Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahoittaisitko mielesi???

Vierailija
22.12.2006 |

Pahoittaisitko mielesi, jos olisit äitiyslomalla / hoitovapaalla vakituisesta työstäsi, eivätkä työtoverisi muistaisi edes joulukortilla?? Työyhteisö pieni ja sos. alalla, jossa tapana aina muistaa merkkipäivinä/ jouluina ym. myös asiakkaita...

Olen varmaan yliherkkä nykyään, mutta kyllä, pahoitin todellakin mieleni kun omat työtoverini eivät muistaneet. Tulee todellakin olo, etten ole enää kaivattu hlö takaisin... Tyhmää tietysti tällä tavoin ajatella, vaikka tiedän että olen todella pidetty työntekijä ollut, mutta kuitenkin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään saanut kortteja tms. äitiyslomalla.

Mutta nyt duunissa jo pari vuotta äitiyslomien jälkeen olleena, muistan taas miten hektistä elämä työpaikalla on, eikä tuollaiset asiat muistu mieleen.

So sad, but so human..

Vierailija
2/21 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa olen pahoittanutkin mieleni vastikään vähän vastaavassa tilanteessa, mutta niin päin, että palasin töihini hoitovapaalta, ja sain tietää, että sijaisena olleelle ihmisille pidettiin kunnon läksiäiset ja muistamiset. Minulle ei mitään silloin, kun itse jäin pois pitkälle vapaalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mäkin pahoittaisin todellakin, jos muita muistetaan muttei omaa työkaveriaan. Törkeetä.

Vierailija
4/21 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tyoyhteisolta eika yksittaisilta tyokavereiltakaan. En jaksa edes odottaa, nain on kaynyt joka vuosi. Mutta sitten kun taas menee toihin, huomaa, etta niilla on siella niin kiire, etteivat kertakaikkiaan ehdi muistaa. Jokainen muistaa omat laheisensa, eika tyokaveri kuitenkaan kuulu heihin. Sun taytyy myos kovettaa itseasi vahan, ei se ole mitaan henkilokohtaista.

Hyvaa joulua sinulle toivotan mina!

Halaus,

SH

Vierailija
5/21 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. lle tuntui varmaan tosi pahalta. Meilläkin on pieni työyhteisö ja tiedän sen, että kaikkia asiakasperheitä muistetaan korteilla ja syntymäpäivien tms. iloisten/ surullisten juhlien vuoksi aina muistetaan. Tuntuu vaan todella pahalta, ettei omaa työtoveria.

Vierailija
6/21 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverit ovat vain työkavereita, toki työkavereihin voi solmia läheisiä ystävyys suhteita (mutta yleensä vain yhteen tai kahteen, harva on " bestistä" esim. viidentoista työkaverinsa kanssa...?).

Eli toisin sanoen, jos sinulla on tapana nähdä työkavereitasi myös vapaa-ajalla (ja ei siis työpaikan pikkujouluissa tmv.) ja osallistutte toistenne perhejuhliin ymv. ja jaatte suurimpiakin salaisuuksia, niin sinulla on aihetta pahoittaa mielesi.

Mutta jos olette ns. " normaali työyhteisö" , eli juotte synttäri kahvit merkkipäivinä kahvihuoneessa ja jätätte joulun alla joulukoritit toistenne pöydille, sekä morjestte ja vaihdatte pari sanaa jos satutte samaan aikaan kauppaan, sinulla EI ole aihetta pahoittaa mieltäsi.

Tuskin muistatte joka joulu kaikkia eläkkeelle jääneitä työntekijöitä, tai vaikkapa teillä sijaisina olleita...? Tavallaan kuulut samaan kastiin, eli olet poissa työ-yhteisöstänne, ja ehkä jopa vuosien ajan... Äitiysloma, hoitovapaa jne. ja jotkuthan vaihtavat alaakin/työpaikkaa lapsen jälkeen...;)

Vierailija
7/21 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulle ei mitään silloin, kun itse jäin pois pitkälle vapaalle.

Sijaisia muistetaan lähtiessä, kun oikeasti lähtevät pois, mutta ei kai toimivapaille tai äitiyslomille lähtijöitä muisteta... Vauvalle laitetaan pakettia, kun on syntynyt ja onnittelut vanhemmille, mutta hassua olisi muistaa äitiä, siinä vaiheessa kun äitiysloma alkaa ja taas kuukauden päästä uudelleen... Meillä äitiyslomille ja muille pidemmille vapailla lähtijät tarjoavat läksiäiskakkua tms. mutta ei meiltä päin muisteta heitä.

En osaa nyt mennä satavarmaksi sanomaan, muistetaanko äitiyslomalla tai hoitovapaalla tms. olevia joululahjalla, mutta muu henkilökunta ainakin saa, toivottavasti äitiyslomalaiset on saaneet edes kortit, jos ei lahjaakin... Toimivapaalla olijat ei saa yhtä isoa lahjaa kuin muut, mutta heitäkin tänä jouluna silti muistettiin.

Mutta ap:n kysymykseen; kyllä pahoittaisin mieleni, jos en saisi joulukorttia äitiyslomalla ollessani.

Vierailija
8/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut tapana.

Vierailija
9/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kukaan ei muistaisi...

tokan lapsen saatuani en saanut mitään pakettia työkavereilta ja siitä pahoitin mieleni...tosin en jaksa enää muistaa pahalla. ärsytti vain se, ettö itse aina osallistun kaikkiin lahjoihin ja silloin jäin itse ilman (tai vauva...).

Vierailija
10/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna sain sentään kutsun pikkujouluihin, mutta nyt olen ollut kolme vuotta pois sekä äitiyslomalla että hoitovapaalla vuorotellen. Enää ei siis pyydetty pikkujouluun, ei työpaikan ainoalle joulu" lahjalle" eli kahveille, eikä laitettu joulukorttia. Olin kyllä hiukan pettynyt!! Vein itse suklaarasian ja kortin sinne kahvihuoneeseen :( Voiko tosiaan olla noin kiire?

Vierailija
11/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisesta. Jos joka pikku asiasta pahoittaa mielensä, niin eihän täällä muuta ehdi tehdäkään.

Vierailija
12/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en jaksa pahoittaa mieltäni. Tosin meinaan hakea muita töitä kun palaan työelämään. Olen vain varmuuden vuoksi hoitovapaalla jos käykin niin ettei löydy työpaikkaa niin on ainakin paikka minne mennä vähäksi aikaa.

Vierailija
13/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein kilpailette siitä, mistä voisi pahoittaa mielen eniten ja leikkiä marttyyriä.

Nyt kun menet töihin, et sitten ikuna enää puhu työkavereillesi. He ovat loukanneet sinua niin, että muistat hautaan asti.

Ps. meillä ei ole ikinä lähetetty joululahjoja eikä kortteja äitiyslomilla olevilla. Pikkujouluihin on saanut tulla, mutta erillistä kutsua ei ole koskaan lähetetty. Sitä on voinut itse soittaa ja kysyä, koska ne on ja ilmoittautua.

terveisin kiireinen hoitaja, kenellä on tarpeeksi muutakin tekemistä töissä kuin miettiä, kuka on äippälomalla ja kuka virkavapaalla ja kuka milläkin lomalla.

Vierailija
14/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimies kyllä hoitaa tällaiset asiat.. Valitettavaa on kuitenkin että kaikista ei ole esimiehiksi ja siksi niin monet kortit yms. jää saamatta.

Ei ole liikaa vaadittu esimiehiltä delegoida korttien lähettämistä myös äitiyslomalla oleville..Tai ei pitäisi olla.

Vierailija
15/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta suurimmassa osassa paikoista on niin kiire ettei ehdi miettiä kortteja kaikille.

Taidatte olla vielä aika nuoria tai sitten niitä lellittyjä ainokaisia?

Vierailija
16/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin silloin äippälomalla kun eka joulu oli kyseessä ja ihmettelin kun ei edes korttia tullut. Jälkeenpäin sitten kuulin, ettei kortteja enää lähetetty kellekään. Satojen korttien ja postimerkkien hinnalla saapi jo aika summan laitettua hyväntekeväisyyteen.

Yleensä on kai aika työpaikkakohtaista, kutsutaanko lomilla olevia yhteisiin tapahtumiin, meillä ei ainakaan ole kutsuttu. Toisaalta kaikki töissä olevat tämän tietävät, joten kukaan ei ole siitä mieltään pahoittanut tähän mennessä.

Vierailija
17/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ainokainen, enkä suojatyöpaikassa. Mutta en myöskään hoitoalalla. Pitäiskö sinunkin sisarhentovalkoinen vaihtaa alaa kun aika rumaa kieltä käytät noin työkseen ihmisiä auttavaksi ihmiseksi.. Oletko sittenkään kutsumusammatissasi ;-)

Vierailija
18/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyslomani olisi alkanut vasta helmikuun alussa, mutta jouduin jäämään sairauslomalle tämän viikon alussa. Meillä on myös tosi pieni työyhteisö sosiaalialalla, ja tapana on ollut muistaa jouluna ja synttäreillä. Kaikkia muita muistettiin kyllä, mutta ilmeisesti minulle suututtiin kun jäin saikulle.

Kävi jopa niin, että ekana saikkupäivänä menin vielä työpaikalle käydäkseni hyvästelemässä asiakkaani (jotka ovat siis pysyvät eikä vaihtuvia, joten välit on läheiset) ja vuorossa olevan työkaverini, niin pomoni veti ovensa kiinni kun näki minun tulevan, eikä tullut hyvästelemään tai toivottamaan hyvää joulua, vaikka olin paikalla yli tunnin. Postissa sain seuraavana päivänä palkkakuitin.

Että tuosta kyllä pahoitin mieleni. Taidanpa etsiä uuden työpaikan hoitovapaan aikana...

Vierailija
19/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään hämmästyisin, jos ketä tahansa pitkään poissaolevaa muistettaisin korteilla. Aika kylmää tämä suomalainen elämä, vai mitä.

Vierailija
20/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kortteja miettii sihteeri, mutta hänkin tarkistuttaa ainakin osan saajista esimieheltään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi