Apteekista lääke loppunut.
Eipä ole koskaan ennen käynyt näin.En saanut lääkettä apteekista.Lääketukku ei ole pystynyt toimittamaan lääkettä apteekkiin.Lupasivat olla yhteydessä lääkäriin.Jos löytyy joku muu sopiva lääke.
Nyt 3.päivä ilman lääkettä.En ole huomannut mitään ongelmaa.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä voi olla tällaista nykyään? Mitä sitten, jos ihminen tarvitse välttämättä jotain lääkettä, siis ihan pysyäkseen hengissä? Annetaanko ihmisen sitten vain kuolla? Vai onko sairaaloissa kuitenkin aina kaikkia lääkkeitä?
lääkäri voi esim. kirjoittaa potilaalle tarvetta suuremman annostuksen, jolloin riittää. minulle esim. yhdessä lääkkeesäs annostus on 1-3 annosta 1-3 kertaa vuorokaudessa. Apteekki sitten tietenkin laskee sen kolmen kuukauden annoksen noiden maksimimäärien mukaan. Ei ole koskaan lääke päässyt loppumaan. Ei tämä ehkä toimi kaikkien lääkkeiden kanssa, niiden käytössä voi olla rajoitteita, mutta varmaan suurimman osan.
No jos lääke loppuu varastosta, niin se on ihan sama vaikka lääkäri kirjoittaisi koko loppuelämän suuruisen annostuksen. Ei sitä lääkettä saa, jos se on loppu 🤦🏻
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tulee huono tilanne jos ketipinor loppuu eikä sitä saa apteeksita.
Lääkkeen vaihdoista todella huonot kokemukset.
tuo oon sellainen aine, että sitä taitaa olla aina sairaaloissa, joten jos sitä ehdottomasti tarvitsee eikä apteekeissa ole, niin soitto vain päivytykseen/lääkärille ja kysymään, että mitäs pitäis tehdä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä voi olla tällaista nykyään? Mitä sitten, jos ihminen tarvitse välttämättä jotain lääkettä, siis ihan pysyäkseen hengissä? Annetaanko ihmisen sitten vain kuolla? Vai onko sairaaloissa kuitenkin aina kaikkia lääkkeitä?
lääkäri voi esim. kirjoittaa potilaalle tarvetta suuremman annostuksen, jolloin riittää. minulle esim. yhdessä lääkkeesäs annostus on 1-3 annosta 1-3 kertaa vuorokaudessa. Apteekki sitten tietenkin laskee sen kolmen kuukauden annoksen noiden maksimimäärien mukaan. Ei ole koskaan lääke päässyt loppumaan. Ei tämä ehkä toimi kaikkien lääkkeiden kanssa, niiden käytössä voi olla rajoitteita, mutta varmaan suurimman osan.
No jos lääke loppuu varastosta, niin se on ihan sama vaikka lääkäri kirjoittaisi koko loppuelämän suuruisen annostuksen. Ei sitä lääkettä saa, jos se on loppu 🤦🏻
voi facepalm.... katsos kun ne lääkkeet ostetaan etukäteen. Näin pikkuhiljaa muodostuu kotiin hätävara lääkkeesta eikä se sitten lopu, jos apteekille tulee saantivaikeuksia.
Mulla on satunnaisesti/tarvittaessa otettavia sekä Litalgin että Miranax, niin ei näitäkään ole aina saanut.
Myös kilpirauhaslääkkeissä, ei tyroksiini vaan erityislupalääkkeet, on ollut puutoksia.
Mieheni kävi Tallinnasta hakemassa lääkkeitä tänä kesänä. Kiva juttu että sähköinen resepti käy hyvin siellä.
Mulle on tämän vuoden aikana myyty pari kertaa vanhentunutta lääkettä. Yhden kerran farmaseutti itse totesi, ettei voi myydä tätä ja vaihtoi. Tutkin sitten kotona olevia kun tein siivousta ja edellisenä vuonna eräs reseptivoidekin oli myyty kuukausia vanhalla päivämäärällä. Kannattaa näköjään näissäkin olla tarkkana. Siellä ei saisi edes olla vanhentuneita lääkkeitä. Saati että joku peruslääke kestää kuukausia ja on jo ostohetkellä vanhentunut.
Lähden nyt apteekkiin hakemaan lääkärin määräämän uuden lääkkeen. -ap-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voi facepalm.... katsos kun ne lääkkeet ostetaan etukäteen. Näin pikkuhiljaa muodostuu kotiin hätävara lääkkeesta eikä se sitten lopu, jos apteekille tulee saantivaikeuksia.
Ei millään pahalla, mutta sä et oo se penaalin terävin kynä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen odottanut jo vuoden, että migreenilääkettä tulisi taas saataville. Ja ei, sille ei ole mitään rinnakkaisvalmistetta, samalla vaikuttavalla aineella ei tehdä muita lääkkeitä.
Pari kesää sitten oli Florineff loppu koko Suomessa muutaman kuukauden ajan. Se taas on sellainen lääke, jota ilman ei pärjää sitä tarvitsevat, ja sillekään ei ollut mitään rinnakkaisvalmisteita apteekista saatavilla.
Että onhan näitä ollut jo pitemmän aikaa ja useamman eri lääkkeen kohdalla!
Ilman Florineffia monet pärjäävät viikkokausia.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tämän vuoden aikana myyty pari kertaa vanhentunutta lääkettä. Yhden kerran farmaseutti itse totesi, ettei voi myydä tätä ja vaihtoi. Tutkin sitten kotona olevia kun tein siivousta ja edellisenä vuonna eräs reseptivoidekin oli myyty kuukausia vanhalla päivämäärällä. Kannattaa näköjään näissäkin olla tarkkana. Siellä ei saisi edes olla vanhentuneita lääkkeitä. Saati että joku peruslääke kestää kuukausia ja on jo ostohetkellä vanhentunut.
Tosin todellisuudessa lääkkeet ovat vielä täysin toimivia vuodenkin kuluttua viimeisestä käyttöpäivästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo mitään uutta ole. Jatkuvasti sieltä on lääkkeitä loppu.
Niinhän se on, mutta noin ei saisi olla. Toivottavasti uusi hallitus laittaa apteekkarit kuriin ja lääkettä tilataan jatkossa varastoon enemmän kuin yksi purkki. Apteekkilupaan pitää sitoa velvollisuus siitä että kaikkia lääkärin määrämiä lääkkeitä löytyy heti jokaikisestä toimipisteestä. Näinhän oli wanhaan hyvään aikaan, tosin ilman pakotetta.
No kerropa, miten sitä lääkettä tilataan, jos sitä ei ole tukussa? Varastossa ei voi pitää kaikkia mahdollisia lääkkeitä kymmeniä purkkeja. Yleisimpiä kyllä pidetään, mutta jos jotain lääkettä menee max. kerran vuodessa niin sitä pidetään varastossa tasan se yksi purkki, jos sitäkään.
Joskus käy silleen, että jonkin lääkkeen menekki kasvaa yhtäkkiä ja ennen sitä ei ole mennyt yhtään purkkia. Silloin voi käydä silleen, ettei sitä ole varastossa eikä saa tilattua edes tukusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo mitään uutta ole. Jatkuvasti sieltä on lääkkeitä loppu.
Niinhän se on, mutta noin ei saisi olla. Toivottavasti uusi hallitus laittaa apteekkarit kuriin ja lääkettä tilataan jatkossa varastoon enemmän kuin yksi purkki. Apteekkilupaan pitää sitoa velvollisuus siitä että kaikkia lääkärin määrämiä lääkkeitä löytyy heti jokaikisestä toimipisteestä. Näinhän oli wanhaan hyvään aikaan, tosin ilman pakotetta.
No kerropa, miten sitä lääkettä tilataan, jos sitä ei ole tukussa? Ihmiset kuvittelevat, että apteekin varastot ovat rajattomat. Varastossa ei voi pitää kaikkia mahdollisia lääkkeitä kymmeniä purkkeja. Yleisimpiä kyllä pidetään, mutta jos jotain lääkettä menee max. kerran vuodessa niin sitä pidetään varastossa tasan se yksi purkki, jos sitäkään.
Joskus käy silleen, että jonkin lääkkeen menekki kasvaa yhtäkkiä ja ennen sitä ei ole mennyt yhtään purkkia. Silloin voi käydä silleen, ettei sitä ole varastossa eikä saa tilattua edes tukusta.
Kyllä tulee huono tilanne jos ketipinor loppuu eikä sitä saa apteeksita.
Lääkkeen vaihdoista todella huonot kokemukset.