IL: Ajoneuvoasentaja Tuomakselle jää palkasta käteen 67e päivässä
Tuomaksella on nyt kolmen vuoden kokemus asentajan työstä. Raskaan kaluston asentajana hän on toiminut alle vuoden. Tuomas asuu edelleen vanhempien luona, kun palkka ei muuten riitä.
Tätäkö se nyt on työtä tekevän ihmisen tulevaisuus Suomessa? Koko maailman sosiaalitoimisto joka vähät välittää omistaan.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et laittanut koko uutista? Reilun 2100 euron brutto on aloittavalle asentajalle ihan ookoo. Jotta palkka voi nousta, tulee asentajan ammattitaidon olla sillä tasolla, että se tuottaakin jotain työnantajalle.
Ammatin osaavalle köyhyysrajan tarjoaminen palkkana on v ttuilua pahimmasta päästä ja yrittäjän ahneutta.
yli 2100 euron bruttopalkka on aika kaukana köyhyysrajasta.
Vierailija kirjoitti:
Minulle jää nettona käteen 65€/päivä. Sillä maksan vuokran, muut asumiskulut, ruoat, viihteen, auton bensat ja huollot (auton olen jo saanut maksettua) ja saan säästettyäkin rahaa.
Tuomas ei ilmeisesti vaan osaa ottaa sitä askelta aikuisena olemiseen, vaan keksii kivoja tekosyitä (inflaatio) jäädä äiteen passattavaksi.
Tuomas ei näköjään osaa edes perusmatikkaa.
"Tuomas Immosen kuukausiansio on tällä hetkellä 2130 euroa. Tuomas Immonen on laskenut, että hänelle jää palkasta verojen jälkeen käteen 80 euroa päivässä."
80€*30pv = 2400 €/kk, eli enemmän kuin tyypin bruttopalkka.
Tekeekö hän 30 päivää kuukaudessa töitä, ja varmaan myös helmikuussa?
Vierailija kirjoitti:
"Ruokakulut, puhelinliittymä ja muut tuohon vielä päälle, niin ei siitä kuudestakymmenestäseitsemästä eurosta paljon jää."
Siis miten niin ei jää? Päivän ruuat maksaa isolle miehelle korkeintaan 20e eikä enempää saa kulumaan ellei yritä tuhlata. Tämä tyyppi syö äidin ruokia eikä maksa vuokraa, joten mihin v***uun hän saa käytettyä 67 euroa päivässä? Ei puhelinliittymää makseta joka päivä.
No mihin nyt parikymppisenä kossina rahaa kuluu? Illat ja viikonloput rällätään pllurallia kylillä ja kännätään kavereitten kanssa. Molemmat aika kalliita harrastuksia. Ja pitäähän niille tytöille näyttää että rahaa on, koska rahamiehet saa. Auto pitää olla kunnossa kun on ammattilainen ja sillä saa myös.
Täällä etelä Pohjanmaalla tuo on ihan yleinen. Palkkataso...ei täällä kenellekään duunarille makseta enempää.
Vierailija kirjoitti:
Todella huono palkka. Nettona kuukausi n.1400e
Sitten kannattaa korjata äkkiä vero%. Kyllä tuosta käteen jää n. 1600 euroa ellei vähän ylikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et laittanut koko uutista? Reilun 2100 euron brutto on aloittavalle asentajalle ihan ookoo. Jotta palkka voi nousta, tulee asentajan ammattitaidon olla sillä tasolla, että se tuottaakin jotain työnantajalle.
Ammatin osaavalle köyhyysrajan tarjoaminen palkkana on v ttuilua pahimmasta päästä ja yrittäjän ahneutta.
Se on ihan tesin mukainen palkka. Vuoden kokemuksella ei välttämättä tuota vielä. Tuosta työnantaja maksaa vielä sivukulut ja sillä yrittäjällä on palkan lisäksi hitokseen muitakin kuluja. Kyllä osaavat ja tuottavat asentajat tienaa ihan hyvin, mutta se vaatii usein monen vuoden kokemuksen.
Seliseli. Pyramidihuijaus suomen työmarkkinat ja sen yrittäjät.
Sellaiset setit sieltä. Sinun mielestä palkan sivukulut, vuokrat/lainat, varaosat, sähkö, vesi vakuutus jne on pyramidihuijausta?
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Tuomaksen nettopalkka on 1600-1700 euroa.
Mun isä oli samassa ammatissa.
Ylläpiti sillä omakotitaloa isolla tontilla pk-seudun arvostetussa lähiössä.
Kotirouva, kolme lasta.
Mökki.
Kaksi autoa.
Sopii yrittää tänä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme arvioi palkkaansa päiväkohtaisena käteenjäävänä summana?
Sellaiset jotka haluavat tuhlata koko ajan.
Jannu asuu kotona, mihin sen rahat siis menee?? Nuorimies voi myös opiskella jonkun muun ammatin, en ymmärrä mikä tässä on ongelma, moni joutuu pärjäämään vähemmällä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo. Suunnilleen saman saan minimitukia kiulaudessa
Vierailija kirjoitti:
Kotirouva, kolme lasta.
Mökki.
Kaksi autoa.
Voi vain haaveilla
Vierailija kirjoitti:
Kotirouva, kolme lasta.
Mökki.
Kaksi autoa.
Taisi kyllä tehdä jotain sivubisneksiä pimeänä samalla. Suurimmalla osalla akateemisista ihmisistä joista molemmat töissä ei ollut edes tuota elintasoa kun minä olin lapsi. Saati sitten duunarilla jolla rouva kotona.
Vierailija kirjoitti:
Aloitteleva työntekijä ja saa jo Euroopan keskipalkkaa.
Kokoaikaisen palkansaajan keskimääräinen kuukausipalkka Suomessa oli 3 386 euroa kuukaudessa, mikä on sekä nykyisten EU-maiden (2 116 euroa) että euromaiden (2 323 euroa) keskiarvon yläpuolella.
Ymmärtääkseni Tuomas asuu Suomessa,missä kaikki on ihanan halpaa,liksaa myöden. Mitäs se Euroopan keskipalkkatiedolla tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on totta, niin asut Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? En minä ainakaan saa muuta kuin työmarkkinatuen, tolla palkalla menisin todellakin töihin.
Vaikkapa sairaanhoitajaksi niin palkka tuplaantuu jo tuosta