Miksi et lähde tekemään politiikkaa?
Kommentit (32)
En ole narsisti. En halua puhua palturia.
En saa sanaa suustani isommassa porukassa. Jännittää. Ei ole voimakkaita mielipiteitä. En ole jyrkkä. En jaksa taistella. En kestä ilkeitä ihmisiä. En kestä painetta. En kestä juonittelua. Olen herkkä.
Tuossa muutama syy olla menemättä.
Se ei ole täyspäisten hommaa, vaan pinnallisten ihmisten hommaa.
Koska mikään ei ole elämässä niin tärkeää kuin puutarhanhoito, eikä sekään ole kovin tärkeää. Joten se on aika sama, mitä täällä tekee. Lopulta.
Voisin lähteä, jos voisi ilmaista kaiken kirjallisesti + ei tarvitsisi käydä vaalitaistoja. En ole sen tyylinen ihminen, että kumoan toisten puheita omilla puheillani.
olen harkinnut meneväni ehdokkaaksi. sairaus rajoittaa tekemisiäni.voisin ehkä olla kampanja työntekijä tai joku sparraaja taustalla. tarvitsisin varmaan myös jotain valtio opin.lakiopintoja ja kuntapolitiikan opintoja yliopistossa. jotta homma hoituisi paremmin.menis vaan aikaa paljon siihen ja vuosia.
oon sitä mieltä että vauva palstalla ja ylilaudalla on fiksujakin tyyppejä jotka sopis politiikkaan.äänestäisin kyllä.
Ei luonne anna periksi. En pysty valehtelemaan, että juuri tämä leikkauslista pelastaa Suomen talouden, tai että vain minä kykenen ratkaisemaan kaikki ongelmat. Useimmat poliitikot joko lähtökohtaisesti hakevat henkilökohtaista hyötyä tilanteesta kuin tilanteesta. Ne harvat muut ovat idealisteja, jotka palavat - tai poltetaan - loppuun alta aikayksikön. Koko homma on sairasta.
Lisäksi, jos me kaikki vain ajettais omaa etuamme, muista ihmisistä välittämättä, me oltais edelleen siellä puussa heittelemässä toisiamme kakkapökäleillä.
Tulot putoisivat liikaa. Tienaan tällä hetkellä paremmin kuin pääministeri.
Olisi paljon poliittista asiaa, mutta toisaalta en halua päätyä palstoille ja lehtien sivuille revittäväksi.
Olin aktiivinen nuorempana ja työskentelin eduskunta-avustajana. Hyödynsin töissä mm. järjestöosaamista, yhteiskuntatieteilijän tiedonhankintataitoja ja muita monipuolisia työtaitoja.
Ihmisillä voi olla erilaisia vahvuuksia. En ole koskaan ollut karismaattinen, joten äänten keruu ei ole ykkösprioriteetti. Tekemäni selvitykset ja tekstit kuitenkin kelpasivat ja tein töitä sidosryhmienkin kanssa.
Olen huomannut että monilla voi olla väärä käsitys politiikassa työskentelemisestä. Jotkut voivat olettaa, että tavoitteena on päästä töihin jonkun tutun kautta ja sitten saisi teettää töitä esim. virkamiehillä. Myöhemmin suhteilla työhön päässyt voisi sitten itse lähteä keräämään ääniä ja päästä eteenpäin.
Poliitikkoja tuntevat lukemattomat ihmiset. Toiminnassa itse mukana olo erottaa osan joukosta. Miksi joku poliitikko, joka on kerännyt tuhansia ääniä haluaisi olla mieliksi tutulleen ja palkata hänet töihin? Jotkut voivat niin tehdä mutta silloin herää kysymys ovat poliitikot itse olleet kovin syvästi mukana puolueensa toiminnassa.
Ehkä toisesta vaalipiiristä ottaminen voi olla keino välttää todellista työnjakoa koskevan tiedon leviämistä omaan vaalipiiriin, mutta muuten kai on todennäköisempää, että politiikan ulkopuolelta tuleva esiintyisi kunniaa ottavana, vaikka ei alunperin ole edes ollut perillä asioista vaan vain jonkun tuttu. Samalla kun poliitikko itse on voinut kerryttää näkyvyyttä ja osaamista vuosikaudet.
Vakituisissa töissä olevilla virkamiehillä tuskin myöskään on tarvetta lähteä tekemään palveluksia avustajille, hyvä jos edes vaaleilla valituille. Oman toimenkuvansa puitteissa tekemästään työstä virkamiehet saavat itse kunniaa työpaikan sisällä. Miksi kukaan virkamies lähtisi salaa hoitamaan jonkun vaaleilla valitun tai hänen avustajansa asioita ylitöinä tai muuten?
Kannattaa miettiä, mitä arvostaa. Jos yrittää esiintyä imagokuvilla, lyhyillä lausahduksilla tai suhteilla, muille kuin vaaleilla valituille päivittäinen poliittinen työ on enimmäkseen aivan muuta. Omaa itseä ja omia näkemyksiä koskevat some-päivitykset eivät ole töissä pääasia, kun on palkattu työskentelemään muille ihmisille ja tiettyjen tavoitteiden ja haasteiden parissa.
Koska ei kiinnosta