IL: Lauttasaareen laskeutui pelon ilmapiiri
Aluetta terorisoiva jengi kylvää kauhua.
"Jos poliisi tapaa häiriköijiä, heidät ohjataan Helsingin poliisin ankkuritoimintaan. Ratkaisuja kartoitetaan yksilön tarpeiden mukaan, kerrotaan poliisin viestinnästä.
Poliisin ennalta estävä toiminta aikoo osallistua kuun lopussa yhteistyöpalaveriin, jonka tarkoituksena on lisätä alueellista yhteistyötä rikosten ja häiriöiden vähentämiseksi sekä saada Lauttasaaren tilanteesta parempi tilannekuva. Poliisin mukaan palaveriin osallistuu muun muassa rehtoreita, kuraattoreita, seurakunta ja nuorisotoimi."
Kommentit (766)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olemmeko Ruotsin tiellä? kirjoitti:
https://www.lansivayla.fi/paikalliset/6203368
Westendin vieressäkin on tätä ilmiötä
Jedassa oli pari viikonloppua tosi paljon nuoria, kun lukion nasujaiset siellä. Poliisi tyhjensi rannan tehokkaasti kympin-yhdentoista aikaan illalla.
Ehkä on kiirinyt huhut itähelsinkiläisille, että olisi paljon rullattavia, mutta ranta onkin hiljentynyt.
Mutta muuten: eiväthän nämä teinit ole mitään 2015 satoa, vaan asuneet Suomessa pitkään ja toisen sukupolven asujia jo. Eriarvoisuus saa tekemään tätä ihan joka maassa, rikokset lisääntyvät sitä mukaa kuin toisilla on ja toisilla ei ole. Kun ei näe toivoa tulevassa, on helppoa liittyä porukkaan, jossa alkaa tehdä mitä muutkin.
Eikö voisi liittyä työssä käyvään porukkaan ja alkaa tekemään sitä mitä muutkin, rehellistä työtä. Avoimia työpaikkoja näyttää olevan.
Vaatii ahkeruutta, älyä, rehellisyyttä ja pitkäjänteisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaas nyt larulaiset oma suojeluskunta pystyyn, tai aidatkaa se saari.
Lattasaaren suojeluskunta eli LASU, muta onhan semmonen jo LASU:)!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnellisten saari.
Kateellisten ja nimbyjen paratiisi.
Ei ole mitään mitä kulttuurivärinä ei parantaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jedassa oli pari viikonloppua tosi paljon nuoria, kun lukion nasujaiset siellä. Poliisi tyhjensi rannan tehokkaasti kympin-yhdentoista aikaan illalla.
Ehkä on kiirinyt huhut itähelsinkiläisille, että olisi paljon rullattavia, mutta ranta onkin hiljentynyt.
Mutta muuten: eiväthän nämä teinit ole mitään 2015 satoa, vaan asuneet Suomessa pitkään ja toisen sukupolven asujia jo. Eriarvoisuus saa tekemään tätä ihan joka maassa, rikokset lisääntyvät sitä mukaa kuin toisilla on ja toisilla ei ole. Kun ei näe toivoa tulevassa, on helppoa liittyä porukkaan, jossa alkaa tehdä mitä muutkin.
Eikö voisi liittyä työssä käyvään porukkaan ja alkaa tekemään sitä mitä muutkin, rehellistä työtä. Avoimia työpaikkoja näyttää olevan.
Voisi toki. Mutta jostain syystä jedan ja larun lapset ja nuoret saavat enemmän tukea kotoa kouluun, menestyvät paremmin koulussa, menevät kauppikseen ja saavat hyvät työt, harjoittelupaikatkin jo vanhempien firmoista.
Siis, eriarvoisuus kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Sama trendi on joka paikassa Eurooppaa. Kyse ei ole kotouttamisen puutteesta tai sen yrittämisen puutteesta. Kyse on näiden lähtömiasta tulevien taustaata, kulttuurista ja elämäntyylistä. Ainoa plussa toki Euroopassa näille tulijoille on turvallisempi maa, jhon tulla. Silläkään ei ole enää virkaa sillä nämä itse tuhoavat tämän turvan mitä tulivat itse alunperin muka hakemaan. Turha syyttää yhteiskuntaa eurooppalaisia maita ja kulttuuria epäonnistuneesta kotouttamisesta. Tulijat tulevat varsinkin pohjoismaihin hyödyntämään sosiaaliturvaa ja nauttimaan sen turvin sadistista elämäntyyliään.
Ainoa puolue joka tätä vastaan taistelee on Ps. Ja valitettavasti emme saa enää koskaan takaisin Suomea ilman jengejä. Aiempien hallitusten lepsu Mm-politiikka piti siitä huolen.
Höpöhöpö, Ps ei ole tehnyt mitään muuta kuin uhonnut ja pönkittänyt omaa valtaansa. Ei tee asioita, jotka auttaisivat, vaan rakentaa ennakkoluuloja ja vaikeuttaa sitä myöten ketään pääsemästä elämässään eteenpäin. Tässä ketjussakin aivan tunnistettavia kirjoittajia Ps:stä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apinat oppii, että kannattaa ryöstää varakkaiden perheiden lapsilta kamat kuin duunariperheen tokmannivaatteet.
Korkeasaarestako varkaat olivatkin karanneet? Mä kun luulin, että ihan teineistä nämä jengit muodostuvat...
Vuosaaresta varmaan. Vuosaari, Korkeasaari, what's the difference...
Olen kyllä niin paljon Vuosaaressa liikkunut, enkä ole yhtään apinaa nähnyt, että edelleen luulen ryöstäjien olevan teinejä.
Suksi nyt perseeseen näsäilemästä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset narkit harvemmin hyökkäilevät viattomien kimppuun. Turha verrata. Vasta kuulin uutisen jossa Pähkinärinteessä Vantaalla jengi ryöstää ja pahoinpitelee vanhuksia. VANHUKSIA!!! Ja koiria sairasta.
Tämä pitää paikkansa. Olen asunut Pähkinärinteessä yli 30 vuotta ja onhan täällä ollut niin paikalliset narkit, juopot kuin kylähullutkin. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa heidän kanssaan. Monet heistä hymyilevät ja tervehtivät, kun tulevat kadulla usein vastaan. Jotkut jopa vaihtavat muutaman sanankin. Ja mitä tulee koiriin, niin mulla on melkein koko tämä ajan ollut koiria ja kokemukseni mukaan erityisesti narkit yleensä tykkää koirista. Joskus vähän liiankin kanssa, kun varsinkin edellinen koirani ei ollut kovin ihmisrakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mut kun ei osaamitään eikä jaksa mitään ja pitäis herätä joka aamu aikaseen ja ja ja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Larulaiset ovat ryöstelijöille helppo kohde, samalla saaliit on isompia kuin monissa muissa lähiöissä. Itä-Helsingissä valkoinen nuori voi laittaa eri tavalla kampoihin, eikä yh-äidin lapsella ole niin kalliita lenkkareita tai puhelinta.
Ei täällä Larussa kukaan näkyvästi merkkivaatteissa kulje eikä aikuiset kilpaile, kuka näyttää rikkaammalta. Huti tulee, jos kuvittelee kaikilla olevan jotain ryöstettävää. Ihan tavallisia ihmisiä täällä on suurin osa. Nuorisosta en sitten tiedä, onko heillä tarvetta näyttää, että rahaa isillä ja äidillä on. Kun on aina ollut varakas esim. vanha raha, sitä vaatimattomammin pukeutuu. Harva uskoisi päältä päin varakkaaksi. Sen olen pannut merkille, että joka ilta poliisiauton pillit huutaa jossain päin. Aiemmin kulki vain harvakseltaan ambulansseja.
Tähän täytyy kommentoida sen verran, että kirjoituksesi kuulostaa siltä kuin vanha raha olisi jotenkin parempaa kuin uusi. Päinvastoin! Ja ehkä loogistakin, että vanhaa rahaa peitellään, kun ei ole itse hankittua. Uusi raha taas on, joten kyllä sen saa näyttää ilman häpeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama trendi on joka paikassa Eurooppaa. Kyse ei ole kotouttamisen puutteesta tai sen yrittämisen puutteesta. Kyse on näiden lähtömiasta tulevien taustaata, kulttuurista ja elämäntyylistä. Ainoa plussa toki Euroopassa näille tulijoille on turvallisempi maa, jhon tulla. Silläkään ei ole enää virkaa sillä nämä itse tuhoavat tämän turvan mitä tulivat itse alunperin muka hakemaan. Turha syyttää yhteiskuntaa eurooppalaisia maita ja kulttuuria epäonnistuneesta kotouttamisesta. Tulijat tulevat varsinkin pohjoismaihin hyödyntämään sosiaaliturvaa ja nauttimaan sen turvin sadistista elämäntyyliään.
Ainoa puolue joka tätä vastaan taistelee on Ps. Ja valitettavasti emme saa enää koskaan takaisin Suomea ilman jengejä. Aiempien hallitusten lepsu Mm-politiikka piti siitä huolen.
Höpöhöpö, Ps ei ole tehnyt mitään muuta kuin uhonnut ja pönkittänyt omaa valtaansa. Ei tee asioita, jotka auttaisivat, vaan rakentaa ennakkoluuloja ja vaikeuttaa sitä myöten ketään pääsemästä elämässään eteenpäin. Tässä ketjussakin aivan tunnistettavia kirjoittajia Ps:stä.
Eihän ne nyt ole olleet kuin muutaman kuukauden puikoissa ja sekin aika on mennyt kravattikuosien ihmettelyssä vassareiden kanssa.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset narkit harvemmin hyökkäilevät viattomien kimppuun. Turha verrata. Vasta kuulin uutisen jossa Pähkinärinteessä Vantaalla jengi ryöstää ja pahoinpitelee vanhuksia. VANHUKSIA!!! Ja koiria sairasta.
Tämä pitää paikkansa. Olen asunut Pähkinärinteessä yli 30 vuotta ja onhan täällä ollut niin paikalliset narkit, juopot kuin kylähullutkin. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa heidän kanssaan. Monet heistä hymyilevät ja tervehtivät, kun tulevat kadulla usein vastaan. Jotkut jopa vaihtavat muutaman sanankin. Ja mitä tulee koiriin, niin mulla on melkein koko tämä ajan ollut koiria ja kokemukseni mukaan erityisesti narkit yleensä tykkää koirista. Joskus vähän liiankin kanssa, kun varsinkin edellinen koirani ei ollut kovin ihmisrakas.
Itse olen nuori nainen ja vaikka känniläiset saattavat olla huonokäytöksisiä yms, usein itsellänikin moni alkaa jutella eikä edes ahdistele. Sen sijaan nämä tulijat ahdistelevat yms. En pelkää kävellä suomalaisen juopon ohi, mutta pelkään 10-vuotiaita ma mu ja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, Roadmanit eivät ole tehneet mitään muuta kuin uhonneet ja pönkittäneet omaa valtaansa. Eivät tee asioita, jotka auttaisivat, vaan rakentavat ennakkoluuloja ja vaikeuttavat sitä myöten ketään pääsemästä elämässään eteenpäin. Tässä ketjussakin aivan tunnistettavia kirjoittajia Roadmaneista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mut kun ei osaamitään eikä jaksa mitään ja pitäis herätä joka aamu aikaseen ja ja ja
Ja mässytys siitä että jokaisesta voi tulla avaruusinööri tai sydänkirurgi, ei tule eikä ole koskaan tullutkaan.
Kaikki eivät vaan ole yhtä lahjakkaita, se pitää hyväksyä. Vähemmän lahjakaskin voi lukea Aapisen ja tehdä töitä elääkseen. Mielestäni rehellinen työteko on sata kertaa parempaa elämää, kuin ryöstäminen ja roistoaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apinat oppii, että kannattaa ryöstää varakkaiden perheiden lapsilta kamat kuin duunariperheen tokmannivaatteet.
Korkeasaarestako varkaat olivatkin karanneet? Mä kun luulin, että ihan teineistä nämä jengit muodostuvat...
Vuosaaresta varmaan. Vuosaari, Korkeasaari, what's the difference...
Olen kyllä niin paljon Vuosaaressa liikkunut, enkä ole yhtään apinaa nähnyt, että edelleen luulen ryöstäjien olevan teinejä.
Se johtuu siitä että katselet sitä päivittäin peilistä ja olet tottunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Larulaiset ovat ryöstelijöille helppo kohde, samalla saaliit on isompia kuin monissa muissa lähiöissä. Itä-Helsingissä valkoinen nuori voi laittaa eri tavalla kampoihin, eikä yh-äidin lapsella ole niin kalliita lenkkareita tai puhelinta.
Ei täällä Larussa kukaan näkyvästi merkkivaatteissa kulje eikä aikuiset kilpaile, kuka näyttää rikkaammalta. Huti tulee, jos kuvittelee kaikilla olevan jotain ryöstettävää. Ihan tavallisia ihmisiä täällä on suurin osa. Nuorisosta en sitten tiedä, onko heillä tarvetta näyttää, että rahaa isillä ja äidillä on. Kun on aina ollut varakas esim. vanha raha, sitä vaatimattomammin pukeutuu. Harva uskoisi päältä päin varakkaaksi. Sen olen pannut merkille, että joka ilta poliisiauton pillit huutaa jossain päin. Aiemmin kulki vain harvakseltaan ambulansseja.
