuulu alkoholi

Kuulostaa enemmän tylsämielisyydeltä tai kaverien puutteelta, jos kotona nyhvääminen jää ainoaksi vaihtoehdoksi.

Jatkan vielä tähän että oli tuo AP:n aloituskin aika mielikuvitukseton kun pikkujoulut, illanvietto ja matkustelu ainoat mitä keksi. Silti vaan ihmettelen näitä vastauksia. Käykää nyt vaikka edes lenkillä tai kuntosalilla joskus ja ottakaa kaveri mukaan, jos ei yhtään mitään maikkarin tarjontaa mielenkiintosempaa elämässä ole. Kroppa ja pääkoppa kiittää.

Vierailija
349/869 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkainen puoliso. Ei vaan jaksa sitä riitelyä ja mökötystä mitä menoista seuraa. Se on jotain ihan käsittämätöntä pahimmillaan. Aina ajoittain kokeilen ja muistan taas. Sen verran hyvin onnistunut jo manipuloimaan minut että tunnen syyllisyyttä jo ajatuksesta osallistua esim. firman juhliin.

Muuten elämä sen verran seesteistä ja muut asiat toimii, etten ole eroamaankaan lähtenyt. Jos nyt edes pystyisin enää siihenkään...

Vierailija
350/869 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tuo, joka ei käynyt missään ihmisten joukossa. Kävin kyllä omissa harrastuksissa, töissä ja kuntoilemassa, mutta en ihmisten joukossa.

Syy: Ei kiinnostanut 

Myöhemmin joidenkin järkyttävien tapahtumien kautta hakeuduin hoitoon, psykiatri kertoi minulla olleen järkyttävä, traumaattinen lapsuus ja muuta väkivaltaa minua kohtaan. Nyt kun olen saanut toipua tästä, olen huomannut itsessäni muutoksen. Aiemman, erillisenä olemisen sijasta olen huomannut olevani osa yhteiskuntaa ja tunnen rakkautta muita ihmisiä kohtaan - haluan nähdä heitä, kuulla heistä ja jutella heidän kanssaan.

Eli omalla kohdallani syy missään kulkemiseen on ollut halu pysyä erillään muista, koska minua oltiin kohdeltu väärin.

Vierailija
351/869 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauta on teille paras paikka jos mikään ei kiinnosta.

On joo ihan hyvä paikka. Valitettavasti meillä on jonkinlainen itsesuojeluvaisto, joka estää pääsyn pois jollain tekosyyllä.

Vierailija
352/869 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääniyliherkkyys, aistiherkkyys, introverttiys ja sosiaalisen patterin nopea loppuminen. Tarvitsen paljon aikaa palatuakseni ja ihmiset eivät kiinnosta minua niin paljoa, teen työssänikin vain pakollisen (olen aspa).

Se ei silti tarkoita etten kävisi missään, olen kuntosalilla useamman kerran viikossa, käyn lenkillä tai kahvilassa itsekseni. Kaikkia ihmisiä ei kiinnosta teennäinen seura ja esittäminen, miksi pitäisi olla kiinnostunut samoista asioista kuin muut?

Yksi olikin kirjoittanut hyvin ettei introverttiys näy aina päällepäin, ei se näy minullakaan.

Vierailija
353/869 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska aloitus! Missään on todennäköisesti erittäin kapea-alaisesti tulkittu termi tässä yhteydessä.

Ihmisillä on erilaiset mielenkiinnon kohteet: Toiset käy baareissa ja bileissä. Toiset käy oopperassa, teattereissa ja leffoissa. Toiset käy museoissa ja tiedepuistoissa. Toiset remontoi koteja tai rassaa koneita. Toiset neuloo ja askartelee. Toiset ratsastaa hevosella tai kouluttaa koiria. Toiset treenaa tai lenkkeilee. Toiset retkeilee ja vaeltaa. Toiset lukee ja opiskelee. Toiset kerää postimerkkejä tai pelaa netissä. Toiset puuhaa perheen parissa.

