Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Helsinkiläiset eivät maksa terkkarikäynneistä?

Vierailija
11.09.2023 |

Muutin muualta Suomesta Helsinkiin kesän aikana. Tarvitsin ensimmäistä kertaa terveydenhuollon palvelua ja pääsin lähimmälle terkkarille vastaanotolle. Koska laskua en koskaan saanut, olin ihan varma, että lasku olisi mennyt vanhaan kotiosoitteeseeni. Kyselin laskun perään, mutta minulle todettiin terkkarilta, ettei käynnit maksa mitään.
Mitä ihmettä, miksi odotin Helsinkiin muuttoa näin pitkään, jos lääkärille pääsee ilmaiseksi?!

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kroonien sairaus jonka takia minun pitäisi käydä kerran vuodessa kontrollissa. Tästä on nyt 16 vuotta knu sairaus alkoi ja tasan kerran olen päässyt lääkäriin vuositarkastukseen.

t. helsinkiläinen

Sinun pitää vaatia eikä odottaa että joku tarjoaa. Itsellä autoimmuunisairaus, seuranta pelaa kuin rasvattu salama !

Vierailija
42/47 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin pitäisi olla kaikkialla!

Niin pitäisi.

Helsingissä sentään vielä, onneksi.

On laskettu ja todettu,on niin paljon nittä jotka eivät maksaisi laskujaan,joten on halvempaa tarjota ns. ilmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S o m p u t siellä täyttää kaikki käytävät kun käy lääkärissä. Maksakaa vaan hesalaiset.

Oletko muuten itse helsinkiläisenä havainnut tuon mitä kirjoitit ? Epäilen ?

Vierailija
44/47 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S o m p u t siellä täyttää kaikki käytävät kun käy lääkärissä. Maksakaa vaan hesalaiset.

Olin perjantaina lääkärikäynnillä, odotin aikaa yli 3 kuukautta, terveyskeskuksessa oli yli puolet asiakkaista maamukkeja. Olen itse todennut kuinka niitä riittää. Veronmaksaja kustantaa näiden elämän alusta loppuun asti. Turha lässyttää muuta. 

Vierailija
45/47 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin perjantaina lääkärikäynnillä, odotin aikaa yli 3 kuukautta, terveyskeskuksessa oli yli puolet asiakkaista maamukkeja. Olen itse todennut kuinka niitä riittää. Veronmaksaja kustantaa näiden elämän alusta loppuun asti. Turha lässyttää muuta. 

Kyseessä lienee idän tk, ei voi yleistää koskemaan koko Helsinkiä !

Vierailija
46/47 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme maksa tk-maksuja, koska edes sairaanhoitajalle ei pääse - saati sitten lääkäriin. Tämä on karu totuus! Mieheni odottanut diagnoosia, hoitoa ja lähetettä HUS:n pkl:lle nyt 8 kk. Lääkäri ei osaa kirjata vanhoja diagnooseja eikä määrätä oikeita lab.tutkimuksia (HUS:n poliklinikka ilmoitti näin kirjallisesti, kun miehestäni oli tehty täysin vaillinnainen lähete erityissairaanhoitoon!!!). Nyt hän odottaa jo toista kuukautta aikaa terveydenhoitajalle. Täysin turhaan, mutta teemme kyllä kuten rouva tohtori määrää. Eipä ainakaan syytetä rasseiksi.

Tilanne alkaa olla jo akuutti. Seuraavaksi aion kuskata hänet päivystykseen. Tosin siellä käydessä tuolloin 8 kk sitten lääkäri ei osannut suomen kieltä lainkaan.... huokaus.

Olen itse monisairas ja tarvitsisin vuosittaiset kontrollit ja verikokeet. Viimeksi sain ne 4 v. kyseltyäni. Enpä  taida lähteä ihan heti tältä rouva tohtorilta edes sitä kyselemään.

Ilmoituksena siis ihmetteleville: Helsingin terveysasemat ja lääkärikunta niissä on hyvin erilaista, sijainnista(kin) riippuen.

Vierailija
47/47 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppppppp!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi