Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaa jo nyt ajatus siitä että oma lapsi menee ensi syksynä kouluun

Vierailija
13.09.2023 |

Kun nyt on ollut taas nuo kiusaamiset esillä. Ensinnäkin mun tyttö on ujo varsinkin uudessa seurassa, ja tulevassa koulussa ei ole ketään tuttua kaveria. Pelottaa eniten joku ulkopuolelle jättäminen jos osuu juuri oman lapsen kohdalle.

Sekin jännittää, kun tyttö on tosi pelokas liikunnallisesti. En millään saa häntä esim. pyöräilemään kun ei uskalla edes apupyörillä. Tuntuu että mikä vaan on syy kiusaamiselle. Eskarissa japäiväkodissa toisaalta on paljon kavereita, mutta menee ihan eri alueelle kouluun.

Sitten vielä asumme täällä kamalassa pk-seudulla jossa vaan katujengit riehuu yötä päivää. Oon saanut jonkin pakkomielteen näistä asioista! Ehkä vaan laitan somen ja uutiset tauolle. Mutta sitä ennen rauhoitelkaa mua. Kertokaa että maailma ei ole lapselle ihan kamala paikka.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/14 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni aloittaa myös koulun ensi vuonna. Se onkin yksi iso syy sille miksi muutimme viime keväänä Helsingistä maaseudulle. Helsinkiin on nyt noin 300 kilometriä. En kadu päätöstäni pätkääkään. Täällä on paljon, siis todella paljon, rauhallisempaa. Ei näy jengejä eikä kuulu viidakon ääniä joka puolella. Lapsikin on ehtinyt tutustua tuleviin koulukavereihinsa jo, sillä kaikki tämän vuoden eskarit tulevat menemään samaan kouluun ensi vuonna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata etukäteen ahdistua. Kokemuksesta voin kertoa, että kannattaa heti alusta alkaen olla kiinnostunut lapsen koulupäivän tekemisistä. Muutenkin kuin miten tunneilla menee. Meillä on tullut tavaksi, että jutellaan miten päivä on mennyt, kuka leikkii kenenkin kanssa välitunnilla jne. Aika nopeasti tulee ilmi, jos oma lapsi tai joku luokkakaveri viettää paljon yksin aikaa välitunnilla ja siihen kannattaa puuttua ihan heti. Yleensä tärkeät tapahtumat tulevat ilmi sivulauseissa, joten kannattaa olla herkillä siihen mitä lapsi juttelee.

Vierailija
4/14 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee varmaan hyvin. Ja tutustuu luokalla pariin hyvään kaveriin. Ja liikkuu varmaan toisella tavalla jos ei pyörällä, juoksee, kävelee, ui, jumppaa. Ehkä pyörää voi kokeilla eri tavalla, joku päivä, jos hänen kanssa sopii etukäteen miten voisi turvallisemmin mennä. On eri tekniikoita. 

Vierailija
5/14 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa pois sieltä pk-seudulta. Ei siellä perselävessä kannata elää. Muulta Suomea voi saada ihan eri elämän ilman joka nurkan takana vaanivia puukko-somaleita.

Vierailija
6/14 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskariaika on mielestäni melko huoletonta aikaa, nauttikaa siitä.

Onnea ensi syksyn koulutielle, toivotaan että lähtee sujumaan hyvin.

Ei kannata murehtia etukäteen, vaan luottaa.

Vierailija
7/14 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olet jättänyt motorisen kömpelyyden kuntouttamatta!!!??

Ilmoitat lapsesi sirkuskouluun ja hän aloittaa sen samaan aikaan koulun kanssa. Motorinen kömpelyys häviää ja lapsi oppii luottamaan kykyihinsä.

Vierailija
8/14 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttakaa pois sieltä pk-seudulta. Ei siellä perselävessä kannata elää. Muulta Suomea voi saada ihan eri elämän ilman joka nurkan takana vaanivia puukko-somaleita.

No ei täältä noin vaan muuteta kun lapsen isä, oma puolisoni ja hänen lapset on täällä. Ja ei täällä oikeasti ole niin kamalaa kuin mediassa annetaan ymmärtää. Eskarissa menee hyvin ja kaikki lapset ilahtuu siellä kun lapseni tulee paikalle. Koulu vaan pelottaa mua kun olen nyt liikaa lukenut kaikenlaista.

Ap

Vierailija
9/14 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani on päiväkodissa vielä, jos minun lastani joku joskus kiusaa, se jää kiusaajan viimeiseksi teoksi.

Vierailija
10/14 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan et siirrä sitä ahdistusta lapsesi, se olisi vikatikki.

Vierailija
11/14 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos pelkäät seutua, eikä koulussa ole tiedossa vanhoja kavereita, niin muuta.

Vierailija
12/14 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsistä. Olen itse kotoisin pikkupaikkakunnalta kuten miehenikin. Ja siellä oli ne ihan samat huumeongelmat, rötöstelyt ja väkivallat. Niitä ei vain haluttu nähdä ja ihmisillä oli joku ihme käsitys jostain lintukodosta jossa ei muka mitään pahaa tapahdu.

Nyt asuttu yli 10 vuotta pääkaupunkiseudulta eikä tämä sen kummempi paikka ole. Ihmiset ovat ihmisiä kaikkialla.

Vierailija
13/14 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata uskoa ihan kaikkea jota netissä kerrotaan.

Vierailija
14/14 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät tuossa iässä yleensä ole vielä kovin syrjiviä ja jos ovat on kiusaamisen lopettaminen opettajalle yleensä helpompaa kuin myöhemmin. Turha huolehtia etukäteen. Riittää, että saa edes yhden kaverin. Jos on päiväkodissa saanut kavereita niin saa varmasti myös koulussa. Et voi murehtimalla voittaa mitään.