Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka suurella osalla lähisuvustasi on yliopistotutkinto?

Vierailija
13.09.2023 |

Tai korkeakoulututkinto? En tarkoita amk:ta. Lähisuku voisi olla sisarukset, vanhemmat, isovanhemmat, omat lapset.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmilla ei kenelläkään, vanhemmista toisella, sisaruksilla kaikilla, puolisolla on, lapsilla on joidenkin vuosien päästä. Sisarusten puolisoilla on kaikilla.

Vierailija
2/33 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla. Minulla ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään ei ole vielä. Yhdellä sisaruksen lapsella on ja oma lapsi on juuri aloittanut yliopistossa.

Vierailija
4/33 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenelläkään, itse olen ainoa maisteri. Yhdellä serkulla on yliopistotutkinto, se on lähin.

Ollaan ns. maalaisia, maanviljelijöitä, kaupan kassoja jne. Vanhemmassa polvessa kaikki on on viljelleet maata, serkut on duunareita tai kokonaan kouluttamattomia.

Vierailija
5/33 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isovanhemmilla ei kenelläkään, vanhemmista toisella, sisaruksilla kaikilla, puolisolla on, lapsilla on joidenkin vuosien päästä. Sisarusten puolisoilla on kaikilla.

Lasten aikuisikäisistä serkuista, joita on iso katras, lähes kaikki opiskelee yliopistossa ja ne pari, jotka ei ole yliopistossa, ovat juuri vasta kirjoittaneet ylioppilaaksi. Kolme lasten serkuista on vielä peruskouluikäisiä.

Vierailija
6/33 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla ainoa jolla ei

Vierailija
7/33 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

no vit tu kellä o

ihme et tulee tällane vi tu luuseri ku mä samaa lähiö paskaa koko laiffi vit tu

Vierailija
8/33 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänkoulu, pitkä oppimäärä

Kantapääopisto

Vierailija
9/33 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella vanhemmalla on, toisella ei. Sisaruksista meistä kuudesta kahdella on korkeakoulututkinto. Vanhempien sisaruksista kahdella on korkeakoulututkinto, tädillä ja enolla, muilla neljällä ei ole. Isovanhemmista ei ole kenelläkään ja serkuista ainoastaan minulla taitaa olla korkeakoulututkinto.

Vierailija
10/33 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähisuvusta on vain mun veljellä ja mun yhdellä serkulla. Niin ja veljen lapset opiskelee yliopistossa. Mun lapset on vasta yläasteikäisiä.

Vierailija
11/33 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanemmat syntyneet ennen vuotta 1910: 1/4 oli ylioppilas ja kk-tutkinto.

Vanhemmat syntyneet ennen sotia: 2/2 yo ja kk-tutkinto

Sisarus 1960-luvulta: yo vain

Omat lapset: koulu kesken.

Vierailija
12/33 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla paitsi mulla. Siis isovanhempia myöten ja heidänkin vanhemmat sekä osa heidän isovanhemmistaa. Että yo-lakkeja riittää ja osa pölyyntyy munkin kaapissa, joille en tiedä mitä tekisi. Keltaisia, ikivanhoja lakkeja. Ottaakohan joku museo vastaan?

Vierailija
13/33 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainoa, veljelläni on AMK-koulutus. Isäni takoo toisen asteen tutkinnolla rahaa enemmän kuin mitä ikinä tulen tienaamaan :D

Vierailija
14/33 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla paitsi mulla. Siis isovanhempia myöten ja heidänkin vanhemmat sekä osa heidän isovanhemmistaa. Että yo-lakkeja riittää ja osa pölyyntyy munkin kaapissa, joille en tiedä mitä tekisi. Keltaisia, ikivanhoja lakkeja. Ottaakohan joku museo vastaan?

Yo-lakit eivät liity yliopistotutkintoon.

15/33 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä 😃

Vierailija
16/33 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenelläkään. Paljon insinöörejä löytyy kyllä. Tytär opiskelee ensihoitajaksi, poika inssiksi ja itse tradenomi.

Vierailija
17/33 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenelläkään itseni lisäksi. Itse olen kandi, maisteritutkinto valmistunee ensi vuonna.

Vierailija
18/33 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää oma koulutuksesi. Ei taida suomalainen koulutusjärjestelmä olla kovin tuttu?

Vierailija
19/33 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmilla ei ollut, isän puolelta olivat yrittäjiä, äidin puolelta isoisästä en ole varma, hän sai insinöörin koulutuksen Saksassa. Äidinäiti taas oli kotoisin Venäjältä, oli kuitenkin yliopistoa käynyt hänkin. Isovanhemmat olivat parikymppisiä sodan aikana, ilmeisesti osa jengistä sai lakin tuolloin ilman kirjoituksia, kun olivat rintamalla (isoäiti oli viestintälotta), mutta en tiedä kuuluiko isoisä heihin.

Vanhempieni sukupolvella on kaikilla, samoin oman ikäisillä ja vähän nuoremmilla, tohtoreitakin löytyy useampi. Omilla lapsilla on, vävyllä ei. Yotutkinto on menettänyt merkitystään, muutakin kautta pääsee yliopistoon ja hyvä niin.

Vierailija
20/33 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein ole lähisukua ns ympärillä, mutta esim.vanhemmillani tai isovanhemmillani ei ollut, ei ole itsellänikään.

Esikoiseni opiskelee yliopistossa, nyt alkoi 3.opiskeluvuosi eli noin puolivälissä menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi