Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulumyyjäisten hittituotteet v 2023

Vierailija
11.09.2023 |

Taas alkaa leirikoulujen suunnittelu ja myyjäisten uhkaava/ihana pilvi on taivaanrannassa.

Mitä nyt kannattaa leipoa myyjäisiin? Mitä itse ostaisit? Ja millä hintaa?

Mitä muuta myyjäisiin kannatta viedä?

Mulla aika monta vuotta viimeisistä myyjäisistä ja pelkään että teen jonkun kuivakakun, jota ei sitten kukaan edes halua ostaa.

Entä onko gluteenittomilla tuotteilla kysyntää kuinka, kalliimpia kun ovat tehdä kuitenkin?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että aika yleisesti lasten vanhemmat, isovanhemmat, kummit ja muut kaikkein mieluiten vain tekisivät jonkun pienen lahjoituksen. Jos siis voitaisiin vain jakaa kirjettä, jossa kerrottaisiin suunnitellusta retkestä, ja mukana olisi tilinumero, niin ihmiset voisivat helposti lahjoittaa jonkun itselleen sopivan summan.

Mutta tietääkö kukaan onko pelkkä lahjoitusten pyytäminen laillista? Tuleeko siitä tavallaan rahankeräys, johon tarvitaan joku lupa? Olisko mahdollista myydä vaikka lasten (koulussa tekemiä...) piirrustuksia, kirjoitelmia tms. "arvotonta", jos jokin vastine lahjoitukselle olisi pakko antaa, että kyseessä olisi myynti eikä keräys? Vai pitääkö vastineeksi saadun tuotteen olla oikeasti maksetun summan arvoinen?

Vierailija
22/26 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei-syötävää voisin ostaa myyjäispöydästä, jos sille olisi tarvetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea ei-syötävää voisin ostaa myyjäispöydästä, jos sille olisi tarvetta. 

Mikä olisi sinulle juuri nyt tarpeellista ei-syötävää ostettavaa?

Vierailija
24/26 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajan teki mieli ruisleipää ja sanoi, että minä voisin leipoa sitä koulun myyjäisiin. Hän tiesi, että meillä oli kotona leivinuuni. Ei siinä sitten muu auttanut, kuin mennä kauppaan, ostaa joitakin ruislimppuja ja vaihtaa niiden pussit. Näin opettaja sai myyjäisistä "kotona leivotut" leipänsä.

Tiedän äidin, joka teki vastaavan tempun kakuilla. Tilasi leipomosta ja käski koristella jokaisen vähän eri tavalla. Tämä oli ysäriä, kun odotettiin kaikkien äitien vielä leipovan itse.

Vierailija
25/26 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan yläasteikäisinä teimme itse koulun myyjäisiin tuotteet. Vanhemmat eivät todellakaan leiponeet, eiväthän he olleet luokkaretkelle lähdössä.

Meidän hittituotteitamme olivat:

Sytykeruusukkeet (taliin kastettuja pahvinyttösiä)

Juurrutetut kultaköynnöksen, juorujen ym taimet

Kässätyötunneilla tehdyt patalappu ja yhteensopiva keittiöpyyhe.

Vierailija
26/26 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niihin myyjäisten kahvikassaan vaan antanut reilummin rahaa ostamatta yhtään mitään.