Tähän täytyy kommentoida sen verran, että kirjoituksesi kuulostaa siltä kuin vanha raha olisi jotenkin parempaa kuin uusi. Päinvastoin! Ja ehkä loogistakin, että vanhaa rahaa peitellään, kun ei ole itse hankittua. Uusi raha taas on, joten kyllä sen saa näyttää ilman häpeää.
Kyse ei ole häpeästä, vaan siitä, että jos on kasvanut rahan kanssa, niin ei ole mitään syytä leuhkia sillä. Päinvastoin, fleksailu saa itsensä vain ongelmiin ympäristön kanssa, koska kaikilla ei ole rahaa. Ja nähdäänhän se nytkin. Jos lapset ei leuhkailisi vaatteillaan ja varusteillaan, niin niistä lähtee hohto pois, eikä ole syytä varastella.
Katsokaa vaikka tästä. Noin nuoret ihailee kalliita vaatteita.
Niin rahvaanomaista. Mutta sitähän nuo ovatkin. Niin so last season ihailla jotain merkkitavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Nuorisojengi lietsoo pelkoa Lauttasaaressa
Lauttasaarelainen, Kotkavuoren alueella asuva Sanna (nimi muutettu) on hyvin huolissaan. Hänellä on kaksi lasta, joista toinen käy alakoulua, toinen yläkoulua. Syyskuun alussa Sannan nuorimmainen juoksi Lauttasaaren kirjaston kulmilta hädissään kotipihaan, kun noin kymmenhenkinen nuorisojoukko oli vaatinut häntä luopumaan omaisuudestaan.
Tilanne kehittyi nopeasti. Lapseni oli ensin luullut, että joukko haluaa vain keskustella, mutta pian selvisi, että he olivat ryöstöaikeissa.
Sosiaalisessa mediassa julkaistujen ja Sannan kertomusten perusteella joukko on ainakin pääosin maah anmuuttajataustainen, puhekielenä on myös ruotsi. Jengiin kuuluneiden arvioidaan olevan 16-19-vuotiaita. On epäselvää, kuuluuko pelkoa kylvävään jengiin myös lauttasaarelaisnuoria.
https://www.lauttasaari.fi/nuorisojengi-lietsoo-pelkoa-lauttasaaressa-e…
Kuka näitä tämmösiä joukkoja masinoi? FSBkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mässytys siitä että jokaisesta voi tulla avaruusinööri tai sydänkirurgi, ei tule eikä ole koskaan tullutkaan.
Kaikki eivät vaan ole yhtä lahjakkaita, se pitää hyväksyä. Vähemmän lahjakaskin voi lukea Aapisen ja tehdä töitä elääkseen. Mielestäni rehellinen työteko on sata kertaa parempaa elämää, kuin ryöstäminen ja roistoaminen.
Mut näihän se oli niillä kotipuolessakin. Alkoivat merirosvoiksi, sitä jatkui niin kauan kun joutuivat oikeasti katsomaan tykin putkea.
Vierailija kirjoitti:
Pölhöpopulistit jaksavat jankata tuosta 2015 aivan kuin yksi poikkeusvuosi olisi jokin selittävä tekijä Suomen demografiselle muutokselle. Vieraskielisten määrä on kasvanut Suomessa melko tasaisesti 90-luvun alusta saakka. Mitään merkittävää piikkiä ei näy 2015 kohdalla, vaikka silloin poikkeuksellisen suuri määrä täällä kävikin kääntymässä.
Käännöksellä on melko laaja kaari, koska moni loisii yhä täällä.
Olin kesällä Kroatiassa lomalla 2vkoa, ja en nähnyt koko oloni aikana yhtä paljon musli me ja kuin Suomessa näen pelkästään Espoossa. Ylipäänsä siellä näkyi hyvin vähän maa han muu tta jia pienipalkkaisissa töissä. Miksiköhän? Olisiko Suomen ja Ruotsin sosiaaliturva syy miksi nämä sotaa pakenevat juuri tänne ajelehtivat? Ja osoittavat kyllä kiitollisuutensa meille varsin ihanilla tavoilla. Oikeasti rasismi sisälläni laukeaa tälläisten tapausten takia. Juurikin nämä raiskau ks et ja jengi y ty minen. Ja jos joku moittii minua siitä, en edes enää välitä. Sanon ääneen ajatukseni.
Kunto kasvaa, kun kävelee metrolta Jedan rantaan.