Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten väkivaltaisuus häiritsee jo esiopetusta - " Kaikki ovat ihan loppu"

Vierailija
12.09.2023 |

Työntekijä kertoo : Lasten väkivaltaisuus häiritsee jo esiopetusta - "Kaikki ovat ihan loppu"

LÄHDE / Linkki IS artíkkeliin https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009849960.html

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nähtävissä ihan jo somevaikuttajia seuraamalla, että niitä omia lapsia ei kestetä. Lapsi laitetaan päiväkotiin heti, kun se täyttää 1, jotta saadaan itselle aikaa käydä lenkillä, jumpalla, kampaajalla, lounaalla, kasvohoidoissa. Joo, siinä samalla voidaan tehdä vähän sometöitä, mutta se on vain pieni osa sitä päivää. Se oma aika on paljon tärkeämpää kuin lapsen kanssa vietetty aika. Mainitsen mm. Aino Rossi, Karoliina Pentikäinen, Kira Kosonen, Sara Tickle, Sofia Aiello. Nämä ihan surutta pitävät sen muksunsa päiväkodissa suurimman osan valveillaoloajasta ja arki on silti niin rankkaa. Miksi pitää hankkia lapsi jos sitä ei sitten enää jakseta kasvattaa tai tehdä niitä lapsiperheen asioita?

Kuka niitä lapsia kestää jos ei oma vanhempikaan? Turha syyttää muita lapsivihasta jos itse ei ole tehnyt töitään vanhempana. Se lapsi on sun tekele ja huonolla käytöksellään se häpäisee just sut, vanhempansa.

Vierailija
42/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on nähtävissä ihan jo somevaikuttajia seuraamalla, että niitä omia lapsia ei kestetä. Lapsi laitetaan päiväkotiin heti, kun se täyttää 1, jotta saadaan itselle aikaa käydä lenkillä, jumpalla, kampaajalla, lounaalla, kasvohoidoissa. Joo, siinä samalla voidaan tehdä vähän sometöitä, mutta se on vain pieni osa sitä päivää. Se oma aika on paljon tärkeämpää kuin lapsen kanssa vietetty aika. Mainitsen mm. Aino Rossi, Karoliina Pentikäinen, Kira Kosonen, Sara Tickle, Sofia Aiello. Nämä ihan surutta pitävät sen muksunsa päiväkodissa suurimman osan valveillaoloajasta ja arki on silti niin rankkaa. Miksi pitää hankkia lapsi jos sitä ei sitten enää jakseta kasvattaa tai tehdä niitä lapsiperheen asioita?

Kuka niitä lapsia kestää jos ei oma vanhempikaan? Turha syyttää muita lapsivihasta jos itse ei ole tehnyt töitään vanhempana. Se lapsi on sun tekele ja huonolla käytöksellään se häpäisee just sut, vanhempansa.

En tunne mainitsemiasi vaikuttajia, mutta noin yleisellä tasolla toteaisin, että kun kerran ymmärrät että sometyöt ovat vain pieni osa heidän elämäänsä, miten kuitenkin ajattelet voivasi vetää johtopäätöksiä heidän elämästään kokonaisuutena.

Some on fiktiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on koulunkäynninohjaaja. Tykkää työstään pääosin, vaikka palkka onkin naurettava. Sitä hän vain on manannut, kun lapset eivät todellakaan osaa käyttäytyä ja kunnioittaa aikuisen sanaa. Ihan jo alle 10-vuotiaat voivat olla todella kamalia ja haistattaa sinulle päin naamaa. Kyllä siitä saa vain ja ainoastaan vanhempia syyttää.

44/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä yhtään houkuta luokanopettajan tai lastenhoitajan tai varhaiskasvatuksen opettajan ammatti kun lukee näitä juttuja,

Vierailija
45/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne mainitsemiasi vaikuttajia, mutta noin yleisellä tasolla toteaisin, että kun kerran ymmärrät että sometyöt ovat vain pieni osa heidän elämäänsä, miten kuitenkin ajattelet voivasi vetää johtopäätöksiä heidän elämästään kokonaisuutena.

Some on fiktiota.

Se ei ole fiktiota että se pieni lapsi, joka ei osaa vielä edes puhua laitetaan koko päiväksi hoitoon.

Vierailija
46/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on se, että heidän vanhempansa ovat hylänneet lapsensa ja lyöneet niille vauvasta saakka älylaitteen seuraksi ja tilanteissa joissa lapsi ilmaisee mitään hankalia tunteita. Yhteys vanhempaan on katkennut jo varhain, lapsi ei opi mitään siitä miten ollaan olemassa ja tekemisissä toisten kanssa.

Nämä vanhemmat tekevät sen sen takia, etteivät tiedä mitä tehdä, eivätkä ymmärrä että voivat jopa opiskella lapsen kasvuun ja kehitykseen liittyviä asioita, jos eivät osaa. Kaikki peruspilarit liittyen itsesäätelyyn ja ilmaisuun jäävät kehittymättä. En edes liioittele, oon työskennellyt lasussa näiden keharin tasolle jääneiden vanhempien kanssa ja nähnyt niin monta täysin yksin jäänyttä pikkulasta jota ei ole kasvattanut kukaan muu kuin YouTube. On vaikea kuvitella minkälainen mielen maailma sellaisella lapsella on jonka ainoa käsitys yhtään mistään on typerät animaatiot joissa tehdään groteskeja ja väkivaltaisia asioita.

Olen nähnyt kun pienet vauvat katsovat videoita aamusta iltaan kun vanhempi ei ymmärrä mitä sen vauvan kanssa pitäisi tehdä. Lopputuloksena on psyykkisesti täysin vammaisia päiväkoti-ikäisiä, he ovat samassa kunnossa henkiseltä kehitykseltään kuin jos heidät olisi jätetty yksin metsään selviytymään. Nämä kasvattajat ovat periaatteessa aivan tavallisia ihmisiä, mutta heillä on itsellään päässä vikaa kun kaikki muut asiat kiinnostavat paljon enemmän kuin se lapsi.

Vierailija
47/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin oikeisto ottaa tänne 35 000 paperitonta perheineen. SItten leikkaa koulutuksen ja tuhoaa sen. Sitten syytetään vasemmistoa.

Nyt kun olisi tilaisuus korjata asia, mitään ei tehdä. Ensi kaudella sitten taas syytetään oppositiosta vasemmistoa.

Voi kuule kyllä näitä kauhukakaroita on ollut jo ysärillä, minunkin päiväkotiryhmässä oli ihan supisuomalainen poika joka saattoi ihan yhtäkkiä äityä väkivaltaiseksi eikä jo silloin asialle tehty yhtään mitään. Muut lapset sai pelätä päiväkotiin menemistä, kun yhtä kauhukakaraa ei saatu kuriin.

Jos on koskaan katsonut Supernannyn suomiversiota, niin ihan pellavapäiset lapset ne sielläkin edustaa.

Vierailija
48/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasariluvun lapsi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän kuria (kyllä, luit aivan oikein), vähemmän digiä.

Meillä oli kotona tosi tiukka kuri. Sekä äiti että isä olivat siinä asiassa samanlaisia. Ei meitä lapsia kuritettu fyysisesti, mutta rajat olivat todella tiukat. Minkäänlainen haistattelu ei tullut kysymykseenkään, ja kotitöiden tekemisestä ei päässyt luistamaan mitenkään. Ei oli aina ei. Joskus se otti aivoon, sen myönnän, mutta mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän arvostan saamaani kotikasvatusta, johon kuului myös runsaasti rakkautta.

Sama + läksyjen tekemistä vahdittiin. Hyvät ovat silti lapsuus- ja nuoruusmuistot. En haluaisi olla tämän päivän lapsi/nuori. N47

Meillä on edelleen sama. Ollaan kai harvinaisuuksia sitten nykyään.

Vierailija
49/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En noista muista tiedä mutta Karolla on onneksi mies, joka tuntuu oikeasti pitävän lapsistaan ja tekee heidän kanssaan asioita. Karon esikoisellakin on isä, joka haluaa olla lapsen kanssa. Äiti taas käy jossain suojatyöpaikassa kerran viikossa ja muut ajat hoitaa naamaansa ja päätään panacodilla.

Vierailija
50/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näitä lapsia on nyt niin paljon? Kyse ei voi olla kasvatuksesta, koska lapset ovat varhaiskasvatuksen piirissä ja siellä on selkeät käytännöt, joita edes koti ei voi murtaa, joten onko kyse rokotusten haittavaikutuksista, äidin raskaudenaikaisesta lääkityksestä, synnytyksenaikaisesta hapenpuutteesta vai jostain muusta, ilmansaasteista? Ainakin näitä lapsia tuntuu olevan pääkaupungissa enemmän kuin muualla.

Päiväkodin selkeä käytäntö on lähinnä se, että lapsilla on oikeudet ja siksi ei voida puuttua huonoon käytökseen. Kuri on korvattu puheella "tunneilmaisusta".

Vierailija
51/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus on se, että heidän vanhempansa ovat hylänneet lapsensa ja lyöneet niille vauvasta saakka älylaitteen seuraksi ja tilanteissa joissa lapsi ilmaisee mitään hankalia tunteita. Yhteys vanhempaan on katkennut jo varhain, lapsi ei opi mitään siitä miten ollaan olemassa ja tekemisissä toisten kanssa.

Nämä vanhemmat tekevät sen sen takia, etteivät tiedä mitä tehdä, eivätkä ymmärrä että voivat jopa opiskella lapsen kasvuun ja kehitykseen liittyviä asioita, jos eivät osaa. Kaikki peruspilarit liittyen itsesäätelyyn ja ilmaisuun jäävät kehittymättä. En edes liioittele, oon työskennellyt lasussa näiden keharin tasolle jääneiden vanhempien kanssa ja nähnyt niin monta täysin yksin jäänyttä pikkulasta jota ei ole kasvattanut kukaan muu kuin YouTube. On vaikea kuvitella minkälainen mielen maailma sellaisella lapsella on jonka ainoa käsitys yhtään mistään on typerät animaatiot joissa tehdään groteskeja ja väkivaltaisia asioita.

Olen nähnyt kun pienet vauvat katsovat videoita aamusta iltaan kun vanhempi ei ymmärrä mitä sen vauvan kanssa pitäisi tehdä. Lopputuloksena on psyykkisesti täysin vammaisia päiväkoti-ikäisiä, he ovat samassa kunnossa henkiseltä kehitykseltään kuin jos heidät olisi jätetty yksin metsään selviytymään. Nämä kasvattajat ovat periaatteessa aivan tavallisia ihmisiä, mutta heillä on itsellään päässä vikaa kun kaikki muut asiat kiinnostavat paljon enemmän kuin se lapsi.

Kirjoita tästä yleisönosastolle vaikka nimettömänä! Ilmaiset itseäsi hyvin. Tästä kaikesta pitäisi puhua enemmän. Tilanne on todella huolestuttava.

Vierailija
52/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasariluvun lapsi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän kuria (kyllä, luit aivan oikein), vähemmän digiä.

Meillä oli kotona tosi tiukka kuri. Sekä äiti että isä olivat siinä asiassa samanlaisia. Ei meitä lapsia kuritettu fyysisesti, mutta rajat olivat todella tiukat. Minkäänlainen haistattelu ei tullut kysymykseenkään, ja kotitöiden tekemisestä ei päässyt luistamaan mitenkään. Ei oli aina ei. Joskus se otti aivoon, sen myönnän, mutta mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän arvostan saamaani kotikasvatusta, johon kuului myös runsaasti rakkautta.

Jotkut vanhemmat osaa jotkut ei. Minun 30-luvulla syntyneet vanhemmat oli ihan uunoja lasten kasvattajia.

Vierailija
53/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä samat perseilijät ovat tulevaisuudessa niitä, jotka päättävät asioistamme, hoitavat -no, hoitavat ja hoitavat- vanhukset ja sairaat ja muutenkin pitävät yhteiskunnan rattaat pyörimässä. Ei näytä lupaavalta. Oikeastaan uskallan väittää, että peli on menetetty.

Vierailija
54/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitusohjelmassa ainakin lukee, että kuria kouluissa kiristetään. Saa nähdä onnistuuko se, vaikka kaikki kasvatusalan asiantuntijat ovat kuria vastaan. Ja, että koskeeko kiristys myös päiväkoteja.

Vierailija
55/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen opettajaksi.. erityisluokan opettajaksi. Voin todentaa.. kaikki ovat loppu, ja moni harkitsee alalta lähtöä. Äitini on tehnyt 20-vuotta uraa erityisluokan opettajan ja hän on sanonut että yhtä suurta katoa alalta ei ole koskaan nähnyt. Olen nähnyt äitini itkevän öitä itsensä uneen. Lasten takia. Kaiken mitä olen itse nähnyt, kuullut ja oppinut, harkitsen alanvaihtoa ja opintojen keskeyttämistä. Ei kiinnosta olla opettamassa tulevia roadmaneja.

Vierailija
56/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koulunkäynnin ohjaajana ylä-asteella Helsingissä. 7-luokkalaiset pojat ahdistelivat minua ja yksi porukka seurasi kotiin asti. Olin 19-vuotias tällöin. Pari vuotta sitten. Pojat kuvasivat minua tunneilla. Lapset kirolivat ja öykkäsivät koko aika. Opettajat näyttivät avuttomilta, jopa pelokkailta :/

Vierailija
57/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini on koulunkäynninohjaaja. Tykkää työstään pääosin, vaikka palkka onkin naurettava. Sitä hän vain on manannut, kun lapset eivät todellakaan osaa käyttäytyä ja kunnioittaa aikuisen sanaa. Ihan jo alle 10-vuotiaat voivat olla todella kamalia ja haistattaa sinulle päin naamaa. Kyllä siitä saa vain ja ainoastaan vanhempia syyttää.

Tein tätä työtä ennen valmistumista opettajaksi. Voin sanoa että ilman avustajia opettajan työ on mahdotonta tänä päivänä. Kiitos kaikille avustajille. Opettajat ja avustajat joutuvat toimimaan myös vartijoina, poliiseina, terapeutteina, lääkäreinä, vanhempina. Sitä se opetusalalla on tänä päivänä.

Vierailija
58/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se on.. Itse olen opettanut lapselleni, että jos joku tulee kiusaamaan niin saa vaikka potkasta sitä kiusaajan. Nykykoulussa ei pärjää jos ei pidä puoliaan.

Viikonloppuna oltiin Tivolissa. Suomalaiset jonotti kiltisti, mutta sitten nää muut...kiilas vaan jonoon johonkin keskelle.. Tai lähti rynnimään kun laitteeseen pääsi. Jouduin huutamaan mun lapselle että juokse juokse.

Ihan älytöntä!!

Oikeesti!  Mitähän tositilanteessa sodasta tuli, jos nämä meidän kiltit poijjaat sinne joutuisi. Odottaisivat vaan ihan kiltisti millon tulee kuulaa. voi hyvää päivää ja kirvesvartta!

Olen huomannut nyt näistä , jotka ovat tulleet pakoon, että niillä on ihan eri meininki, nimittäin niin päin, että pakolaispojat on kilttejä ja pakolaistytöt päällepäsmäreitä, jotka kiusasivat suomipoikia. Eskarissa.

Yleiskuva on, etteivät tottele yhtään, ovat kuin villivarsat laitumella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän