Naiset 40+ millainen on hiustyylisi?
Itse olen nainen 41.v, pitkä vaalea tukka vyötärölle saakka. Oma väri maantie, se raidoitettu vuosien saatossa vaaleaksi. Otan tyviraitaa noin 3kk välein. Kasvatan tästä niin pitkän kun vain kasvaa.
Ennen tykkäsin kihartaa, nykyisin olen aivan rakastunut tukkaani suorana. Kesän korvilla oli aivan hilkulla, etten leikkauttanut virkamiespolkkaa, tuli hetkellinen mielenhäiriö näyttää asialliselta ja aikuiselta ja kuvittelin mielessäni bleiseri / pitkä polkka lookin syksyksi. Onneksi en tähän lähtenyt! Nyt kaduttaisi.
Onneksi kuuma kesä teki tehtävänsä ja aloin pitää kesämekkoa ja hiuksia pesun jälkeen auki. Se tyyli puraisi myös itseeni ja sillä tiellä ollaan edelleen. Tuntuu, että moni mies on myös kommentoinut älä leikkaa kun olen puhunut hiustenleikkaushaaveista heille. Ilmeisesti edelleen pitkät hiukset on miesten mielestä ihanat, en tosin itsekään osaa sanoa miksi? Naisellinen ja tyttömäinen, sellainen elämisen keveys ehkä?
Eli pitkä, suora ja vaalea on tämä oma tämän hetken malli. Tällä mennään toistaiseksi.
Kommentit (31)
Mulla on tummat kiharat puoleen selkään. Sekä väri että kiharat omat. Yksittäisiä harmaita on alkanut tulla mutta yleisilme edelleen ihan tumma. N48
Kouvolatukalla saisit hyväksyntää huonohiuksisilta kanssasisariltasi. Ei kai ole mukavaa olla kadehdittu?
Puolipitkä tumman vaalea ja kihartuva. Laitoin siihen talvisävyn jottei tarvitse värjäillä kun valkaisu kuluttaa hiusta. Muuten kesäblondi. Yleensä on sotkunutturalla päänlaella hiukset.
Puoleen selkään ulottuvat, keskiruskeat hiukset, luonnonkiharat muttei säkkärät. En värjää enkä käsittele. Jaah, miesten mielipiteitä en ole kysellyt.
Pitkä, suora ja punainen. Pidän useimmiten ponnarilla tai nutturalla. N48
Se ole mitään tyyliä.🤣 ihan perus suomalainen hiirenharmaa ohut ja suora.
N47
Tummanruskeat, luonnonkiharat pitkät hiukset (vyötärölle).
Täytän 40v tänä vuonna, mutta vastaan kuitenkin. Ja hyvin samanlaiset hiukset kuin sinulla ap :D hiukset on tuuheat, suorat ja sellaiset pese ja pidä tyyppiä. Käytän aika vähän mitään muotoilutuotteita hiuksiin.
Ja mulla ei ole ollut mitään muutoksia mielessä, tää tukka on ollut vuosia, mitä nyt on pisimmillään nyt kun olen antanut kasvaa. Ehkä vähän tylsät, etenkin kun laitan hiuksia niin vähän, mutta toisaalta aika ajattomat tavallaan.
Pitkähkö eli lapaluiden alareunaan, ei värjätty eli vaalea/harmaaseen taittuva, suora mutta pehmeän hiuslaadun ansiosta hieman taipuva. Pidän aina kiinni, koska roikkuvana vanhentaa kasvoja. Koronavuosina jäi tavaksi välttää tiheitä kampaajakäyntejä joten helpompi pitää pitkänä ja käydä vain silloin tällöin tasauttamassa.
N60
Miksi ne miehet piti tuoda keskusteluun millaiset hiukset 40+ naisella on?
Vierailija kirjoitti:
Siitä puhe mistä puute. Yksikään näistä monista miehistä ei ole aloittajaa halunnut pitää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä puhe mistä puute. Yksikään näistä monista miehistä ei ole aloittajaa halunnut pitää?
Miksi mulla alko soimaan päässä Vilkkumaan biisi, jossa lauletaan, se varmaan luulee se saa miehen, jos se jumppaa.🤣
Polkka joka raidoitettu.
Ennen oli pitkät mutta kolme vuotta sitten leikkasin kun oli sen verran huonossa kunnossa ja ohentuneet niin oli pakko. Olen aina leikkauttanut lyhyemmäksi kun ovat kasvaneet kun tuntuu että on huonokuntoiset, siis kuivat.
Mulla luonnonkihara mutta suoristan aina jos ei ole ponnaria. Poninhännälle en suorista koska latvat taipuu kivasti alaspäin niin näyttää niskanutturalta. Nykyään kyllä lähes aina ponnari ja koitan saada hiuksia parempaan kuntoon niin en lämpökäsittele kuin harvoin.
Nyt aattelin kasvattaa mutta fiiliksen mukaan ja hiusten kunnon mukaan mennään.
Pakko kysyä että eikö sun tuu ap kuuma kesähelteellä pitää hiuksia auki?
Itse en pysty pitämään ollenkaan kun tulee niin kuuma. Kesällä siis aina ponnari.
N41
Just värjäsin tänään ruskealla. Ja leikkasin itse värjäyksen jälkeen. Kerroksittainen lyhyt, ei yletä olkapäille. Kesällä oli pitkät hiukset, kävin kampaajalla lyhentämässä kerroksittain. 2 kertaa olen sen jälkeen leikannut itse ja säästänyt siinäkin 2x 59e.
Hieman leukalinjan alapuolelle ulottuva tasainen polkka. Suunnilleen tämä mitta mulla on ollut lapsesta asti, välillä lyhyempi mutta ei koskaan pitempi. Tukka on ohut, ruskea, nyt myös harmaita aika paljon, jos en värjää. Kihartuu kostealla tai sateisella säällä.
Pitkähköt taipuisat / vähän kihartuvat luonnostaan maantienväriset hiukset. Kasvattelen tummanruskeaa väriä pois, sitä on noin puolet. Uudempaa hiusta olen värjännyt keskiruskealla. Harmaita on tullut ja yksi kalju kohta on, jota seurailen. Harvemmin pidän hiuksia auki, yleensä joku huoleton nuttura.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sitä en tiedä moniko olisi halunnut pitää, mutta yhden kanssa menin naimisiin ja sain kaksi lasta. Sillä tiellä ollaan edelleen!
Miespuoliset tuli siitä syystä keskusteluun mukaan, että enemmistön mielipide siellä puolella on älä leikkaa. Naisissa jakauma on huomattavasti pienempi, siellä tulee pitkän polkan puolesta ymmärtäjiä, et sehän olis ihanan raikas mutta on myös naisissa paljon näitä älä leikkaa -tyyppejä, koska silläpuolella riittää taas ymmärrystä miten pitkä kasvatustyö pitkissä hiuksissa on. Ja se huolto!
Oma tukka on ollut myös aikoinaan leukalinjaan saakka lyhyt ja tykkäsin sikana. Lasten ollessa pieniä hiukset oli aina kiinni. Vasta taaperovaiheen jälkeen aloin palata hiukset auki lookiin, kun ei tarvinnut enää kumarrella niin paljon lasten perässä ja hiukset ei olleet koko ajan tiellä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Polkka joka raidoitettu.
Ennen oli pitkät mutta kolme vuotta sitten leikkasin kun oli sen verran huonossa kunnossa ja ohentuneet niin oli pakko. Olen aina leikkauttanut lyhyemmäksi kun ovat kasvaneet kun tuntuu että on huonokuntoiset, siis kuivat.Mulla luonnonkihara mutta suoristan aina jos ei ole ponnaria. Poninhännälle en suorista koska latvat taipuu kivasti alaspäin niin näyttää niskanutturalta. Nykyään kyllä lähes aina ponnari ja koitan saada hiuksia parempaan kuntoon niin en lämpökäsittele kuin harvoin.
Nyt aattelin kasvattaa mutta fiiliksen mukaan ja hiusten kunnon mukaan mennään.Pakko kysyä että eikö sun tuu ap kuuma kesähelteellä pitää hiuksia auki?
Itse en pysty pitämään ollenkaan kun tulee niin kuuma. Kesällä siis aina ponnari.N41
Kyllä tulee kuuma, kesällä pidin paljon hiuspantaa, että sain kasvoilta pois ja niskasta hiuksia. Mutta tuo kuumuus hiuksissa on se yksi iso miinus kesällä, tosin kuumat ne on helteellä lyhyemmätkin hiukset ja toisaalta jopa vaikeammat laittaa esim suihkun jälkeen. Tää pitkä on pese, harjaa, hoitosuihke ja pidä tukka.
Leukapituinen/puoliväliin kaulaa polkkatukka, maantienvärinen eli värjäämätön
Pitkä, tumma ja suora. N53