Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Lauttasaareen laskeutui pelon ilmapiiri

Vierailija
14.09.2023 |

Aluetta terorisoiva jengi kylvää kauhua.
"Jos poliisi tapaa häiriköijiä, heidät ohjataan Helsingin poliisin ankkuritoimintaan. Ratkaisuja kartoitetaan yksilön tarpeiden mukaan, kerrotaan poliisin viestinnästä.

Poliisin ennalta estävä toiminta aikoo osallistua kuun lopussa yhteistyöpalaveriin, jonka tarkoituksena on lisätä alueellista yhteistyötä rikosten ja häiriöiden vähentämiseksi sekä saada Lauttasaaren tilanteesta parempi tilannekuva. Poliisin mukaan palaveriin osallistuu muun muassa rehtoreita, kuraattoreita, seurakunta ja nuorisotoimi."

Kommentit (766)

Vierailija
201/766 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työskennellyt lentoemäntänä 20 vuotta ja nähnyt kaikenlaista. Kun tämä massa-aalto vyöryi Suomeen 2015 tiesin mitä tuleman pitää. Nyt se pska on kaikkien silmillä. Muistan kun nämä tp-shoppailijat lentelivät ympäriinsä, milloin mihinkin kersojensa kanssa, Norja oli oikein suosittu ja tietysti tämä meidän Suomi hölmölä.  Olivat sellaista rupusakin näköistä porukkaa, mutta lentolippuun oli varaa. Silmissä kiilui tietenkin ilmainen elämä minkä muut kustantavat. Olen myös nähnyt kun nämä somalit isoine perheineen lentelevät LOMILLE sinne Somaliaan, sinne turvattomaan maahan mistä ovat paenneet. Miksi somalit ovat Suomessa, no siksi, että Suomi on hölmölä ja haluaa maksaa näiden ilmaisen elämän täällä.

Suomessa on tehty todella typeriä poliittisia päätöksiä, ensimmäinen tyhmä päätös oli se, kun SDP halusi väen vängällä näitä somaleita tänne Suomeen. Haavisto raahaa väen väkisin ISIS vaimot ja tulevat terroristi kersat tänne. Aivan sairasta politiikkaa. 

Saman tiesin vyöryn alkaessa maailmaa nähneenä ja ihmetteln jaaritusta keksityllä työvoimapulalla perustelulla. Mitään lisäresurssia ei nämä tulijat tuo yrityksiin tai yhteiskuntaan. Maailmasta ei lopu pahat ihmiset. Poliitikot on se ongelma ja yritykset, jotka ajaa tätä ja mahdollistaa tämän. 

Koko tp-touhu on pelleilyä. Suurin osa sen vakanssin saajista on itse niitä sen maan pahiksia.

Minä tiesin asian jo 90-luvulla kun tämä hulluus lähti liikkeelle. Yli parikymmentä vuotta myöhemmin 2015 oli jo täysin selvää, että olemme ajamassa täysillä päin betoniseinää.

Vierailija
202/766 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Larulaiset ovat ryöstelijöille helppo kohde, samalla saaliit on isompia kuin monissa muissa lähiöissä. Itä-Helsingissä valkoinen nuori voi laittaa eri tavalla kampoihin, eikä yh-äidin lapsella ole niin kalliita lenkkareita tai puhelinta.

Ei täällä Larussa kukaan näkyvästi merkkivaatteissa kulje eikä aikuiset kilpaile, kuka näyttää rikkaammalta. Huti tulee, jos kuvittelee kaikilla olevan jotain ryöstettävää. Ihan tavallisia ihmisiä täällä on suurin osa. Nuorisosta en sitten tiedä, onko heillä tarvetta näyttää, että rahaa isillä ja äidillä on. Kun on aina ollut varakas esim. vanha raha, sitä vaatimattomammin pukeutuu. Harva uskoisi päältä päin varakkaaksi. Sen olen pannut merkille, että joka ilta poliisiauton pillit huutaa jossain päin. Aiemmin kulki vain harvakseltaan ambulansseja.

Erottaako hälytysajoneuvot toisistaan pillien äänen perusteella? Mä olen aina luullut, että erilaiset äänet pilleissä johtuvat eri pillivalmistajista...

Korvat harjaantuneet erottamaan hälytysajoneuvot toisistaan. Jo pikkulapsina arvailtiin silmät kiinni, tuleeko paloauto, ambulanssi vai oikein jännä poliisi. Tuosta jäi tapa ja olen kohta eläkkeellä. Onhan ne äänet aivan erilaisia eikä ole pillien valmistajista kiinni ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/766 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apinat oppii, että kannattaa ryöstää varakkaiden perheiden lapsilta kamat kuin duunariperheen tokmannivaatteet.

Korkeasaarestako varkaat olivatkin karanneet? Mä kun luulin, että ihan teineistä nämä jengit muodostuvat...

Vuosaaresta varmaan. Vuosaari, Korkeasaari, what's the difference...

Olen kyllä niin paljon Vuosaaressa liikkunut, enkä ole yhtään apinaa nähnyt, että edelleen luulen ryöstäjien olevan teinejä.

Vierailija
204/766 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on aina ollut astetta monimutkaisempi sal*liitt*teoria (sori, en tiedä onko tuo sana no-no-listalla). "Väest*nvaiht*" onihan järjenvastainen teoria eikä siitä hyödy kukaan.

Sen sijaan vastuuttomalla ja turvattomuutta lisäävällä m-muutt*politiikalla on ihan selkeä seuraus: se saa ihmiset vastustamaan sitä koko ajan enemmän kasvavalla raivolla ja tyytymättömyydellä.

Uskon, että jotkut tahot Euroopassa ajavat tätä ihan tietoisesti, ja sitä toteuttavat kernaasti itseään hyväntahtoisina pitävät hölmöt.

Päämääränä on tietysti saada hyvissä ajoin kansalta oikeutus käyttää rajuja keinoja, vaikka väkivaltaa ja vankileirejä ilmastokriisin ja väestönkasvun aiheuttamaa tulevaa väestövyöryä vastaan.

Vierailija
205/766 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Larussa tullut äänesteltyä víhreítä? Sitä saa mitä tilaa.

Larussa äänestetään pääosin kokoomusta.

Kokoomus on yhtä paha. Kokoomus haluaa m aahanmuuttajia tänne m uslimimaksta, että he saavat vuokraasuntoihihnsa jonkun (siis KELA:n siis veronmaksajat) maksamaan heidän asuntolainansa. He myös haluavat, että joku tulee siivoamaan ja piippaamaan ostoksia ilmaiseksi. Että joku tulee tekemään hoitotyöt halvemmalla kuin suomalainen.

Kokoomus on rottapuolue siinä missä vihreät ja vasemmistoliitto.

Onpa harmi, kun heidän lapsiltaan ryöstetään vaatteet päältä.

Kyllä. Meillä on tasan yksi puolue, joka on konkreettisesti ja voimakkaasti tätä kehitystä vastaan. Sen kannatus ei ole riittänyt, joten on pakko todeta, että me suomalaiset olemme itse halunneet maamme muuttuvan turvattomaksi monikulttuurihelvetiksi, ja nyt sitä upeutta alamme vasta saamaankin kiihtyvällä tahdilla.

Itse en ole halunnut tätä ihanuutta jota monikulttuuriksi kutsutaan eikä mun lähipiiri silti tulee syytöksiä että olemme vihaajia,ennakkoluuloisia,rasseja ja sanon aina sen että tunnen ulkomaalaistaustaisia työni puolesta enkä mielestäni ole rasse jos haluan että on turvallista kävellä ulkona olkoot kyseessä kantis tai ulkomaalainen,jokaisella on oikeus fyysiseen ja henkiseen koskemattomuuteen ja itse annan turvasumutteesta jos joku käy päälle olkoot kyseessä mikä ihonväri,kulttuuri,ikä tai sukupuoli kyseessä,minä en siedä fyysiseen katoamiseen vaikka siitä tuli ns lain kanssa ongelmia kun ei saa puolustaa itseään.

Onko isokin se turvasumutepullo. NImittäin riittääkö 10 päiseen kelaturistiin jotka tulee jakamaan hyvinvointiasi.

Vierailija
206/766 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaan sanottiin Lauttasaareen olevan kuin laajasalo ilman kulttuurivärinää. Nyt ei enää sekään puutu.

Onnea laru!

Nyt meni sekin alue. Härreguden do!

Vierailija
207/766 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lauttasaaressa tapahtunut yksi ryöstö niin mammat jo paniikissa ja Iltalehti kirjoittaa. En tiedä pitäiskö nauraa vai itkeä.

Oppivathan vihreitä äänestäneet hipsterit nyt mitä itähelsinkiläiset kokevat joka päivä. Alkaa alahuuli väpättää siellä paremmissakin piireissä.

Miksi kummassa Itä-Helsinki pitää aina mainita näissä ketjuissa jotenkin kamalana paikkana. Esimerkiksi Kulosaari, Marjaniemi, Östersundom, Karhusaari ja Tammisalo ovat itä-Helsingissä. Toki sieltä löytyy alueita, joilla on enemmän levottomuuksia kuin esimerkiksi Lauttasaaressa, mutta se mikä itä-Helsingistä puuttuu ovat Helsingin pahimmat NIMBY:t. Löytyvät nimittäin ehdottomasti Lauttasaaresta ja muualta lännestä.

Siihen on syy miksi esim ratikka ei voinut vetää Kulosaaren läpi vaan piti rakenta helvetin iso silta meren yli.

Nopeuttaa esimerkiksi Kruunuvuorenrannasta keskustaan matkaa ihan älyttömän paljon. Miksikö ratikka ei kulje Kulosaaren kautta, sieltä tulee jo metro... Käytännössä kaupungin kasvaessa on järkevää kehittää liikkumista julkisen liikenteen suuntaan, saadaan autoliikenne pysymään kohtuullisen sujuvana heille, joiden on pakko liikkua autolla tietyllä alueella, esimerkiksi keskustassa. Mutta tämähän ei suomalaisille minä-minä-minä -ihmisille käy.

Sitä en tajua, miksei sitä uutta siltaa pitkin saa autot ajaa. Hälytysajossa olevat saavat tietenkin, mutta normaali työmatkaliikenne on taatusti yhtä sumpussa Hertsikassa kuin ennenkin. Mitäs sitten tehdään, kun on oikein kunnon sankka lumipyry vaikka vaakatasossa ja sillalle kertyy kunnon lumikasoja. Vieläkö ollaan iloisia kätevästä työmatkasta tai muuten vaan liikkumisen helpottamisesta? Voihan ne kiskot myös jäätyä, kun lämpötila laskee yöllä pakkaselle ja päivällä on plussaa. Onkohan sillalla myös siellä täällä tilataidetta, kun vihreät ovat jäätyneet pyöränsä päälle?

Siltojen ratikkaliikenne helpottaa liikennettä Linnanrakentajan- sekä Laajasalontiellä, kun moni, joka on käyttänyt aiemmin omaa autoa käyttääkin suoraan ratikkaliikennettä. Sillat hyödyttävät siis myös heitä, joiden on työn tms vuoksi pakko liikkua autolla saarilta keskustaan. Jos sillat rakennettaisiin jatkuvalle autoliikenteelle, kustannukset olisivat paljon suuremmat.

Vierailija
208/766 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lauttasaaressa tapahtunut yksi ryöstö niin mammat jo paniikissa ja Iltalehti kirjoittaa. En tiedä pitäiskö nauraa vai itkeä.

Oppivathan vihreitä äänestäneet hipsterit nyt mitä itähelsinkiläiset kokevat joka päivä. Alkaa alahuuli väpättää siellä paremmissakin piireissä.

Miksi kummassa Itä-Helsinki pitää aina mainita näissä ketjuissa jotenkin kamalana paikkana. Esimerkiksi Kulosaari, Marjaniemi, Östersundom, Karhusaari ja Tammisalo ovat itä-Helsingissä. Toki sieltä löytyy alueita, joilla on enemmän levottomuuksia kuin esimerkiksi Lauttasaaressa, mutta se mikä itä-Helsingistä puuttuu ovat Helsingin pahimmat NIMBY:t. Löytyvät nimittäin ehdottomasti Lauttasaaresta ja muualta lännestä.

Siihen on syy miksi esim ratikka ei voinut vetää Kulosaaren läpi vaan piti rakenta helvetin iso silta meren yli.

Nopeuttaa esimerkiksi Kruunuvuorenrannasta keskustaan matkaa ihan älyttömän paljon. Miksikö ratikka ei kulje Kulosaaren kautta, sieltä tulee jo metro... Käytännössä kaupungin kasvaessa on järkevää kehittää liikkumista julkisen liikenteen suuntaan, saadaan autoliikenne pysymään kohtuullisen sujuvana heille, joiden on pakko liikkua autolla tietyllä alueella, esimerkiksi keskustassa. Mutta tämähän ei suomalaisille minä-minä-minä -ihmisille käy.

Tottakai nopeutta, helvetin kalliilla, ja saman olisi saanut tehtyä ratikkayhteydellä kulosaaren läpi. Tosiaan Kulosaareen menee metrokin, joten saman olisi voinut tehdä pistolla Kruunuvuorenrannan suuntaan jos se tulevaisuuden suunnitelmissa kasvaa joksikin uudeksi metropoliksi. Miksi Kruunuvuorenrannasta on ehdottomasta päästävä kymmenen minuuttia nopeammin keskustaan?

Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa....

Kaikki alueet Herttoniemestä Santahaminaan päin ovat käytännössä riippuvaisia Linnanrakentajan-/Laajasalontien käyttämisestä. Aika isoa aluetta tuo ratikkayhteys hyödyntää. Mikäli liikenne olisi toteutettu Kulosaaren kautta, olisi nopeushyöty tuolle alueelle jäänyt olemattomaksi. Lisäksi mikäli olisi toteutettu ratikka Kulosaaresta Kruunuvuorenrantaan niin tämä ei olisi helpottanut juurikaan nyt jo ruuhkaisten metrojen tilannetta, koska matkustajat olisivat vain vaihtaneet metroon Herttoniemen sijasta yhtä pysäkkiä lähempänä keskustaa. No jos taasen olisi tehty 3. itäinen haara metrolle, niin joko Kulosaaressa olisi edelleen vaihto tai joka 3. metro ajaisi Kulosaaresta Kruunuvuorenrantaan päin, jolloin taasen itäisen metroliikenteen kapasiteetti pienenisi huomattavasti ellei olisi tehty kokonaan uutta metrolinjaa keskusta-Kruunuvuorenranta.

Kulosaaren läpi menee metro, ei tarvita ratikkaa

Vierailija
209/766 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Helsingistä maalle pari vuotta sitten. Olen päivä päivältä tyytyväisempi valintaani, eikä takaisin ole ollut hetkeäkään ikävä. Täällä ei roadmanit kiertele. Harmia aiheuttavat lähinnä supikoirat, jotka syövät tontilta puolukat ja herukat. Sitä haittavieraslajia onneksi saa metsästää rajattomasti. Toisin on Lauttasaaressa marjavarkaissa olevien kanssa...

Vierailija
210/766 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apinat oppii, että kannattaa ryöstää varakkaiden perheiden lapsilta kamat kuin duunariperheen tokmannivaatteet.

Korkeasaarestako varkaat olivatkin karanneet? Mä kun luulin, että ihan teineistä nämä jengit muodostuvat...

Vuosaaresta varmaan. Vuosaari, Korkeasaari, what's the difference...

Olen kyllä niin paljon Vuosaaressa liikkunut, enkä ole yhtään apinaa nähnyt, että edelleen luulen ryöstäjien olevan teinejä.

Johtuu siitä, että Korkeasaaressa apinat ovat omassa luonnollisessa oloasussa, mutta vapaaksi päästyään apinoilla on taipumus pukeutua varustettuihin muotivaatteisiin. Siksi niitä on niin vaikea erottaa teineistä.

Höpö höpö. Hyvää näissä Itä-Helsinki nettitrollauksissa on kuitenkin se, että yleensä ennakkoluuloja lietsovat asiasta mitään tietämättömät ja todella tietävät, tietävät alueet ä, joilla ongelmia on tai ei ole, jolloin ongelmattomat alueet pysyvät niin sanotusti molemmilta ongelmilta vapaana 🙂

Vierailija
211/766 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minä kun käsitin, että Lauttasaaressa asuu vain hienoja ja parempia ihmisiä.

asuu myös vuokralla, ei kaikilla ole omaa

Vierailija
212/766 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä että nuo alkavat tunkeutua myös alueille joissa asuu hyväosaisia jotka ovat kannattaneet tuon halvan ulkomaalaisen työvoiman tuomista suomeen. He saavat nyt nauttia työnsä hedelmistä.

Heitä voisi myös asuttaa ns paremman väen asuinalueille. Laru nyt ei mikään ökyalue ole, aika paljon ihan keskituloisia. Westendiin voisi rakentaa jonkun vuokrakasarmin.

Onhan Westendissä vuokrataloja. Muistaakseni Sato ainakin?

Vierailija
213/766 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä sanoa näin, mutta nyt alkaa mennä ns. oikeaan osoitteeseen. Nuo hurskastelijat ovat äänestäneet vasemmistoa. Ps on heidän mielestään junttien puolue. Kokoomus ajaa maahanmujttoa, että nuilla larulaisilla pomoilla olisi vuokralaisia sijoitusasunnoissaan ja alaisinaan puoli-ilmaisia työntekijöitä. Köyhät ovat nuista lieveilmiöistä jo kärsineet, mutta rikkaat hukkuivat r a sisteiksi.

No nyt saatte maistaa omaa lääkettänne. Älkää pelätkö ja heilutelkaa avaimia jos joku lähestyy uhkaavasti.

Oma lääke sais kohdistua noihin aikuisiin, eilä viattomiin lapsiin.

Nuo antaa ennemmin lapsensa kärsiä ku sanois ääneen punavihreiden kaverien seurassa et nyt riittää!

On tosiaan surullista, että lapset joutuvat maksamaan järkyttävää hintaa heidän vanhempiensa sanoinkuvaamattoman typeryyden seurauksista.

Lenkkareiden menetys on vielä pientä. Se yksi lenkkeilijätyttö poltettiin elävältä, se kun oli mustisafgaanin tapa käsitellä eroa.

Pariisissa löydettiin koulutyttö matkalaukusta paloina afgaanien jäljiltä.

https://www.independent.co.uk/news/world/crime/teenage-girl-body-suitca…

Vierailija
214/766 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa sitten, te tummaihoiset jotka satutte lukemaan palstaa, tämä on pelkkien trollien ketju.

Ei normaalien suomalaisten yleinen mielipide.

Vierailija
215/766 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Itä-Hgisdä ja kukaan ei oo ryöstänyt eikä muutakaan tehnyt. Metrolla kuljen mutten päivittäin. Täällä on merta ja luontoa.

Vierailija
216/766 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Itä-Hgisdä ja kukaan ei oo ryöstänyt eikä muutakaan tehnyt. Metrolla kuljen mutten päivittäin. Täällä on merta ja luontoa.

Itä-Helsinki on Helsingin Vantaa. Siellä ei ole mitään hyvää. 

Vierailija
217/766 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa sitten, te tummaihoiset jotka satutte lukemaan palstaa, tämä on pelkkien trollien ketju.

Huono yritys kääntää tämä taas rasistikeskusteluksi.

Vierailija
218/766 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaisi moni yllättyä kuinka moni tavallinen suomalainen näin ajattelee.

Vierailija
219/766 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut yrittää vääntää rasisminsa maahan tulon vastustamiseksi.

Kuten ketjun nimittelyistä käy selväksi, ne ei ole sama asia. Kyse on ihmisvihasta, mikä kohdistuu tiettyyn ryhmään.

Vierailija
220/766 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut yrittää vääntää rasisminsa maahan tulon vastustamiseksi.

Kuten ketjun nimittelyistä käy selväksi, ne ei ole sama asia. Kyse on ihmisvihasta, mikä kohdistuu tiettyyn ryhmään.

Riittäisi vain että muuttaisivat takaisin sinne mistä ovat tulleet. Sen jälkeen kenenkään ei tarvitsisi vihata enää ketään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan