Ennuste: ensi vuonna 50 000 työtöntä lisää. Hoetteko vielä siinäkin vaiheessa täällä että menkää pummit töihin?
https://www.hs.fi/talous/art-2000009851295.html
Hallituksella on kiire saada kaikki heikennykset voimaan jotta kenellekään näistä ei tarvitse maksaa mitään. Tulee lisää asuntojen pakkomyyntejä ja konkursseja kun kukaan ei enää kuluta.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen hoitoalalla. Töitä riittää enemmän kuin kerkeää tekemään.
Mutta pienemmällä palkalla. Hyvinvointialueiden budjetteja joudutaan leikkaamaan rankalla kädellä, ja hyvä niin.
Jos palkkaa alennetaan niin hoitajatkin häippäsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalallakin pistetään paikoin jengiä pellolle: https://yle.fi/a/74-20049558
"Neuvottelut koskevat koko henkilöstöä eli noin 20 000 ihmistä. Arvioitu vähennysmäärä on enintään 500 henkilötyövuotta."
Kyllä kieltämättä nauratti tilanteen järjettömyys kun tuon uutisen näin.
Hallitus on luvannut sote-alalle miljardin leikkaukset per vuosi, niin pakkohan siellä on joko potkia porukkaa pihalle tai laskea palkkoja. Sairaanhoidon kuluista kuitenkin ainakin puolet on henkilöstökuluja.
Hoetko sinä ap vielä työvoimapulaa ja miten l a m m a s p a i m e n i a tarvitaan Suomeen lisää?
Hallitusohjelman tarkoitushan on siis lopettaa yhteiskunnan etuuksilla eläminen turhaan. Ja oma elintaso on mukautettava tuloihin. Jos ei tulot esim riitä nykyiseen asuntoon, niin sitten on siirryttävä halvempaan. Lasten osalta ehkä kannattaisi miettiä montako lasta on varaa elättää. Tämä koskee ihan kaikkia. Kyllä nyt pitäisi siirtyä oikeasti aikuisten maailmaan, jossa omilla valinnoilla on seurauksensa ja vastuutetaan nimenomaan ihmistä itseään. Ei aikuisia pidä paapoa kuin vajaaälyisiä. Jos työt menee alta, niin sitten pitää etsiä uusi työ. Tarvittaessa kouluttauduttava uudestaan. Muualla koulutus maksaa maltaita, Suomessa sekin on käytännössä ilmaista...
Vierailija kirjoitti:
Noi "MEE TÖIHIN" hokijat on noiden työttömien joukossa silloin, ja minä nauran.
Saavat maistaa karmaa ja huomata sen, ettei elämä työttömänä mitään herkkua ole.
Norrbotten behövs det mer än 100 000 arbetare under de kommande 15 åren".
Ruotsin pohjanmaalla on 100 000 työntekijän puute. Nyt kouluruotsia kertaamaan. Itseasiassa suomen kieltä puhuu 30-50 % Pohjois-Ruotsin asukkaista ja useilla työpaikolla puhekieli on suomi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen, että nämä huutelijat ovat eläkeläisiä.
Miksi huutelisin? t. eläkeläinen
Koska olet hallituksen erityissuojeluksessa ja eläkkeet vain nousevat koko ajan. Ensi vuoden alusta saat taas 6% eläkkeenkorotuksen.
Kukahan nekin korotukset lopulta pystyy maksamaan...
Koko ajan? Just.
Sinä ne maksat jos töissä olet kuten minäkin maksoin kun töissä olin.
Jäin eläkkeelle, tehkää kovasti töitä jotta minullakin riittää leipee ja lämpööö 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta pienemmällä palkalla. Hyvinvointialueiden budjetteja joudutaan leikkaamaan rankalla kädellä, ja hyvä niin.
Siltikään he eivät olisi loisia.
No esittäkää itse ratkaisu mitä tehdään? millä rahoitetaan? lava on teidän..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska olet hallituksen erityissuojeluksessa ja eläkkeet vain nousevat koko ajan. Ensi vuoden alusta saat taas 6% eläkkeenkorotuksen.
Koko ajan? Just.
MOT. Paitsi että sinä maksoit 4% tuloistasi, minä 25,80%.
Töitä voi tehdä myös EUn rajojen sisällä Suomen ulkopuolella, mutta sehän on ihan selvä että ei teillä paskahousuilla ole mitään menemistä toisiin maihin röihin. Pthui!
Vierailija kirjoitti:
Hallitusohjelman tarkoitushan on siis lopettaa yhteiskunnan etuuksilla eläminen turhaan. Ja oma elintaso on mukautettava tuloihin. Jos ei tulot esim riitä nykyiseen asuntoon, niin sitten on siirryttävä halvempaan. Lasten osalta ehkä kannattaisi miettiä montako lasta on varaa elättää. Tämä koskee ihan kaikkia. Kyllä nyt pitäisi siirtyä oikeasti aikuisten maailmaan, jossa omilla valinnoilla on seurauksensa ja vastuutetaan nimenomaan ihmistä itseään. Ei aikuisia pidä paapoa kuin vajaaälyisiä. Jos työt menee alta, niin sitten pitää etsiä uusi työ. Tarvittaessa kouluttauduttava uudestaan. Muualla koulutus maksaa maltaita, Suomessa sekin on käytännössä ilmaista...
Halvempia asuntoja ei riitä kaikille. Uutta työtä ei niin vain ole saatavilla ja uudelleenkoulutus monille mahdotonta kun hallitus poistaa aikuiskoulutustuen mutta nämähän sinä jo tiesitkin.
Vierailija kirjoitti:
50 000 on todella vähän. Ysärilamassa tuli 300 000-400 000 lisää vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin osa on jotain paikallisia poliitikkoja, kepulaisia yms. ainakin Hesarin mielipideosaston mukaan kun googlettelee kirjoittajien nimiä. Varmaan myös jotain syrjäkylien persuja
50 000 raksatyöntekijää. Valtio irtisanoo 5000 työntekijää. Fiskars irtisanoo 400 työntekijää. Ja tämä tulee jatkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan? Just.
MOT. Paitsi että sinä maksoit 4% tuloistasi, minä 25,80%.
Joidenkin tapa pitää itseään muita parempana niillä harvoilla asioilla kuin mielestään voivat (esim. työpaikka, paino) ei tule muuttumaan mihinkään kuin korkeintaan siksi aikaa kun he itse ovat haukkumaansa kohderyhmää. Eikä välttämättä silloinkaan, sillä omaan tilanteeseen on helppoa nähdä (tässä tapauksessa tietenkin muiden aiheuttamia) syitä ja tarvittaessa keksiä myös tekosyitä. Helvettikin jäätyy ennen kuin näistä tulee empaattisia pienimmissäkään määrin. Sitä ei kannata odottaa.
Menkää töihin!!