Todella haluaisin värilliset keittiökaapit mutta kaikki varoittaa niistä
Kärjessä vaihtoehdoista tällä hetkellä on tummanpunainen tai tummansininen. Kaikki sanoo että niihin kyllästyy ja että on vaikea jälleenmyyntiä ajatellen :( Pidän väreistä ja valkoiset kaapistot tuntuu niin ankealta.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannustan tekemään mitä haluat! Ystävälläni oli melkein 20v kauniit vihreät kaapit ja vasta tänä keväänä vaihtoivat, mutta ei sentään valkoisiin, vaan ihanan luumun värisiin! Ei kaikki välitä neutraaleista väreistä eikä se kaikkien kotiin sovikaan! Niin paljon kauniita värikkäitä keittiöitä näkee lehdissäkin!
Luumunväriset kaapit kuulostaa ihanilta!
Itse ajattelin jotain tällaisia
https://www.houzz.com/photos/farmhouse-fabulous-bow-nh-farmhouse-kitche…
https://chrissymarieblog.com/wp-content/uploads/2022/06/1020-Home-Blue-…Ap
IHANAT! Mä ehkä tykkään enemmän tosta sinisestä, sehän alkaa oikein elämään erilaisissa valoissa ja tuntuu, että sitä on vähän helpompi raikastaa ja piristää! Jouluna punaista kylkeen ja kesällä eri värisiä kukkia, ihanaa!! Tässähän tulee itsellekin haaveita!
-Sama
Mä taas enemmän kallistun tuon punaisen kannalle tällä hetkellä. Pitää varmaan maalata jotain levyä tms niillä väreillä mitä ajattelen ja mallata miltä näyttää. Joskus kun maalattiin lattioita, meni sävy ihan uusiksi kun näki miltä se näytti siinä tilassa ja valossa. Onneksi tehtiin koepaloja ennen kuin ostettiin iso maalipytty. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ovien vaihtaminen ei ole homma eikä mikään. Kunhan hankkii hyvän rungon joka kestää ja keittiö on tehty järkevän malliseksi niin eihän se mikään ongelma ole.
Niinhän sitä luulisi. Tuli tarve uusia kylppäriin ovet. Tunnettu, pitkään alalla ollut keittiöfirma. Ei ollutkaan ihan helppoa. Ovien koot olivat edelleen samat, mutta vanhat saranat eivät enää sopineetkaan. Oli siis ostettava myös saranat. Hinta 6:lle ovelle saranoineen päivineen oli suolainen. No lopputulos oli kyllä hyvä. Kokemusta myös värillisistä keittiön kaapeista. 10 vuoden kuluttua vihasin niitä jo yli kaiken, mutta niiden kanssa piti elää vielä toinen mokoma. Oli turha lähteä vaihtamaan ovia ja saranoita, koska käytössä oli osoittautunut että keittiössä oli muutama asia, jotka tulevaisuudessa olisi muutettava toimivammaksi. Kärvistely jatkui siis koko keittiön remonttiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Tummansininen on ainakin vaikea pitää siistin näköisenä, kun sormenjäljet yms. näkyvät selvästi. Värien käytössä ei kannata arastella, koska vaaleat ja harmaat kaapinovet näyttävät jo nykyään edellisen trendin edustajille.
...ja 5 vuoden kuluttua värilliset.
Mulla on kirkkaan oranssit keittiönkaapit, rakastan niitä. Myös verhot ovat värikkäät. Pidän väreistä, ja minulle suomalaisten sisustustyyli on liian aneeminen ja beige. En käsitä valkoisia seiniä, kuin sairaalassa. Ja miten muka valkoisiin keittiökaappeihin ei kyllästyisi? Niihinhän vasta kyllästyy! Kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tummansininen on ainakin vaikea pitää siistin näköisenä, kun sormenjäljet yms. näkyvät selvästi. Värien käytössä ei kannata arastella, koska vaaleat ja harmaat kaapinovet näyttävät jo nykyään edellisen trendin edustajille.
Ei pidä seurata trendejä vaan tehdä niin kuin itse tykkää. Trendit tietysti vaikuttavat päätöksentekoon kun siinä hetkessä ajankohtaista muotia näkee joka paikassa, mutta aika harva muuttaa keittiökaapistoja tai makuaan yhtä usein kuin ne trendit vaihtuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväkuntoisiin runkoihin voi saada vaikka teettämällä uudet ovet. Me tehtiin niin ja keittiön ilme muuttui täysin.
Ei ole halpaa. Ovien uudelleen maalauttaminenkin on tosi kallista ja olen nähnyt kuinka uudelleen maalatut ovet ovat kurjan näköisiä jo muutaman vuoden päästä, vaikka pohja olikin alunperin hyvä
Käyttäisin väriä mielummin jossain muualla, vaikka verhoissa ja muissa tekstiileissä.
Kuinka paljon maalaus maksaa?
Uudet ovet on kallis.
Muillekko sinä sitä kotiasi sisustat? Eihän siinä mitään, jos ne muut siellä asuvat, etkä sinä uskalla tehdä niinkuin sinä haluat. Et varmaan uskalla myöskään elää omaa elämääsi. Voi hyvä tavaton tätä maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannustan tekemään mitä haluat! Ystävälläni oli melkein 20v kauniit vihreät kaapit ja vasta tänä keväänä vaihtoivat, mutta ei sentään valkoisiin, vaan ihanan luumun värisiin! Ei kaikki välitä neutraaleista väreistä eikä se kaikkien kotiin sovikaan! Niin paljon kauniita värikkäitä keittiöitä näkee lehdissäkin!
Ovissa on sileä.pinta tärkeää. Noi urat ja listat kerää älyttömästi likaa ja on vaikea pitää puhtaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväkuntoisiin runkoihin voi saada vaikka teettämällä uudet ovet. Me tehtiin niin ja keittiön ilme muuttui täysin.
Ei ole halpaa. Ovien uudelleen maalauttaminenkin on tosi kallista ja olen nähnyt kuinka uudelleen maalatut ovet ovat kurjan näköisiä jo muutaman vuoden päästä, vaikka pohja olikin alunperin hyvä
Käyttäisin väriä mielummin jossain muualla, vaikka verhoissa ja muissa tekstiileissä.
Uudet ovet on kallis.
Keittiönkaappien ovet on helppo maalata myös ihan itse. -eri-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudet ovet on kallis.
Keittiönkaappien ovet on helppo maalata myös ihan itse. -eri-
Ei se ole, kun on ns peiliovet. Paras tulos tulee ruiskumaalauksella.
Ehdottomasti rohkeasti vaan väriä mistä tykkäät. Tosin kannattaa tutkia tarkoin tahrojen lähtevyys kaappien pintamateriaalista, olipa minkö väriser tahansa. Itselläni on keittokomerossa valkoiset Puustellin mattapintaiset kaapit, joista myyjä vannoi tahrojen lähtevän helpolla. Ei h...ti lähde yhtään millään, vaikka kymmenissä vuokrakämpissä missä olen aikaisemmin asunut, tahrat lähti kaikista kaapinovista ok.
Lapsuudenkodissani on todella kirkkaankeltaiset keittiön kaapit ja ne on aina olleet suosikkini. Toki rakastan muutenkin värejä ja kämpässäni on värikkäät tapetit. Keittiökomero on niin pieni, että siihen otin valkoiset kaapit kuitenkin. Totta puhutaan, että ota ihmeessä sellaiset kaapit mitä itse rakastan. Kämppäni remontoitiin ympäriinsä 5 v sitten ja kyllä on ihana katsella nyt esim. tapetteja ja esim rempattua kylppäriä kun entiset oli kauheat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syklin mitta on n. 10-15 vuotta.
Kannatan väriä! Kaikkia värejä paitsi harmaata ja beigeä.
Ehkä olisi hyvä, että materiaali on uudelleen itse maalattavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IHANAT! Mä ehkä tykkään enemmän tosta sinisestä, sehän alkaa oikein elämään erilaisissa valoissa ja tuntuu, että sitä on vähän helpompi raikastaa ja piristää! Jouluna punaista kylkeen ja kesällä eri värisiä kukkia, ihanaa!! Tässähän tulee itsellekin haaveita!
-SamaMä taas enemmän kallistun tuon punaisen kannalle tällä hetkellä. Pitää varmaan maalata jotain levyä tms niillä väreillä mitä ajattelen ja mallata miltä näyttää. Joskus kun maalattiin lattioita, meni sävy ihan uusiksi kun näki miltä se näytti siinä tilassa ja valossa. Onneksi tehtiin koepaloja ennen kuin ostettiin iso maalipytty. Ap
Hyvä suunnitelma. Tilan valoisuudesta riippuen pitää joskus ostaa paljon vaaleampi tai paljon tummempi maali/tapetti, jotta se tilassa näyttää juuri sellaiselta lopputulokselta kuin haluaa.
Noin tummalla värillä kuin esimerkkikuvassasi luultavasti niin päin, että keskitummakin punainen näyttää tummalta. Varsinkin se sininen kuva oli hyvä esimerkki siitä, että edes valkeat seinät ja isot ikkunat ei riittäneet, lopputulos oli pimeänmusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syklin mitta on n. 10-15 vuotta.
No värillisiä ( vihertävät, harmaat, ruskean sävyt ja mustat)keittiöitä on ollut jo muutamia vuosia, joten n. 5 vuoden jälkeen tulee taas yllätys yllätys valkoiset.
Älä mieti muiden mielipiteitä äläkä mahdollista jälleenmyyntiä. Remontoi kotisi sellaiseksi kuin itse haluat.
Kunhan meille tulee keittiöremontti, niin ainakaan kokonaan valkoisia, saati mustia kaapistoja en halua. Enkä ruskeaa, jollaiset nyt on (ei meidän valitsemat).
Alakaapit voisivat olla vaikka harmaat, yläkaapit sitten vaikka valkoisia. Joku yksittäinen ovi tai pari laatikkoa keltaiset, ellen sitten ota kaikkia alakaappeja keltaisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovissa on sileä.pinta tärkeää. Noi urat ja listat kerää älyttömästi likaa ja on vaikea pitää puhtaana.
Meille tulee tuollaiset vanhantyyliset peiliovet, suora laakaovi on minusta vähän tylsä. Ap
Oikea sävy luumunvärisestä on kyllä kaunis. Ainoa huono puoli vaan, että tulee hulluksi, kun vaihtoehtoja on niin tuhottomasti ja ne pitäisi osata kuvitella isona pintana ovissa.