Mielenkiinnon kohteet vaihtuu iän myötä. Itsekin tykkäsin bilettää opiskeluaikoina. Nykyään vietän aikaani tosi paljon mieluummin mulle rakkaiden ihmisten ja harrastusten parissa. Joistain asioista kerron ja juttelen töissä, mutta joistain taas en. Eli ne jotka eivät käy missään, viettävät todennäköisesti ihan normaalia monipuolista elämää, mutta eivät jaa samoja mielenkiinnon kohteita sinun kanssasi. Tästä syystä ette ehkä ole edes koskaan jutelleet niistä.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

a) kuulu alkoholi

Mä vähän luulen, että monet vastanneista kuitenkin käyvät töissä, kaupassa, ulkoilemassa, tapaavat välillä ystäviä tai sukulaisia jne. Se, ettei käy baareissa tai yleisötapahtumissa tai matkustele ulkomailla, ei suinkaan tarkoita, ettei koskaan poistuisi asunnostaan. Joillain voi olla vaikka kesämökki ja viettävät viikonloppuja ja lomansa siellä. 

Vierailija
355/869 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikat ylihinnoittelevat tuotteensa ja palvelunsa. Tulee kusetettu maku. Pitäköön ahneutensa. Kun katsoo telkkaa kotona, se on ilmaista. Ja kaupasta litra Rainbow-jäätelöä.

Parasta TVn katselussa on, kun urheilijat hikoilee ja saavat huipputuloja, mutta itse katselee kaiken ilmaiseksi. Ja mitään mainostettuja tuotteita ei osta. Hikoilkaa siat hikoilkaa. Viimeksi seiväskisojen ratkaisuhypyssä käänsin kanavaa juuri kun tökkäsi seipään kuoppaan. TVssä katsoja hallitsee maailmaa.

Vierailija
356/869 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän viestiin tiivistyy hyvin 90% suomalaisten kansanterveydellisistä ongelmista. Diabetes, sydän- ja verisuonitaudit ja mielenterveysongelmat. 

Vierailija
357/869 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi juosta kissanristiäisistä toiseen?

Rahaa ei oo liikaa, eikä kiinnostusta myöskään hengailla puolituttujen kanssa.

Eihän kaikki kodin ulkopuolinen tekeminen ole mitään kissanristiäisiä ja tapahtumia. Voi käydä vaikka teatterissa, taidenäyttelyssä tai ulkona syömässä. Kenenkään kanssa ei tarvitse puhua. Minusta on erikoista, että on noin paljon ihmisiä, joita ei kiinnosta ulkomaailmassa oikein mikään.

Vierailija
358/869 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa käyn. Joskus terveyskeskuksessa ja apteekissa. Yksi sukulainen, jonka luona käyn kun tarvii pari kertaa kuukaudessa. Telkkaria katson ja pelaan nettipelejä. Ikää yli seiskyt ja tää elämä riittää.

Vierailija
359/869 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

a) kuulu alkoholi

Jatkan vielä tähän että oli tuo AP:n aloituskin aika mielikuvitukseton kun pikkujoulut, illanvietto ja matkustelu ainoat mitä keksi. Silti vaan ihmettelen näitä vastauksia. Käykää nyt vaikka edes lenkillä tai kuntosalilla joskus ja ottakaa kaveri mukaan, jos ei yhtään mitään maikkarin tarjontaa mielenkiintosempaa elämässä ole. Kroppa ja pääkoppa kiittää.

Niksi kotona oleminen olisi pelkkää sohvaa ja telkkaria? Sinulla taitaa olla ankea koti.

Vierailija
360/869 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

a) kuulu alkoholi

Minä taas ajattelen, että on mielikuvituksen puutetta ettei kotona osaa muuta kuin "nyhvätä". 

Meillä on 2 harrastehuonetta, jossa kuluu tunti jos toinenkin helposti. Teen käsitöitä, maalaan&piirrän ja puutarhahommia, lemmikit vaativat osansa ja miehellä on harrasteauto. Meillä on upea saunaosasto ja palju terassilla. Käymme mieheni kanssa metsäretkillä, kävellen tai mönkijällä. Matkailemme koti- ja ulkomailla useasti vuodessa. 

Se, ettei viihdy esim. työpaikan pippaloissa, ei tarkoita ettei puuhailisi asioita myös kodin ulkopuolella.

Miksi emme viihtyisi kotonakin hyvin kun se on tehty juuri siten, että siellä viihtyisimme. Tietysti jos koti on ankea niin halusta sitä varmaan keksii paljonkin puuhaa ettei siellä tarvitse viettää aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä