Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ns. varoittaa esim. työkavereita uudesta hiustyylistä?

Vierailija
11.09.2023 |

Täällä oli pari kuukautta sitten keskustelu samasta aiheesta mutta sitä ei enää löydy haulla. Nyt muakin kiinnostaa. Jos vaikka leikkauttaa ja värjätä hiukset tai pukeudut uudella tyylillä, "varoitatko" ensin vaikka edellisenä iltana facessa tms. työkavereita, että nyt oon ihan eri näköinen vai pamahdatko vain toisen näköisenä paikalle seuraavana aamuna ottaen riskin kiusallisesta tilanteesta että he ei tunnista sua? Ois kiva saada asiallisia vastauksia. Jos sulla ei oo tällaisia ongelmia ja mietteitä niin älä kommentoi lainkaan.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap:n uusi tyyli ei mennyt ihan niin kuin Strömsössä ja nyt hän näyttää sitten petolinnun perseeltä, ja haluaa varoittaa työkavereita, jotta nämä eivät vahingossa möläytä ajatuksiaan ääneen ap:n nähdessään. Laita vaan ap sinne facebookkiin se päivitys kuvan kera, että pieleen meni ja parit nauruhymiöt perään.

Vierailija
22/32 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🙄

Tiedän että hölmöltä kuulostava kysymys, mutta mä en oikeasti tiedä miten yleensä toimitaan. Käytät siis itse ihan Facebookin päivitystä?

Yleensä toimitaan niin että valitaan haluamansa tyyli ja vaihdetaan siihen, ihmettelemättä ennakkoon mitään kuvitteellisia tilanteita joissa jotakuta edes kiinnostaisi miten olet päättänyt muuttaa ulkonäköäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minutkin on kerran tunnistettu jopa sellaisessa tilanteessa että olin Prismassa muissa kuin työvaatteissa (olin silloin töissä paikassa jossa oli ihan aina työvaatteet). Ihan toisenlaisissa vaatteissa olin Prisman hedelmäosastolla illalla kun työkaveri tuli siihen ja tervehti. Olin ihan hämilläni enkä osannut sanoa kuin moi... ja lähdin pois. Seuraavana maanantaina taas työvaatteissa töihin kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Vierailija
24/32 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla työkavereilla prosopagnosia?

Vierailija
25/32 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minutkin on kerran tunnistettu jopa sellaisessa tilanteessa että olin Prismassa muissa kuin työvaatteissa (olin silloin töissä paikassa jossa oli ihan aina työvaatteet). Ihan toisenlaisissa vaatteissa olin Prisman hedelmäosastolla illalla kun työkaveri tuli siihen ja tervehti. Olin ihan hämilläni enkä osannut sanoa kuin moi... ja lähdin pois. Seuraavana maanantaina taas työvaatteissa töihin kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Minua taas ei veljeni tunnistanut kun olin ollut vuoden muualla ja menin käymään kaupassa jossa hän oli töissä.

Vierailija
26/32 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taas ei veljeni tunnistanut kun olin ollut vuoden muualla ja menin käymään kaupassa jossa hän oli töissä.

Aivan, kyllä tällaisia tapahtuu, niin oudolta kuin kuulostaakin.

Vierailija
27/32 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en aikoinaan tunnistanut veljeäni joka tuli intistä viikoloppu lomille. 😂

Vierailija
28/32 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, kyllä tällaisia tapahtuu, niin oudolta kuin kuulostaakin.

En silti ymmärrä miksi siitä pitäisi jotenkin etukäteen varoittaa tai mitä ihmeen tilannetta siitä muka syntyy?

Vierailija
29/32 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nykyään niin että kaikki pitää tehdä somen kautta? Onko asiaa edes tapahtunut jos siitä ei ole päivittänyt someen?? Ihan kuin meillä töissä tiimin nuorin, sama perusilme koko ajan, joskus vähän varovasti hymyilee. Ei ole ujo, muttei osallistu mihinkään taukokeskusteluun tms ylimääräiseen. Mutta teams-viestit sitten, kyllä tulee kaikki mahdolliset itkupotkunauruemojit mitä vaan maa, tai some, päällään kantaa. Kun edes joskus näkisi siinä ihmisessä ihan livenä edes hitusen sellaista tunnetta mitä niillä emojeilla viestittää.

Vierailija
30/32 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta työkavereiden hiukset, miksi heitä kiinnostaisi minun? Ainakaan siinä määrin, että asiasta pitäisi jotenkin etukäteen varoittaa. Vai työskenteletkö alalla, jossa ulkonäkö on kovin määritelty ja työn kannalta tärkeä asia?

Oma radikaalein muutokseni on ollut kun persiille asti ulottunut pikimusta letti vaihtui hyvin lyhyeen viileän hopeanvaaleaan parin viikon töistäpoissaolon aikana. Kukaan kollegoista ei kuollut järkytyksestä.

Olet autistivajakki.

Ei kun päinvastoin. Sinä olet sitä, miksi toisia haukut.

Vierailija
31/32 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi eräänä aamuna niin että miespuolinen työkaverini näytti aamulla jotenkin erilaiselta. Arvelin hänen käyneen parturissa ja leikkauttaneen hiuksensa, jotka olivat aina lyhyessä mallissa. Vasta aamukahvilla kun muut päivittelivät hänen vihdoin luopuneen parrastaan, tajusin sen olevan se muutos jota olin ihmetellyt. Tunnistin hänet kyllä ja huomasin että jotain muutosta oli, mutta koska parta puuttui, en sitä enää muistanut hänellä olleenkaan.

Vierailija
32/32 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ilmoittaa jokaiselle päivää ennen työpaikalle paluuta. Mieluiten soitat tai kuvaviesti, jos et saa millään kiinni. Tämä on liian tärkeä asia ohitettavaksi. Joku voi myös järkyttyä ilman ennakkotietoa muuttuneesta ulkonäöstäsi.